Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Eerste stap gezet

17 jaar was ik toen ik hem leerde kennen. Ik woonde al op mij zelf vanwege thuis problematiek. Het begin was al niet goed. Kwam geen afspraken na alleen maar lieve woordjes op de app. Uiteindelijk na 2 maanden was ik daar toch klaar mee en gingen we uit elkaar. Tot hij opeens een appje stuurde dat zijn zus een weekendje weg had geboekt en wij mochten mee. Hij had thuis nog niet gezegd dat we uit elkaar waren blijkbaar. Prima maar ik hoef geen relatie meer met je zeiden we tegen elkaar. Uiteindelijk verliep dat anders maar vanaf die eerste dag waren we onafscheidelijk. Eindelijk leek die voor mij te gaan. Tot we samen gingen wonen. Inmiddels 18 jaar. Hij begon steeds agressiever te worden. Blowde dagelijks. Geen werk. Inmiddels was ik al mijn vriendinnen kwijt door zijn jaloerse en bezitterige gedrag. Maar ik hield van hem en het zou allemaal wel goed komen. 3 jaar heeft dit geduurd. Vol mishandelingen vernederingen en totaal geen eigen leven meer. Ik moest voor mezelf gaan kiezen. Na de zoveelste bedreiging zette ik voet bij stuk en deed ik aangifte. Wat was dit moeilijk. Wat voelde dit fout. Nog steeds wilde ik een toekomst met hem. Nog steeds dacht ik dat hij wel zou veranderen. Dit is gisteren gebeurd en er is nu een 10 dagen huis en contact verbod opgelegd. Heb het moeilijk gehad maar toen ik zijn verklaring las vol met leugens en geen enkel moment van verantwoordelijkheid voor zijn daden wist ik dat het de goede keuze was. 

 

Hoe zijn jullie verder gegaan? Kom graag in contact met lotgenoten !

Bezig met laden...

5 Reacties *

19 januari 2020
Ik ben erg benieuwd hoe je deze stap hebt kunnen nemen. Ik heb geprobeerd om de relatie te eindigen. Toch heeft hij op de een of ander manier zo’n invloed op mij dat ik me steeds weer met mooie praatjes om laat praten en hoop voor onze kleine meid dat het allemaal anders wordt. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat dit niet gaat gebeuren. Ik begrijp mezelf niet meer. Herken je dit?? Wees in elk geval trots op jezelf dat jij dit punt bereikt hebt. ?
19 september 2019
Beste Lettingo, Ik zie nu dat het ruim twee maanden geleden is dat je je verhaal deelde en dat alleen Eva gereageerd heeft. Dat vind ik wel sneu voor. Heb je de moed om te schrijven en dan leest/reageerde er geen lotgenoot. Dit terwijl je aan gaf graag in contact te komen met lotgenoten. Welnu, ik hoop niet als mosterd na de maaltijd. Ik heb veel bewondering voor je, zeker voor de stappen die je gezet hebt. Je bent nu hopelijk een stuk verder en heeft het doen van de aangifte al wat opgeleverd. Soms kan dat wel een tijd duren, dat heb ik wel gemerkt. Ik hoop dat je nu ook tijd hebt om je eigen leven weer verder op te pakken. Ik had het gevoel dat er een stuk van mijn leven was afgepakt en heb daar professionele hulp voor gezocht. M.a.w. met het doen van aangifte en de uitslag van het onderzoek is de kous niet af. Laat maar horen of we nog iets voor je kunnen betekenen.
15 september 2019
Hoi ik heb van de week aangifte gedaan tegen mijn ex en gisteren alle foto’s gebracht bij de politie... Ik ben doodsbang, daar hij zeer gewelddadig is. Ik herken je verhaal.... hij is hier nu 2 maanden niet meer woonachtig echter doordat ik aangifte heb gedaan durf ik nu door te zetten... bij ons is het lokaal team betrokken, is er een veiligheidsplan opgesteld echter hij heeft schijt aan regels... Ik hoop dat ze de zaak heel snel oppakken want ik vrees voor mijn veiligheid en die van mijn dochter
19 september 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Beste Sak80 Met je hoop ik dat het doen van aangifte en de uitslag van het onderzoek snel afgerond wordt. Heb je daar de support van Slachtofferhulp bij benut? Als dat niet het geval is, is het misschien nog te overwegen contact op te nemen. Zij hebben veel ervaring met dit soort procedures en weten waar je nu voor staat en wat je nog te wachten staat. In ieder geval veel succes en sterkte te komende tijd. Ik wens dat je snel weer je leven op kunt pakken. Het leven met een veiligheidsplan is heftig.
18 juli 2019
Hallo Lettingo, bedankt voor het delen van jouw verhaal. Er zijn zeker meerdere lotgenoten in deze groep. Voel je welkom en schroom je niet om contact te zoeken, te delen of te reageren. Als je behoefte hebt aan face2face lotgenoten contact kan dat ook. Lees erover op: https://www.slachtofferhulp.nl/emotionele-hulp/contact-met-lotgenoten/ Mocht je hier geen behoefte aan hebben, kun je ook altijd bij deze community terecht. Veel sterkte.