Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Fraude Advanced market

Lieve allemaal,

Ik voel me zo stom. Ik ben op 17 januari benaderd door 1e instanties Verified Market om te starten met Crypto. De site zag er goed uit en heb in vertrouwen 185 euro overgemaakt. Daarna zou een accountmanager contact opnemen om alles in gang te zetten. In die tussentijd begon ik te twijfelen en wilde er toch niet mee doorgaan.

En ik werd zoals afgesproken gebeld en hij gaf aan dat Verified Market niet bestaat en dat het advanced market moet zijn. Ik gaf aan dat ik er toch niet mee door wilde gaan en dat ik graag het geld terug zou zien op mijn rekening. Hij gaf aan dat het dit alleen via crypto terug kon storten en ik de app crypto.com moest downloaden en hij zou me dan 15 minuten laler terugbellen. Ik heb wel de app gedownload, maar geen contact meer met hem gehad. En waar ik me helemaal stom over voel is dat ze ook nog mee gekeken hebben op mijn computer met anydesk. Ik weet ook wel dat je dat nooit moet doen, maar ze zijn zo geslepen. Wel heb ik de avond alles van mijn computer afgehaald wat er die dag opgekomen is. Er stond dus ook een camera op. Komt dit erop doordat je anydesk heb geinstalleerd of hebben hun dat gedaan? Nu was ik wel toe aan een nieuwe en de oude wordt niet meer gebruikt.  

En nu maak ik me helemaal gek, ik lees in de verhalen dat er vele ergere verhalen zijn waarin mensen echt veel geld kwijt geraakt zijn, maar ik vraag me af hoe jullie ermee omeegaan zijn. 

Ik draai soms helemaal door en ga dan complot theorien bedenken. Zoals hebben ze persoonlijke informatie gevonden op mijm computer en kunnen ze dan een bankrekening openen op mijn naam. Ondertussen dus ook mijn rijbewijs en paspoort als vermist opgegeven. Wat kunnen ze met het bedrag wat ik overgemaakt heb, kan ik daarmee in de schulden komen? Betaling is gegaan via Ideal via Stripe. Ook al met hun contact opgenomen, konden natuurlijk niks zeggen over de klant. Maar gingen dit wel serieus opnemen. Het enige wat ze van mij hebben is mijn naam en betaling via Ideal en heb geen ID geupload.

Ook ondertussen aangifte gedaan bij de politie, bij FMA en de bank op de hoogte gesteld. 

Na 3 weken niks van ze vernomen te hebben, mailde ze van de week weer en gaven aan dat ze niks met mijn account konden als we niet de volgende stap nemen. Meteen weer aangegeven   dat ik dat niet wil en dat ze de account moeten verwijderen, maar hij blijft maar mailen met de vraag waarom? Was er helemaal klaar mee en heb zelfs mijn mailaccount verwijderd voor wat meer rust in mijn hoofd en dan 2 dagen achter elkaar weer bellen. Ik hang nu maar elke keer op en blokkeer het nummer. 

De ene dag gaat beter dan de andere, maar hoelang duurde het bij jullie dat je het een plekje kon geven en weer door kon gaan? En ben ik teveel bezig met wat als?

In iedergeval is het wel heel fijn dat er een groep als deze bestaat. Bedankt voor het lezen en hoor graag jullie adviezen om hiermee om te gaan.  

Bezig met laden...

10 Reacties

14 maart 2024

Beste,
Ook ik ben opgelicht door een bedrijf onder de naam "Advanced-Traders.com". Mooie beloftes and een zeer bekwame maar gewiekste account manager. Initieel 60.000 Euro ingestoken. Nu zou mijn account 420k waard zijn.
Er werd mij dan voorgesteld om 100.000 terug te nemen.
Er werd mij dan ook uitgelegd dat om belastingstechnische redenen het beter is om eem mirror transactie te doen ter waarde van 10% van het bedrag dat ik zou ontvangen in totaal. Opnieuw 16.000 Euro toegevoegd. Vervolgens kam de vraag voor nogmaals 20.000 Euro en nu vragen ze additioneel 45.000.
Dit laatste heb ik niet meer gedaan aangezien ik nagenoeg volledig door mijn spaarcenten zat.

Ik heb nu politie en bank geinformeerd.

Verder had een recovery crypto expert gevonden. Ook deze heeft mij ondertussen voor 30k afgezet (fee, cryptokey en wat later belastingen en opnieuw extra in de crypto wallet)

Je komt echt in een vicieuze cirkel terecht een je emotionele toestand gaat steeds verder achteruit (niet slapen, niet eten, stress, ...)

Kortom, een drama, finacieel en emotioneel.

14 maart 2024

Beste Patachou,

Wat een heftig verhaal om te lezen en ik vind het heel erg voor je wat je nu doormaakt. Ik mag na jouw verhaal te hebben gelezen dankbaar zijn dat ik niet verder ben gegaan met ze.

Het zal emotioneel zwaar zijn, maar uiteindelijk kom je er weer bovenop. Hopelijk kan de politie en de bank je verder helpen.

