Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Gevlucht van narcist maar zo voelt het niet

Mijn ex blijkt een narcist te zijn. 

Daar kwam ik achter toen ik mijn 2e emdr behandeling kreeg. Natuurlijk wist ik dat het een slechte relatie was maar ik heb er voor gekozen te blijven voor zijn kinderen die bij ons woonde. Die heeft hij beide wel meerdere keren mishandeld. Maar vooral emotioneel. Nu ik er uit ben besef ik pas hoe erg het was. 

Het is me gelukt te vluchten met mijn katten, tijdens een continu holteronderzoek voor hartklachten met een hartslag  die al 2 uur 196 was. Bijna dood zei de cardioloog toen we de uitslag bespraken. Mijn hartslag zat namelijk al ruim 4 maanden constant boven de 160 ondanks de bèta blokkers. Daar werd ik dus zo 23 kilo lichter van en woog ineens 47 kilo.

Nu ik er uit ben komt het besef wat er gebeurd is. En dat is echt te gek voor woorden. Waarom heeft er nooit iemand ingegrepen terwijl ik echt bij alle instanties zat. Maar nee hoor. Die kids mochten bij ons blijven omdat ik nog stabiel was. Daar ben ik nu zo boos om. Alle instanties wisten hoe het met mij ging.

Toen besloot hij al.mijn spullen in onderpand te houden om er dikke rekeningen door te krijgen bij de verdeling van de gezamenlijke woning, gezamenlijke hypotheek. Als klap op de vuurpijl besloot hij ook te frauderen met het nog nieuwe bouwdepot. Er geld uit halen met bonnen van 2018. Meteen ook een dikke blunder van de "bank" wiens naam ik niet zal noemen. Die geven deze fout alleen telefonisch door. Wegens privacy kunnen we niets meer voor u doen mevrouw. De belastingdienst wil dus deze gespecificeerde bonnen zien. Kastje muur en terug.

Daar zat ik dan, in een schuur van een vriend met alleen mijn katten en kleding. Nu 6 maanden later heb ik eindelijk wat spullen terug en gelukkig een tijdelijke huurwoning voor mezelf. maar is de afwikkeling nog niet klaar.

Iemand nog tips??

 

Bezig met laden...

