Fraude Advanced market
Lieve allemaal,
Ik voel me zo stom. Ik ben op 17 januari benaderd door 1e instanties Verified Market om te starten met Crypto. De site zag er goed uit en heb in vertrouwen 185 euro overgemaakt. Daarna zou een accountmanager contact opnemen om alles in gang te zetten. In die tussentijd begon ik te twijfelen en wilde er toch niet mee doorgaan.
En ik werd zoals afgesproken gebeld en hij gaf aan dat Verified Market niet bestaat en dat het advanced market moet zijn. Ik gaf aan dat ik er toch niet mee door wilde gaan en dat ik graag het geld terug zou zien op mijn rekening. Hij gaf aan dat het dit alleen via crypto terug kon storten en ik de app crypto.com moest downloaden en hij zou me dan 15 minuten laler terugbellen. Ik heb wel de app gedownload, maar geen contact meer met hem gehad. En waar ik me helemaal stom over voel is dat ze ook nog mee gekeken hebben op mijn computer met anydesk. Ik weet ook wel dat je dat nooit moet doen, maar ze zijn zo geslepen. Wel heb ik de avond alles van mijn computer afgehaald wat er die dag opgekomen is. Er stond dus ook een camera op. Komt dit erop doordat je anydesk heb geinstalleerd of hebben hun dat gedaan? Nu was ik wel toe aan een nieuwe en de oude wordt niet meer gebruikt.
En nu maak ik me helemaal gek, ik lees in de verhalen dat er vele ergere verhalen zijn waarin mensen echt veel geld kwijt geraakt zijn, maar ik vraag me af hoe jullie ermee omeegaan zijn.
Ik draai soms helemaal door en ga dan complot theorien bedenken. Zoals hebben ze persoonlijke informatie gevonden op mijm computer en kunnen ze dan een bankrekening openen op mijn naam. Ondertussen dus ook mijn rijbewijs en paspoort als vermist opgegeven. Wat kunnen ze met het bedrag wat ik overgemaakt heb, kan ik daarmee in de schulden komen? Betaling is gegaan via Ideal via Stripe. Ook al met hun contact opgenomen, konden natuurlijk niks zeggen over de klant. Maar gingen dit wel serieus opnemen. Het enige wat ze van mij hebben is mijn naam en betaling via Ideal en heb geen ID geupload.
Ook ondertussen aangifte gedaan bij de politie, bij FMA en de bank op de hoogte gesteld.
Na 3 weken niks van ze vernomen te hebben, mailde ze van de week weer en gaven aan dat ze niks met mijn account konden als we niet de volgende stap nemen. Meteen weer aangegeven dat ik dat niet wil en dat ze de account moeten verwijderen, maar hij blijft maar mailen met de vraag waarom? Was er helemaal klaar mee en heb zelfs mijn mailaccount verwijderd voor wat meer rust in mijn hoofd en dan 2 dagen achter elkaar weer bellen. Ik hang nu maar elke keer op en blokkeer het nummer.
De ene dag gaat beter dan de andere, maar hoelang duurde het bij jullie dat je het een plekje kon geven en weer door kon gaan? En ben ik teveel bezig met wat als?
In iedergeval is het wel heel fijn dat er een groep als deze bestaat. Bedankt voor het lezen en hoor graag jullie adviezen om hiermee om te gaan.
10 Reacties