323 Verhalen
Verhalen
Documentaireserie over online oplichting op NPO3
Vanaf vandaag (donderdag 14 januari) is er een documentaire serie begonnen op NPO3 over internationale oplichters, van phishing tot datingfraude. De serie heet 'Bait'. Vandaag ging het over helpdeskfraude. De uitzending was van 21...
Fraude via what's app
Ruzie met buren gekregen vanwege what's app. Tussen het gesprek van.mij en de andere what's paper, zaten berichten die ik niet had verstuurd.
Fraude via what's app bestaat! Als je niet controleert of het nummer wel bij de...
"We hebben de neiging onszelf te veroordelen om wat we hebben gedaan, maar dat is onterecht."
Sylvia, collega-ambassadeur, vertelde onlangs dat zij mee heeft gewerkt aan een campagnefilmpje voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid dat gaat over datingfraude. Binnenkort word ik weer geïnterviewd voor een landelijk bekend...
Marktplaats 0.01 cent verificatie
Hallo beste mensen,
Ik ben eergisteren opgelicht, had schoenen op Marktplaats gezet. Daarop reageerde iemand via Whatsapp, nadat ik een Tikkie had verstuurd kreeg ik een zielig verhaal over dat ze slechte ervaringen had en al...
Voorschotfraude
Ik ben 2 dagen geleden opgelicht door iemand, die zei dat hij ging beleggen via een app, ik heb zelf ook al die gegevens gehad van die app. Toen er eenmaal winst is gemaakt moest ik 9,95€ betalen omdat ik iets moest activeren, ik...