22 Reacties *

24 augustus 2021
Lieve allemaal, Bedankt voor jullie reactie. Doet me goed te merken dat er dus wel mensen zijn die steun proberen te geven en meedenken. Ik ben er achter gekomen dat er nog een oorzaak bleek te zijn waarom ik het geboel had niet te kunnen opladen. Baarmoeder kanker. 6 plekken waarvan 3 heel erg. Meteen 3 dagen later geopereerd en ik kan nu vol goede moed zeggen; ze hebben alles weg kunnen halen en de snijranden zijn schoon. Ik moet ook meteen toegeven, mijn andere "problemen" lees hierboven.. Voelen meteen anders. Ik ga de fraudezaak wel proberen aan te pakken want dat heeft invloed op mijn toekomst maar het huis en geld voelt echt zo minder belangrijk. Steek maar op een plek waar het donker is. Ik heb een nieuwe kans gekregen en ik wil gaan leven.! Bedankt voor jullie luisterend oor en steun! Liefs van mij
25 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Wow! Wat heftig dat je deze baarmoederkanker er ook nog bij hebt gekregen!! Maar ik ben wel heel erg blij voor je dat het een verandering in je beleving teweeg hebt gebracht. ik gun je een vrij en liefdevol leven. Dat verdien je!! Veel liefde, kracht en vertrouwen gewenst!! Liefs?
29 juni 2021
[~56] dank voor u reactie, ik doe mijn best om hem compleet te negeren, het vervelende is dat hij ook gezag heeft over onze kinderen. Gelukkig door zijn heftige bedreigingen mijn kinderen mee te nemen (Turkije zijn vaderland) en doods bedreigingen, gaat mijn advocaat er vanuit dat hij voorlopig even geen recht heeft op zijn kinderen. maar ook dat weten wij natuurlijk niet zeker, ivm Veilig thuis toch ook denkt dat mijn ex erg verdrietig is over deze situatie en echt heel veel om zijn kinderen geeft. manipuleren kan hij als geen ander. ik hou iedereen op de hoogte en ik hoop zeker dat mensen die dit lezen en ook in een soort gelijke situatie zitten niet de moed opgeven (al heb ik dat zelf toch ook echt wel af en toe )
27 juni 2021
Beste Rianne, Aller eerst veel sterkte. En helaas kan ik vertellen dat ik hier nu midden in zit. 6 jaar lang een relatie gehad met een manipulatieve man, narcist en alles wat erbij komt kijken. Ik ben nog maar een week geleden gevlucht uit ons huis samen met mijn 3 jonge kinderen, in paniek politie gebeld konden niks doen want geen fysiek geweld, toen bij veilig thuis beland en ja hoor ook gesprekken met hem gehad en hij houd ontzettend veel van z’n ons en is zelf heel zielig. Nog geen dag later begint het gestalk, dreigen en zelfs mijn advocaat lastig vallen. Daar zit je dan met je 3 kinderen uit je eigen huis bij je moeder en hij in het huis wat ooit veilig was tenminste dat dacht je toen. Sloten zijn veranderd en z’n nieuwe liefde (waar hij al maanden mee bezig was achter me rug ) ook in het huis, mijn huis en die van me kindjes. Maar altijd heb ik te horen gekregen dat ik bezig met was met andere mannen, altijd lag het aan mij. Betaal rekening geplunderd, geprofiteerd en gemanipuleerd tja ik heb het zelf toegelaten en ja de angst ook. Nu ben ik er uitgestapt voor me kinderen en ook voor mezelf! Maar nu begint de hel pas echt.
29 juni 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dag Saar, heel herkenbaar en helaas de natuur van een narcist. Niet opgeven wat volgens hun redenatie verkeerd is gedaan door een ander. Je hebt de juiste stap gezet en nu is het een kwestie van door lopen en verdere stappen zetten naar een zorgeloze toekomst voor jou en je kinderen. Kijk gerust om, naar wat er allemaal gebeurd is maar trek hier je lessen uit. Ze gaan niet veranderen, niet voor jou en zelfs niet voor hun kinderen. Want die krijgen het straks ook voor hun kiezen: mama vertrok tegen mijn wil in…. Wees voorzichtig met alles en laat duidelijk weten dat het klaar is. Ik heb het wel eens vergeleken met een spelletje tennis: zolang je de bal terugslaat, blijft ie komen. Laat de bal liggen en laat de ander maar tieren en vloeken dat je hem op moet pakken. Je hebt namelijk gewonnen door niet te spelen. Blijf delen hoe het met je gaat, het helpt jou en ook anderen die de stap niet durven zetten. Ga er voor! Heel veel sterkte.
