Marktplaats 0.01 cent verificatie
Hallo beste mensen,
Ik ben eergisteren opgelicht, had schoenen op Marktplaats gezet. Daarop reageerde iemand via Whatsapp, nadat ik een Tikkie had verstuurd kreeg ik een zielig verhaal over dat ze slechte ervaringen had en al eens was opgelicht en of ik 0.01 cent wilde overmaken....
De rest van t verhaal laat zich raden, groot bedrag afgeschreven van mijn rekening.
Gisteren alles geregeld, aangifte, bank etc. En compleet in shock, ik kon alleen maar huilen. Vandaag gaat t iets beter maar nog steeds in shock en de gevoelens die iedereen hier wel kent, jezelf voor je kop kunnen slaan. Hoe is mij dat kunnen overkomen?
Het enige dat mij rest is hoop en vertrouwen houden dat ik wellicht gecompenseerd wordt door de bank. Hoe zijn jullie ervaringen met compensatie?
31 Reacties
Ipv geld over te boeken, hebben ze een nw pas aangevraagd. En het adres gewijzigd. Bizar als ik nu ook denk 'wat voor gegevens heb ik toch gedeeld?'het erge is dat ik het niet meer weet, het was op een zaterdagavond. Ik was moe en geïrriteerd. Maar ik word er letterlijk ziek van het idee.
Ook dat ze niet direct het hele bedrag hebben afgeboekt. Maar gewacht. En gewacht. Ik heb in de tussentijds niets raars gemerkt aan mijn rekening of mijn ing. Heb s middags zelf nog boodschappen gedaan. Met mijn eigen pas.
Maar blijkbaar heb ik essentiele zaken gedeeld die ik niet moest delen. Dat is echt ziekmakend. Ik snap ook niet hoe ze dan aan mijn pincode zijn gekomen.
Goed dat je aangifte gaat doen, ik duim keihard met je mee
Gr. Foke
Heel erg bedankt X
Ik snap je gevoel. Ik ben vorige week opgelicht en ik was bijna 10.000 euro kwijt. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld en snap echt dat je je zo voelt dat hebben wij allemaal. Het is echt heel goed dat je aangifte hebt gedaan dat had ik ook gedaan en de bank gebeld en mijn rekeningen laten blokkeren. Ik heb het geluk gehad dat ik afgelopen zaterdag mijn geld terug heb gekregen van de bank omdat ze dit vergoed hebben. Ik had de moed echt opgegeven en was echt bang dat ik het niet meer terug zou krijgen maar hou een sprankeltje moed dat het voor kan komen dat je wel je geld terug krijgt. Blijf erover praten met mensen die je vertrouwt want dat helpt echt. Ik vond het zelf heel fijn om er ook via deze community over te praten heeft mij echt geholpen, slachtofferhulp heeft mij vandaag nog gebeld hoe het met mij gaat. Natuurlijk ben ik blij dat ik het terug heb maar alsnog heb ik er last van, zij helpen je ook echt heel goed vind ik persoonlijk dus misschien is het fijn voor je als je slachtofferhulp belt?
Ik heb ook contact gehad met slachtofferhulp en komende dinsdag een afspraak.
Het is goed dat je aangifte heb gedaan, blijf erover praten, geef de hoop niet op.
En nog wat tips voor als je ooit online zaken doet zoals marktplaats, ebay etc.
Gebruik een pseudoniem
Gebruik een ander emailadres
Nooit je echte naam, mobiele nummer en adres openbaar maken
Gebruik een sterk lang wachtwoord met hoofdletters,cijfers en symbolen
open een aparte rekeningnummer met een limiet voor online zaken
klik niet zomaar op een link
Oplichters vinden altijd een manier, maar wij ook.
Het is hard om te zeggen, maar je leert hiervan.
Heel veel sterkte!
Hele dikke virtuele knuffels, het is volledig begrijpelijk, ik heb geen kinderen maar als t wel zo was zou ik precies hetzelfde hebben gedaan
Maar sterkte, hoop dat je het geld vergoed krijgt. Groetjes
Het zijn vreselijke dagen nu, ik probeer t een plekje te geven maar piek nog enorm in emotie
Het helpt inderdaad om hier erover te praten, dankjewel ?