Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Hoe afrekenen met stalkende ex?

Zo'n teer zieltje van een ex valt mijn nichtje lastig. 
Ze heeft het twee jaar geleden verbroken omdat hij was vreemd gegaan of iets dergelijks, maar ze is helaas nog steeds niet van hem af.

De laatste keer dat ik bij haar langs kwam, verziekte het de avond gigantisch omdat ze er zo mee zat.
Ik wil haar van wat adviezen voorzien om van hem af te komen.
Vandaar dit topic.

De situatie voor zover ik hem begrepen heb:
De relatie begon in 2018-2019, duurde 5 maanden denk ik.
Hij bleek al die tijd al een relatie te hebben gehad en zag mijn nichtje kennelijk als scharrel, heel sneu voor haar en logisch dat ze het daardoor verbroken heeft.

Hij valt haar lastig op social media en dat heeft ze nu verwijderd. 
Haar nieuwe relatie wordt nu door hem lastig gevallen via sociale media en ook hij heeft zijn kanaaltje op nonactief gezet (of hoe je het ook noemt).
Ook haar vriendinnen schijnen last te krijgen van zijn berichten.
Een oud account van instagram heeft hij weten te hacken en daarmee weer toegang kunnen krijgen tot haar vriendenkring om die lastig te vallen.

Nu beweert ze dat hij af en toe opduikt op haar adres, zonder op haar af te stappen of aan te bellen bij haar thuis. 
Het zorgt ervoor dat ze weinig meer durft en dat in de toekomst een LinkedIn profiel aanmaken of een YouTube channel beginnen etc. er weer voor zal zorgen dat hij terug komt om haar te stalken. 
Er zijn geen bedreigingen geuit, alleen dat hij er alles aan zal doen om haar leven kapot te maken.

Qua fysiek voelt ze geen bedreiging van hem, mentaal sloopt het haar. 

De angst zit, niet respectloos bedoelt, tussen dr oren, namelijk ze ziet hem terwijl hij er niet is. Opmerkingen zijn dan bijvoorbeeld: volgens is dat hem in die auto! Want waarom staat die persoon er zolang zonder weg te gaan?

Om er na 2 minuten van paniek achter te komen dat hij het niet is.


De vraag zoals de titel aanduidt: hoe komt ze hier vanaf? 

Bezig met laden...

1 Reactie *

06 april 2021
Beste Sinterbaas, Wat fijn dat jij hier contact zoekt voor jouw nichtje om haar te helpen. Haar ex is bezig met een psychisch spelletje. Dat is voor haar erg vervelend want zoals jij al aan gaf ziet ze in alles hem lopen op straat. Ik zelf heb dat soms ook nog, zie ik een lange man lopen dan denk ik ook van… ooooh jee dat is hem, en wat nu! In mijn telefoon hebt ik ingesteld bij instellingen: geavanceerde functies en dan onderin SOS-berichten verzenden, contact personen ingezet dat als er iets is dat ik na 3x op de aan/uit toets van mijn Mobil druk er een locatie sms naar die gene word verzonden. Wat verder te doen voor je nichtje is om een dagboek bij te houden met waarin staat wanneer hij wat doet en bij wie, op datum en tijd en plaats. Misschien is het voor haar ook prettig als er iemand blijft slapen of zij bij jou of ander familie lid. Dat geeft misschien wat meer rust in haar hoofd. Heeft zij er al met een wijkagent over gesproken? Zij kunnen hem ook aanspreken op zijn gedrag. Daarom is het belangrijk om op te schrijven wat hij doet dan kan de wijkagent daar wat mee. Verder is het heel belangrijk voor haar om te blijven communiceren, misschien wil ze met jouw begeleiding hier praten. Als ik jullie verder ergens mee kan helpen, laat het mij weten. Lieve groet, Caroline