Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Sextortion

He, ik het slachtoffer geworden van sextortion. Ik voel me nu ontzettend dom en heb heel veel stress over dat de beelden verspreid worden. Ik heb een paar dagen op snapchat met iemand gechat, en het leek een heel aardig persoon. Die vroeg om naaktbeelden en stuurde deze zelf ook, dus ik ben er op ingegaan. Op een gegeven moment sloeg het compleet om en werd ik bedreigd met het verspreiden van de beelden naar mijn vrienden. Ik had diegene gelukkig niet op andere sociale media toegevoegd maar door mijn Facebook profiel kon diegene toch bij een klein handje vrienden komen. Alleen die volgt diegene niet. Ik werd gevraagd om geld over te maken, dan zou ik bewijs krijgen dat de beelden verwijderd waren. Ik ben hier niet op in gegaan, want voordat ik had gereageerd was het bedrag al van 100 euro naar 200 euro gegaan, en het moest per direct betaald worden. Ik heb vervolgens diegene verwijderd en al mijn sociale media kanalen veranderd naar onzichtbaar voor mensen die ik niet ken.

Maar ik heb heel veel stress dat die beelden alsnog verspreid gaan worden, hoe groot is die kans denken jullie? Ook als diegene geen contactmogelijkheden meer met mij heeft, doen ze dan alsnog puur om mijn leven te verwoesten? 

Ik hoop dat jullie mij hier een beetje mee kunnen helpen..

Bezig met laden...

14 Reacties *

16 september 2021
Hi dolphijn123, Mij is recentelijk hetzelfde overkomem! Ik snap precies hoe je je hierbij voelt!! Wetende dat het niet je eigen fout is maar je toch doodschamen en de angst dat het eventueel nog verspreid kan worden! Ik hoop dat je het ondertussen voor jezelf hebt kunnen verwerken of bezig bent met dat proces.
20 april 2021
En wat zegt het wel niet over degenen die dit in wellust bekijken. Natuurlijk is dat een vies idee, maar als ze jou daar op aanzien, bedenk dan wat hen dreef om er naar te kijken en er een afkeurende mening over te hebben. Dubbel hoor en laat ze links liggen...
20 april 2021
Hoi dolphijn Dergelijke personen zijn vaak uit op geld. Wat je gedaan hebt is dan eigenlijk ook perfect geweest. Deze mensen werken met de druk die de ander dan ervaart en zij winnen niets met alsnog delen van informatie als de ander niet reageert. Ja het risico is er dan nog steeds dat ze deze verspreiden maar laten we hopen dat jouw netwerk bestaat uit nette mensen die hier melding van maken. Doe aangifte mogelijk dat de politie hier wat mee kan. Mochten zij weer contact zoeken dan kan de politie je ook verder helpen hoe ermee om te gaan en mogelijk ook ze op heterdaad te betrappen. Zoek hulp rondom wat er gebeurd is. Je hebt iets gedaan met een intentie en iemand heeft daar zo enorm misbruik van gemaakt. Zorg ervoor dat dit geen negatieve weerslag op jezelf gaat geven. Wees trots op wat je al gedaan hebt en pak daarop door. Je hoeft je niet te schamen voor wat je doet of hebt gedaan. Iedereen is vrij om keuzes te maken voor zichzelf. Dat de ander daar slecht mee omgaat zegt meer over de ander!
19 april 2021
Ach nee, niet knullig hoor, eerder lief en aandoenlijk zo naief
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

ik snap dat je het goed bedoelt maar dit naïef noemen is niet oké. Dat impliceert dat deze persoon toch zelf schuld draagt: hij/zij/hen was naïef daarom is de foto doorgestuurd. Nee. Iemand anders draagt schuld aan het verspreiden van de foto's.
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

[~2683] Je legt negatief uit wat ik liefdevol meen. ik vind naiviteit iets onschuldigs, kwetsbaar mooi
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

[~2193] dan is het goed
19 april 2021
Nee klopt, dat weet ik ook wel! Blijft wel een hele nare ervaring. Ik vind het wel lastig om te delen omdat het heel persoonlijk is en misschien ook knullig kan overkomen.
19 april 2021
Hey, Wat ontzettend naar dat jij dit mee moet maken! Weet dat dit niet jouw fout is en ook niet jouw schuld. Heb je het iemand in je naaste omgeving al verteld? Zoals een goede vriend of bijvoorbeeld een van je ouder(s)? Blijf er niet alleen mee rondlopen, hoe ongemakkelijk het vertellen misschien ook voelt. Ik geloof dat de stappen die jij hebt genomen al ontzettend slim zijn. Zorgen dat niemand die je niet kent, je kan benaderen of vinden. Ik vond deze link op de website van de politie: https://www.vraaghetdepolitie.nl/dwang-en-seks/naaktfotos-en-filmpjes/wat-kan-ik-doen-als-mijn-naaktfoto-verspreid-is.html Hoe veel zij kunnen doen weet ik niet, maar het is denk ik vooral belangrijk dat je hier niet alleen door heen gaat. En nogmaals: dit is NIET jouw schuld. Niemand hoort zomaar privé foto's door te sturen of je te bedreigen. liefs
19 april 2021
Is je gezicht te zien op de foto's?
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Nee gelukkig niet, maar vrees wel dat men kleren of dat kleine beetje kamer wat erop staat herkennen..
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

[~2699] Dan zou ik niet zo bang zijn. En wat dan nog. Ik denk dat je mooi bent. Ik snap dat jij jezelf slecht vindt, maar dat ben je niet. Ik denk dat je wel bewonderd wilde worden; zo zou ik er in zijn gegaan, niets gek, Wel een lul dat hij hier zo iets akeligs mee doet. Echt een klootzak ...
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

[~2193] nou, dit gaat wel veel commotie en grappen opleveren bij kennissen en vrienden als het uitkomt..
19 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

[~2699] Niet leuk inderdaad, maar probeer sterk te zijn. Kijk je angst in het gelaat