26 mei 2021
Dankjewel Rianne. Sterkte
24 mei 2021
Sorry voor de late reactie. Ik had veel eerder weg moeten gaan. De nasleep met rompslomt is heel vervelend maar ook daar zal een keer een einde aan komen. Ik merk nu pas hoe weinig er van mij over was. Ik wens je heel veel kracht toe.
11 mei 2021
Ik zit nu in een relatie met een narcist en we hebben 2 kinderen. Maar ik wil egt weg nu maar het is egt moeilijk. En nu dat ik jouw verhaal leest merk ik dat als de relatie af is zal het noch moeilijk blijven ik hou mijn hart vast :(
17 april 2021
Ludwig, Bedankt voor je reactie. Mijn hartklachten zijn helaas nog niet over en dit beperkt me enorm. Ook in mijn geestelijke herstel. Ik mis mijn ziel, mijn lichamelijke kracht en het vertrouwen om te kunnen doen en laten wat ik wil. Ik ben niet meer suïcidaal maar merk wel dat ik er heel soms nog wel eens van baal dat ik het gered heb en hier dus echt doorheen moet. Hij verzint elke keer weer iets nieuws waardoor er niet afgerond kan worden met de advocaten. De leegte die ik voel omdat ik mezelf kwijt ben maakt het dan nog zwaarder. Zeker omdat ik lichamelijk ook nog niet veel kan. Mijn hoofd loopt nog over en er zit nog geen lijn in. Maar ook dat zal vanzelf wel beter gaan gok ik.
17 april 2021
Amen! Mooi gezegd
17 april 2021
Dag Rianne, je hebt het enige juiste middel aangegrepen: vertrek. Dat betekent ook accepteren dat alles wat je had (en geworden bent) achtergelaten wordt. Je keert weer terug naar normaal en dat gaat pijn doen, problemen geven en je binnenstebuiten keren. Maar: dat hoort er echt bij. Ik lees een sterke dame die vanuit een schuur al weer een tijdelijke huurwoning heeft gevonden. Dat zijn de daden die narcisten kapot maken. Want je laat zien dat je zonder ze kan. Zet door, hou vol en bestrijd narcisme met het enige middel dat bestaat: zelfstandigheid. Dit kun je. Heel veel sterkte en kracht wens ik je toe. Iedereen verdient liefde en geen pijn. Blijf delen.
11 april 2021
Helemaal mee eens Roos, ik heb wel aangiften gedaan omdat, er bij ook huiselijke geweld bij kwam kijken in bijzijn van zijn kinderen.
11 april 2021
Hallo Rianne, ik weet niet zeker of aangifte gaat helpen dat heb ik niet gedaan. Ik heb alle contact verbroken en reageer nergens meer op. Hij probeert via ons kind nog van alles maar daar reageer ik ook niet op. Narcisten willen juist dat je reageert dat geeft hun kracht om je verder te kwellen. Iedere vorm van reactie grijpen ze als kans want dan laat je zien dat ze je kwetsen en dat is hun voeding. Op het moment dat je dat niet doen en of ongeïnteresseerd bent dan ben je niet meer interessant. Ze zullen het van tijd tot tijd nog altijd proberen maar intussen zoeken ze een andere slachtoffer. Ik vind het jammer dat er weinig hulp aan geboden wordt aan het slachtoffer ls van Narcisme want de mishandeling is zeer ernstig en soms ook met blijvende schade. Zorg goed voor jezelf en probeer hem te negeren. Liefs Roos 1969
10 april 2021
Hoi roos, bedankt voor je reactie. Ik ben er helaas nog lang nog van af. Ik moet nu een manier vinden om het tot die tijd vol te houden. En ik hoop dat ik iemand kan vinden om me te helpen met de aangiftes. Dan breekt de hell los maar dat moet dan maar. Hoe ben jij er uitngekomen? Hoe gaat het nu met jou?
10 april 2021
Hallo Rianne, Ook voor mij heel herkenbaar met de hulpverleners. Ik heb ze gesmeekt om mij te helpen, huisarts en GGZ, maar tevergeefs. Niemand heeft er naar geluisterd en geprobeerd te helpen. Ik kreeg iedere keer medicijnen om rustig te worden en advies dat ik ze misschien voor altijd moet slikken!! En over mijn narcistische partner geen woord terwijl hij kinderen en mij psychisch mishandelde. Te gek voor woorden. Hij kon gewoon zijn gang gaan en ik aan de pillen. Laat je niet gek maken! Goed dat je bij hem weg bent. Ook al is het moeilijk en voel je je alleen alles is beter dan in relatie met een narcist. Het helpt om veel te lezen en buiten te zijn dan kun je je hoofd leegmaken en misschien minder pikeren. Heel veel sterkte en als ik iets voor je kan doen laat me weten. Liefs Roos 1969 ?
