Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hoe intiem worden met jezelf na misbruik?

Hoi!

Okey, laat ik beginnen met dat ik het eigenlijk doodeng en spannend vind om dit te vragen. Maar mijn gevoel zegt dat dit een veilige omgeving is met veilige mensen waar je je verhalen kunt delen. 
Ik schaam me heel erg en ben heel onzeker over mezelf en mijn lichaam.

Ik ben de laatste tijd (ruim een jaar) weinig tot niet intiem meer met mezelf. Ik weet niet hoe ik dat moet doen en hoe ik dat wil. Ik heb er geen behoefte meer aan en het voelt ook niet fijn. Dit maakt me onzeker en gespannen. Ik denk dat er meerdere mensen rondlopen met dit probleem, vandaar de vraag; wat doen jullie hieraan? Heb je tips voor me? Hoe ga je hiermee om? Lukt het om ,na oefenen of een gesprek, weer intiem te zijn met jezelf? Laat staan een ander ....

Groetjes Carly

Bezig met laden...

8 Reacties *

17 mei 2021
Ik ga ernaar kijken, dankjewel!
17 mei 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi [~2766] misschien lukt het niet goed om je vorige verhaal terug te vinden, wat ik me best kan voorstellen. Hier heb je de link, dan kun je nog eens rustig de reacties op je vorige bericht teruglezen: https://community.slachtofferhulp.nl/node/1164 :) Veel sterkte. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
17 mei 2021
Hoi Carly! Ik heb op je vorige bericht gereageerd met wat informatie en tips over hoe ik het zelf heb gedaan. Hopelijk heb je daar wat aan!
17 mei 2021
Hoi Carly. Je vorige bericht hebben mensen gereageerd? Waarom ga je niet in dat bericht verder? Daarnaast heb je het nu over het gevolg en niet het probleem. Misschien is het beter je onderliggende probleem te bespreken (en te behandelen)
17 mei 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Mijn excuses, dit zal niet weer gebeuren.
17 mei 2021
Beste Carly, Dat je je niet happy voelt, is duidelijk. Dat heeft vast ergens mee te maken. Je bent niet voor niets op deze site gekomen. Heb je zelf het idee dat je problemen te maken kunnen hebben met seksueel misbruik? Misschien wel toen je nog heel klein was? Als iemand met misbruik te maken heeft gehad, hebben ze vaak nare ervaringen. Dan ben je hier op de juiste plaats en kunnen we als lotgenoten wat voor elkaar betekenen. Heb je iemand in je omgeving die er ook van op de hoogte is?
17 mei 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

N.a.v. De reactie van Steven ben ik gaan zoeken en merk ik dat je niet voor het eerst iets post. Ik met het met de strekking van de reactie van Steven eens.
16 mei 2021
Walging misschien