Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Ouders van misbruikt kind 5 jaar

Hoi iedereen.ik ben een ouder waarvan haar dochtertje van 5 misbruikt is door haar opa.wij mijn man en ik proberen de juiste hulpverlening te krijgen maar tot nu toe helaas niet gelukt.Nu is mijn vraag aan jullie zijn er ouders die mischien met ons hun ervaringen willen delen? Hoe ze het aangepakt hebben en hoe ze hier als gezin mee om gaan

 

 

 

 

 

 

 

 

Bezig met laden...

6 Reacties *

17 maart 2021
Hallo [~1685] en [~2419] sterkte in deze moeilijke tijd. We hebben 2 groepen opgericht voor mensen die hulp zoeken voor hun naasten (helpers-groepen). Misschien kun je daar nog informatie vinden waar je wat aan hebt: https://community.slachtofferhulp.nl/voor-de-helpers Je kunt er ook je vraag stellen. Groetjes, Eva
17 maart 2021
even navraag gedaan hoe het boek ook alweer heet (ligt nog steeds in mijn mandje om zelf voor thuis te bestellen): dicht bij huis iva bicanic beschrijft vele stappen en processen en is gebaseerd op vele verhalen en ervaringen binnen centrum seksueel geweld. misschien dat deze ook tot steun kan zijn in je proces. heb je sowieso al contact met CSG gehad?
22 maart 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

dank je wel voor het meedenken. Ik heb dit boek al helemaal uitgegelezen .was idd erg goed staan veel tips in .
17 maart 2021
Hallo. Wat heftig. Ik ben zelf een moeder van een zoon van nu 7. Hij heeft een jaar geleden aangegeven sexueel misbruikt te zijn door zijn vader. Sinds dien zitten wij in een nachtmerrie. De zaak is geseponeerd want het is het woord van een kind tegen een volwassenen. Een hogerberoep duurt nog even Maar die nachten wakker van gehuil. Angst de kwaden buien zijn heftig. Mijn kind mag nu eindelijk in therapie waar ze iedereen helpen ik het gezin. Het is niet om de hoek maar ik hoop dat het het waard is. Is hij het WKZ Utrecht een speciale trauma therapie Meschien is dat wat voor jullie? Heel veel sterkte!!
17 maart 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi hoi als allereerste bedankt voor je reactie.En jeetje wat een heftig verhaal.Ik snap precies met wat je bedoeld met dat je leeft in nachtmerrie.Het is zo ongeloofwaardig allemaal.Ik ken deze therapie niet dus ik ga ff Google woon zelf in Beuningen dus dat is ook niet om de hoek.Mag ik vragen aan je of het gedrag van u zoon veranderd is wij lopen erg tegen aan dat ze er niet over wil praten.zodat het voor de hulpverlening moeilijk word om haar te helpen.Wij zijn helaasinmiddels al een jaar op zoek naar therapie die past.heel veel sterkte
17 maart 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~2419] ik heb je een privé berichtje gedaan