27 juni 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik herken dit zo!! Veilig thuis ziet mijn ex meer als het slachtoffer terwijl ik aan de bel heb getrokken voor hulp. Er zou echt meer hulp moeten zijn voor slachtoffers van narcisten, want je kan er letterlijk aan onderdoor gaan. En weet ik op dit moment nu alles van ivm ik er midden in zit
09 april 2021
Hey steven, Deze man isoleerde mij door zijn kids te mishandelen. Dit wist bv de huisarts en toch mochten ze blijven. Ik begrijp echt niet meer hoe de instantie zoveel druk op mij hebben willen leggen. Ik ben hun moeder niet he. Ik ben de boosheid al voorbij. Nu vooral verslagen. Hij heeft gewonnen. Ik ben moe. Ik probeer overal hulp te vragen maar ik krijg geen respons. Ik kan dit echt niet zonder psychische hulp. Het piekeren krijgt de overhand, vooral savonds. Ondanks dat ik braaf al mijn huiswerk doe. Het is te veel alleen. Er begint nu te landen wat er allemaal gebeurd is. Mijn sterke kan is meteen mijn nadeel. Ik kan nog goed verwoorden wat er loos is. Dan krijg je hier bij ons dus geen hulp.
09 april 2021
hoi Rianna, wat betreft vele hulpverleners betrokken die niets doen... heel herkenbaar. de gemiddelde hulpverlener wil niet het risico lopen te direct te zijn en te zeggen "je hebt een ziekelijke relatie moet je niet er vanaf en helemaal opnieuw beginnen?" vooral niet als de ander de relatie niet als negatief maar mogelijk zelfs als positief beschouwt. Ik snap dus wel hoe een hulpverlener er tegen kan kijken. ik ben zelf ook hulpverlener, alleen dan wel de directe variant. ik ervaar dus die andere kant ook vaak wel dat ik het vertrouwen en dus de behandelrelatie kwijt raak. soms zet het ze aan het denken en komen ze tot besef. maar helaas vaak genoeg houden mensen vast aan dat wat bekend is. hoe ziek dat ook moge zijn (bekend = veilig is de onbewuste opvatting dan). je ervaart nu boosheid. heel gezond en die moet je ook zeker vast houden want vaak komt er nog een moment dat je aan jezelf gaat twijfelen. waarom deze narcistische man misschien nog wel "veranderd" lijkt te zijn en het "oude vertrouwde" prettiger voelt dan je huidige situatie. door je boosheid kan het zijn dat je juist mensen weg gaat duwen. mijn tip. ga die confrontatie aan. ga eens naar die hulpverleners en benoem je boosheid. laat het niet binnenin je koken. daar ga je mogelijk last van krijgen. andere tip. cognitieve gedragstherapie (cgt). bij zo een man blijven betekent ook waarschijnlijk dat jouw zelfbeeld de nodige opbouw kan gebruiken. deze narcistische mannen maken namelijk gebruik van de onzekerheden die de persoon heeft. zorg dat jij alle oordelen / veroordelingen naar jezelf aan pakt en anders naar jezelf gaat kijken. de wereld kun je niet veranderen maar jezelf wel!
28 juli 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Goede reactie Steven. Raakte mij ook.. Dankje
08 april 2021
Ik heb het er ook ontzettend moeilijk mee gehad. Ter meer omdat de zaak nog voor moet komen. De herbeleving etc. Maar ik moet ook door. Ik probeer er een positieve draai aan te geven. Klinkt makkelijker dan gezegd. Het gaat lukken!
08 april 2021
Bedankt voor je reactie Ik hoop dat ik genoeg doorzettingsvermogen heb. Maar je reactie doet me zeker wat.
08 april 2021
Dit is zo herkenbaar Rianne. Ik heb zelf een relatie met een Narcist gehad ongeveer een jaar. Ik begin deze maand met EMDR. Gelukkig heb ik mijn huis aangehouden. Hij drong erop aan om mijn huis op te zeggen. Hij had ook twee jonge kinderen uit een eerder huwelijk. Voor het eerst dat ik te maken heb gehad met emotionele manipulatie en uiteindelijk ook fysiek. Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte! Geloof in jezelf.