Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Mijn verhaal & hebben jullie tips?

Hoi allemaal, ik zou graag mijn verhaal willen delen en ik hoop dat jullie tips voor mij hebben. Vanaf mijn 15e, ben nu 23 jaar, heb ik te maken met seksueel geweld en misbruik.

Groepsverkrachtingen, van mijn fiets getrokken of lastiggevallen op straat, zelfs bij mijn huis waar er groepen (Marokkanen vooral toen) mij gingen opwachten en mij meenamen om me te verkrachten en te filmen. Ik ben daardoor verhuisd naar een andere stad. Helaas ben ik door wat ik meemaakte mezelf gaan verdoven door te blowen en later ook andere drugs te gebruiken.

Eenmaal verhuisd ging het een tijdje goed ik zou weer mijn leven gaan oppakken totdat ik op een avond ontvoerd werd toen ik alleen thuis was. Vanaf dat moment was ik slachtoffer van mensenhandel waarbij ik werd uitgebuit, criminele dingen moest doen zoals drugs en wapens smokkelen en verkopen en ik werd gedwongen tot prostitutie. Gelukkig heb ik weten te ontsnappen (na 4 maanden, nog meer trauma's erbij) , maar de angst dat ik weer word ontvoerd en in die wereld terecht kom, blijft.

De politie kan geen veiligheid garanderen waardoor ik geen aangifte durf te toen. Ik schaam me heel erg voor wat er gebeurd is en neem het mezelf ook kwalijk dat ik niks durf(de) te doen. Ik wou gewoon dat ik voor mezelf kan opkomen. (Ben trouwens ook maar 1,53, dus misschien daardoor ook een makkelijk doelwit.) 

Probleem is: buiten de angst voor de criminelen word ik ook steeds lastig gevallen als ik op straat loop of fiets en ik wil dit gewoon niet meer. Ik ben zelfs al zover dat ik denk dat het beter is dat ik mijn hele leven op mijn kamer blijf zodat er niks gebeurt. Maar eigenlijk wil ik gewoon kunnen leven en me veilig voelen. 

Hebben jullie tips? 

Bezig met laden...

