Angst voor SOA na seksueel misbruik
Hallo allemaal, ik heb al eerder mijn vader gedeeld, maar ik zal het nog even kort delen. Ik ben van mijn vierde tot mijn dertiende seksueel misbruikt door mijn vader. Het begon ‘spelenderwijs’ en het liep steeds verder uit de hand. Lange tijd heb ik het verborgen gehouden tot enkele weken geleden. Ik heb het gedeeld met mijn hulpverleners vanuit de ggz en mijn huisarts.
Ik weet het nog als de dag van gisteren. Ik zat in groep 7 van de basisschool en ik kreeg seksuele voorlichting. De juf begon over SOA’s en vanaf die dag begon bij mij de angst voor een SOA. Jarenlang heb ik alleen met deze angst rondgelopen, maar vandaag heb ik hem eindelijk durven uitspreken bij de huisarts. Ondanks dat de kans klein is, heb ik toch een zelftest meegekregen. Ik kan deze bij mezelf doen, maa rik kan het gewoon niet. Ik krijg kortsluiting in mijn hoofd. Blinde paniek. Hebben jullie tips? Kan ik het beter door de huisarts laten doen? Ik heb wel een hele goede band met mijn huisarts...
5 Reacties
Helaas betekent dit dat je grenzen over moet om een self exposure toe te passen. Blijven praten heeft tenslotte maar effect tot een bepaalde hoogte.
Hopelijk heb je hier wat aan en succes!
P.s. met een soa rond blijven lopen is schadelijker dan het weten en verhelpen (probeer je verstand erbij te houden)
Misschien goed je daarop in therapie te verdiepen