Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Sextortion - niet betalen en dan?

Hoi,

Ook ik ben slachtoffer. Enige tijd terug vond ik het (als man) spannend te experimenteren via de chat met een man. Stom genoeg was mijn identiteit te achterhalen en werd ik geconfronteerd met de beelden.

De dader dreigde alles te sturen naar familie en vrienden als ik niet betaalde. Dat heb ik in paniek gedaan, maar ik acht de kans groot dat de dader terugkomt. Wat is jullie ervaring?

Ik ben niet van plan nog een keer te betalen, dan is het eind zoek. Maar dan worden die beelden misschien verspreid. Dat zou echt verschrikkelijk zijn. Ik weet niet wat te doen?

Ik overweeg misschien een hacker, jouwredding.nl of strongwood in te schakelen om de dader op te sporen, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zit er aardig doorheen.

Bezig met laden...

3 Reacties

09 mei 2021 (bewerkt)

Installeer voor de zekerheid een app welke gesprekken op neemt. En dan is het vooral afwachten helaas. Verder met je leven en ga er vanuit dat alles gedeeld is en ga voorbij die schaamte.
Ze zullen niet bedoelen dat het vrijwillig is gebeurd maar dat als die ander dat beweerd er bewijs van moet zijn. Een gespreksopname kan dan dus helpen.

P.s. probeer niets in te vullen. Dan ga je er teveel over na denken. Hou het bij wat je daadwerkelijk weet. Anders ga je jezelf gek maken

08 mei 2021

Als de persoon terug komt politie erbij halen.
Waarom schamen voor zoiets eigenlijk? De wereld is overbevolkt. Dat is niet door kuis te zijn. Seksualiteit en het verkennen ervan is heel normaal.
De enige manier dat een ander er misbruik van kan maken is via je schaamte.
Moet ik me schamen als ik naar de sauna ga?

09 mei 2021 (bewerkt)

Dank je voor je reactie, Steven.
k heb al contact gehad met de politie, want ik wil eigenlijk dat die persoon gepakt wordt voor hij een vervolgstap kan nemen. Maar ik word teruggebeld, de persoon in kwestie vroeg zich af of het wel strafbaar was omdat ik de beelden vrijwillig heb gedeeld en 'vrijwillig' betaald heb!?!? Ik heb wel al wat info gegeven, waaronder het telefoonnummer van de dader. Als ze het in behandeling nemen willen ze de persoon bellen en uitnodigen op het bureau ipv opsporen! Ja, dat is natuurlijk een prepaid nummer dus volgens mij is dat kansloos en zit ik straks met de ellende. Pfff ik kan echt niet meer helder denken.

De schaamte zit hem in het feit dat het seksuele handelingen betreft met een onbekende en daar wil je je omgeving niet mee confronteren. Dit is echt een nachtmerrie.