9 Reacties *

25 maart 2021
Hoi Charlie98 Wat een pittig verhaal. Ongelooflijk dat dergelijke inderdaad nog altijd bestaat en onder de radar blijft. Ik las er wel ooit een boek over die ongeveer dezelfde praktijken als jij beschrijft. Alsjeblieft laat me gaan van Caitlin Spencer. Ik weet niet meer hoe het eindigde maar het lijkt echt op jouw verhaal. Misschien haal je er wel wat uit. En dingen herkennen doet vaak ook goed. Je bent niet alleen. Op zich zou ik ook aangifte overwegen. En als het over dergelijk groot netwerk gaat, dan bestaat er veelal speciale bescherming. Jij bent niet hun enige slachtoffer en helpt een hoop vrouwen. We zwijgen allemaal veel te lang en bang maken is hetgeen wat men doet om alles geheim te kunnen houden. Dat doet zelfs een bekende dader dus dat is pure strategie en die werkt nu eenmaal heel goed bij slachtoffers van trauma. Je gaat best in behandeling bij een goede trauma therapeute die je helpt overnemen angsten heen te geraken en het trauma te verwerken. Dit gaatje anders blijven achtervolgen. Veel succes Liefs Emma
24 maart 2021
Hoi Charlie, laat ik voorop stellen dat er nooit een pasklare oplossing is voor dergelijke situaties. Helaas kunnen we de wereld niet veranderen, alleen onszelf. De conclusie die ik dus trok was "waar heb ik zelf controle over?" ik was destijds ook klein van stuk, maar dat was het probleem niet want in andere situaties kon ik ondanks mijn lengte mensen op afstand houden. ik wist dus dat ik iets moest met mijn uitstraling, houding, assertiviteit en mijn manier van communicatie. als ik geen nee ging zeggen en me alleen maar liet leiden door mijn angst dan zou mijn situatie niet veranderen. je durft geen aangifte te doen, maar als je het erbij laat dan kan de politie weinig betekenen. rechtsbescherming begint vaak pas bij de aangifte. dus hoe jij je beweegt kun je aanpakken door je eigen grenzen te verleggen en je angsten te overwinnen. de aangifte maakt dat je een duidelijke grens stelt. als het een meer georganiseerde misdaad is dan kijken ze naar risico's. als jij aangifte doet ben je een risico en zullen ze (helaas alsnog) voor types gaan die minder weerbaar zijn. de weg van de minste weerstand dus. helaas voor ons als slachtoffer is het vaak de weg van de meeste weerstand. wij moeten confrontaties met onszelf aan gaan en met onze trauma's. dus dan resten de vragen: wie weten van je situatie? heb je professionele ondersteuning? in welke situatie bevind je je nu? (als je huidige situatie onveilig is dan is dat namelijk prioriteit) wat heb je zoal geprobeerd? (in welk stadium bevind je jezelf nu?)
24 maart 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Hoi, dank voor je reactie. Ik ben er ook van overtuigd dat wanneer ik minder kwetsbaar ben, die criminelen mij niet meer of in ieder geval minder lastigvallen. Probleem is dat ze wel mijn locatie hebben, mijn gegevens hebben (is ook indentiteitsfraude en bankfraude gedaan door hen) en daarnaast mij zo bang hebben gemaakt dat ik niks durf te doen vanwege bedreigingen, het een groot netwerk is dat ook actief is in het buitenland en het feit hoe ze omgaan met mensen die "praten" over wat zij doen. Ik heb zelfs met eigen ogen gezien dat er een vrouw was die nota bene werd opgehaald en afgezet voor een vrouwenhuis of blijf van m'n lijf huis. Dus ik denk dat je nergens écht veilig bent. Ik ben eigenlijk al jaren opzoek naar de juiste hulp (alles ook geprobeerd wat ze me hebben aangeboden) maar tot nu toe nog niet gekregen. Het liefst zou ik een coach hebben die me op weg helpt mijn leven weer de juiste richting op te krijgen, ik meer zelfvertrouwen krijg en weer doelen kan creëeren. Weer verhuizen, want ik ben verhuisd omdat ik eerder ook werd lastig gevallen, heeft niet veel zin blijkbaar.
24 maart 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

[~2610] als je er niet aan kunt ontsnappen dan is het soms tijd om daar dan ook mee te stoppen. wil jij je leven in angst leven? ik heb mijn dader een halt toegeroepen om het te doen stoppen. met angst dat hij me zou vermoorden in die confrontatie. dat is wel de keuze die ik toen maakte. persoonlijk zou ik zeggen doe aangifte. sta op voor jezelf. i would rather die fighting than die playing dead. dat was wat ik destijds dacht. niemand die mijn leven dicteert behalve ik. en die coach die je zoekt? die zal je met name in jezelf moeten vinden. pak je gedachten. haal de angst eruit en laat de hoop erin en ga daarvoor. niet makkelijk hoor maar het is toch dat je vertrouwen in anderen geschaadt wordt dus hoeveel vertrouwen ga je echt krijgen in die ander? uiteindelijk maak jij de keuze... nee moet jij de keuze maken. want de successen die je boekt moeten ook van jou zijn
24 maart 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

[~1365] thanks voor je advies. Aangifte doen zie ik echt niet als een optie omdat het niet 1 persoon is maar een heel netwerk en ik weet hoe gevaarlijk die mensen zijn. Misschien dat ik er over een tijdje anders over denk. Alsnog bedankt voor het meedenken.
24 maart 2021
https://www.youtube.com/watch?v=QCs0dPLIlHc
24 maart 2021
dan qigong
24 maart 2021
Hoi, dank voor jouw reactie. Helaas kamp ik met stofwisselingsproblematiek en ben ik daardoor lichamelijk niet instaat zware sporten te doen. Als ik dit wel kon zou ik inderdaad graag willen kickboksen ofzo.
24 maart 2021
misschien een cursus boksen ? om meer zelfvertrouwen te krijgen en je te verweren. het zal zeker je uitstraling verbeteren, en dan blijven ze wat meer van je af denk ik