323 Verhalen
Verhalen
Whatsapp-fraude toegenomen in 2020
Deze week verscheen het persbericht van de Fraudehelpdesk. Daarin staan cijfers over allerlei soorten fraude van 2020. Op nummer 1 staat handelsplaatsfraude en webwinkelfraude. Op nummer 2 staat WhatsApp-fraude en op de derde...
Scammed at Marktplaats
Hi, I'm an international student in Netherlands. Yesterday I was scammed on Marktplaats for 330€, this was from my student budget. I can't believe this happened with me. I'm usually very careful with online transactions. I have...
Voorschotfraude
Het afgelopen half opgelicht, veel geld overgemaakt...het standaard verhaal (Als ik er aan terug denk) via Instagram benaderd, heel vriendschappelijk en dan wordt er om een klein bedrag gevraagd voor een zieke tante, ik trap er in...
phishing
Afgezien van de financiële schade van 3000 euro die ik als gevolg van phishing (geleid naar een valse nagebouwde website van de betreffende bank) heb mogen ondervinden, vind ik het belangrijker dat we collectief een vuist maken...
Toch nog een bedrag terug
daar ben ik weer, na een lange tijd afwezig te zijn geweest. Volgens mij hebben zich ook geen nieuwe slachtoffers gemeld. Ik hoop maar dat dit een goed teken is. Ik heb goed nieuws: afgelopen week is een gedeelte van het geld...