Nacht tegen Seksueel Geweld: 17 mei 2025 - Een Nacht van Solidariteit en Bewustwording
Het overkwam mij 10 jaar geleden dat ik werd aangerand op weg naar huis. Ik weet zelf als geen ander hoe het is om je niet meer veilig te voelen op straat. Het heeft bij mij lang geduurd, voordat ik mij weer relatief veilig voelde ’s avonds. Zelf overweeg ik ook om mee te lopen. Ik wilde van deze gelegenheid gebruik maken om dit evenement ook bij jullie onder de aandacht te brengen.
Op 17 mei 2025 vind in Rotterdam de Nacht tegen Seksueel Geweld plaats. Het is een kans om je stem te laten horen tegen seksueel geweld en je solidariteit te tonen met de slachtoffers. Het is een nacht die ons eraan herinnert dat we als samenleving de verantwoordelijkheid hebben om seksueel geweld te voorkomen en slachtoffers de steun te bieden die ze nodig hebben om hun leven weer op te bouwen.
Als jij een vuist wil maken en je solidariteit wil laten zien, is dit je kans door op 17 mei 2025 in Rotterdam mee te lopen. Zelf vind ik het een mooi initiatief.
Voor informatie zie de website over de nacht tegen Seksueel Geweld. Loop jij ook mee?
www.nachttegenseksueelgeweld.nl