Heel veel sterkte in iedergeval, denk met je mee!

11 februari 2024

Ik ben ook opgelicht, voor €26.000 Daarna nog €1.800 betaald aan een recovercompany’s, daarna nog €1400 aan een ciphertracereport. Koste me veel tijd, boosheid, frustraties, stress, verdriet, onmacht etc etc. Ben nu 2 jaar verder en moet mn. Relies nemen. Geld komt nooit terug. Ik heb mezelf gestraft door 2 jaar niets uit te geven wat niet 100% noodzakelijk was. Ik kon er niet tegen geen reserves te hebben. Heb zelfs de verwarming niet aangezet thuis. In de kou gezeten dus. Maar nu heb ik weer wat reserve opgebouwd. Mijn vertrouwen is enorm geschaad. Krijg nog vaak telefoon of e-mail met de boodschap dat mijn gestolen crypto gevonden zijn, maar blijkt allemaal recovery scam!! Ik trap er niet meer in. Blokkeer de nummers. Blijft nog steeds moeilijk te accepteren, maar gaat stukje bij beetje beter. Tip : installeer de app: ik check. Dan krijg je een melding als er gerommeld wordt met je paspoort of rijbewijs.
Sterkte! Groet Lirosa

12 februari 2024

Bedankt voor je reactie. Wat een heftig verhaal, ik vind het dapper dat je je er zo doorheen slaat
Ikcheck heb ik nu ook, is al wat gerustellender.

11 februari 2024

Hoi,
Dat bellen kan nog wel even duren, bij mij wel een maand of drie, voordat alle nummers waren geblokkeerd. Toen gebeurde er een tijdje niets, en toen belden ze ineens dat ze nog een rekening hadden 'gevonden' op mijn naam, of ik het niet toch op wilde nemen. Mijn advies: niet op in gaan, het is voor hen een manier om je weer aan de praat te krijgen, en het nog eens te proberen. Niet doen dus, besef dat er velen met jou zijn, dat je er welliswaar bent ingetrapt omdat je het verhaal geloofde, maar dat je ook echt op tijd je intuitie bent gevolgd. Dat betekend dat er niets mis is met je, je kunt je dom voelen, maar dat ben je zeker niet. Je intuitie heeft gewerkt, is doorgaans een goede kompas. Wat mij ook heeft geholpen, is een paar mensen in je nabijheid het vertellen, en je gevoel delen. Want hoewel deze ene over je grens ging, de meeste mensen zijn gewoon wel te vertrouwen, en vertrouwen, dat heb je momenteel nodig.
Sterkte, Jenny

12 februari 2024

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik een nieuw telefoonnummer neem, alleen maar om je wat meer rust te geven, maar aan de andere kant gun ik ze dat ook niet. Ophangen is dan ook een optie...
Vertrouwen komt vast met de tijd terug.

Standaard profielafbeelding
Sue
11 februari 2024

Hai. Ik ben voor €18.000 opgelicht ik heb ook allles veranderd mn telefoon nummer. Mn socialmedia namen. Ik was zo bang. Nu 6 maanden verder heb ik mn rust gevonden. Maar ze kunnen je niks doen. Ze zijn alleen op je geld uit. In de vorm van crypto. Je kan hun mail blocken. Alle andere die nu gaan mailen dat ze je gekd terug kunnen krijgen. Niet intrappen. Die mail in de spam gooien. €185,- jammer maar helaas. Ik wou dat ik dat had.. maar goed. Ga door. Harde les.. voor mij was het een dure les. Vertrouwen in de mens is met 80% gedaaald. Dus...iedereen die jou benaderd...is oplichterij.. good luck

11 februari 2024

Dank je wel voor je reactie, en wat erg voor je. Ik begrijp dat 185 dan niet veel is, maar het is het gevoel dat het je overkomen is en zeker wat je zegt, de vertrouwen in de mensheid is zeker gedaald. Mijn telefoonnummer ben ik ook aan het over nadenken om te wijzigen... mochten ze door blijven gaan dan ga ik ook dat zeker doen! En bedankt voor je adviezen!

11 februari 2024

Ik ben voor en nog groter bedrag opgelicht. Ik realiseerde me door deze site dat er velen zijn die hetzelfde meemaken. Zo ben ik ermee omgegaan. Als een tegenvaller. Ben wel heel voorzichtig geworden met Facebook en andere platforms en hun zakelijke aanbiedingen. Maar dat zie ik als voordeel. Ik ben meer gaan wandelen om de geest leeg te maken. Dapper om je verhaal te schrijven hier, dus het zal je ook lukken hier overheen te komen. Alle wachtwoorden veranderen is wel slim. Ik heb nu wel nog een andere bankrekening waar ik niets mee doe dan alleen geld op storten en eventueel opnemen. Als ik dan mijn betaalrekening moet blokkeren, kan ik met die andere bankrekening verder.

11 februari 2024

Bedankt voor je berichtje, ik heb ook gelijk al mijn wachtwoorden gewijzigd en waar het kan extra ingesteld met een 2 staps verificatie. Bedankt voor je tips!