Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Tips of advies voor lotgenoten groep

Hallo,

 

Ik zit momenteel weer in een situatie waarin ik gestalkt word door iemand. Dit speelt de afgelopen 5 jaar al, maar gisteren is er weer iets ingrijpends gebeurd. 
Ik heb hier eerder al therapie voor gevolgd, alleen merk ik dat het nu toch best wel erg mijn gevoel van veiligheid aantast. 

Hierdoor merk ik dat ik behoefte heb aan lotgenoten contact, face-to-face. Iemand (of meerderen) met wie ik hierover kan praten, en die de situatie en bijpassende gevoelens kan begrijpen. 

Heeft iemand hier ervaring mee? Of eventueel iemand die die behoefte herkent? 
Ik hoor het graag.

Bezig met laden...

18 Reacties *

23 december 2021
Hi Katja, Ik kom graag in contact met je. Heb zelf veel meegemaakt met mijn stalker die nu gelukkig vast zit.
10 november 2021
Hoi KatjaFlower, is het inmiddels gelukt om face tot face met iemand te praten? Of is de behoefte er nog wel, of misschien niet meer? Helaas zit ik ook in een soort zelfde schuitje waar ik voor mijn gevoel erg lastig uit kom. De ene dag gaat het redelijk, de dag erna zit ik weer depressief in zak en as. Mocht je eens (prive) willen kletsen sta ik daar voor open. Lieve groetjes.
05 augustus 2021
Hoi mum, Ik begrijp je woede. Ook heb ik dat gevoel ook. En vooral woedend dat niemand er iets mee doet. En dat mensen recht in eigenhand nemen begrijp ik nu ook. Blij dat er tv programma’s zijn die het wel oplossen voor vele mensen. Ons rechtssysteem deug niet. Wij hebben levenslang.
04 augustus 2021
ook ik zit in een situatie dat ik gestalkt word en buurtbemiddeling, wijkagent, mediator door advokaat helpt allemaal niet. ik blijf rustig tegenover die vrouw maar inwendig ben ik woedend
21 juli 2021
Ik stuur je een privébericht!
21 juli 2021
Hoi Puck, Jouw reactie raakt mij omdat ik me helemaal herken in wat je zegt. Zou graag in contact met je willen komen om eventueel bij elkaar ons verhaal kwijt te kunnen. Sta jij hier voor open? Sterkte
21 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Dais86, Lijkt me fijnals we elkaar kunnen helpen.
21 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Je kunt ook anderen helpen door je verhaal in deze groep te delen en openlijk op elkaar te reageren. Als je dat wilt maar niet zo goed weet hoe, kan ik jullie daarbij helpen. Veel sterkte gewenst!
21 juli 2021
Hallo [~2996] en [~3060] wat ontzettend naar wat jullie is overkomen. Wat kan helpen is je eigen verhaal te delen in deze groep. Als je wilt, kan ik je daarbij helpen. Het helpt omdat je het van je afschrijft en misschien door de leden die reageren (h)erkenning ervaart, uit onderzoek en ervaring weten we dat dat helpt. Als ik iets kan doen om te helpen met het delen van je verhaal, geef het gerust aan daar ben ik voor. Groetjes, Eva
21 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Niemand die echt begrijpt hoe je van binnen worstelt. De ene dag doet het je niks de andere dag trek je weer alles aan. Er over praten met mensen die het zelf niet mee hebben gemaakt begrijpen het niet. En het pijnlijkste vind ik dat de stalker gewoon zijn gang mag gaan en politie en justitie er niks mee doet( andere zaken zijn belangrijker)
21 juli 2021
Hoi hoi ik wordt gelukkig niet meer gestalkt sinds dik 4 jaar nu, elke dag zit het nog in mijn systeem, onverwacht lawaai, geschreeuw, iemand die er op lijkt, een herinnering zo klein als dat die is....angst door spinsels in mijn hoofd, gelukkig mijn gezond verstand die me weer wakker schudt...wat een walgelijke impact heeft dit op mijn leven!
27 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoe is het gestopt?
09 juli 2021
Hoi, ik ben nieuw hier en wordt inmiddels al 3 jaar op extreme wijze gestalkt. Zou graag in contact komen met lotgenoten voor het stukje begrip en herkenning ... Sterkte allemaal!!
18 mei 2021
Hetzelfde... ik word ook echt met de dag depressiever... Kan je dus geen tips geven, we kunnen wel praten en elkaar steunen..
18 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Sterkte met jou situatie! Voel je vrij om een prive bericht te sturen als je dat wilt.
18 mei 2021
Wat ontzettend naar dat je dit meemaakt. Heb je al hulp gehad? Anders verwijs ik je graag door naar onze service-lijn: 0900-0101 of naar onze website voor meer informatie: https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/stalking/.
12 mei 2021
Ik zit ook in deze situatie, het blijft moeilijk.
12 mei 2021

Als antwoord op door 0313b0946c174e…

Vervelend dat je ook in zo'n situatie zit. Ik heb je een privé berichtje gestuurd! Sterkte!!