Mishandeld door (ex) partner
Dit is een eerste keer dat ik hulp zoek en contact met lotgenoten over deze situatie. Mijn ex, waarmee ik een aantal jaren samen was, heeft mij fysiek en geestelijk vreselijk mishandeld. En tegelijkertijd heb ik op momenten nooit eerder in een relatie zo veel gelachen, me zo intens geliefd gevoeld en het zo ontzettend gezellig gehad. Het was werkelijk de liefde van mijn leven min zijn verwoestingen, onredelijkheid en vreselijke jaloezie. Ik hoopte zo, dat hij hier wat mee kon... Hij achter in de vijftig , ik bijna vijftig. Hoe fijn zou het zijn geweest, je toch de liefde op de 'valreep' had gevonden. We deelden veel en pasten perfect op alle vlakken. Bezigheden, passie, humor..... Door deze vreselijk dubbele gevoelens, ben ik al meerdere keren gezwicht en heb hem nieuwe kansen gegeven.. Ik zag soms groei bij hem, maar dan gebeurde toch weer iets verschrikkelijks. Hij zou hulp zoeken, maar had het ineens toch te druk....etc.
Terwijl ik worstel met ook gemis, worstel ik zelfs ook met misschien wel de belachelijke vraag of ik eigenlijk niet gewoon aangifte moet doen... Omdat wat is gebeurd, eigenlijk gewoonweg niet ongestraft zou mogen blijven, denk ik.... Het is te erg... Hij zal er echter achter komen en dan, dat boezemt me ook angst in... En daarnaast lees ik maar al te vaak, dat de pleger niet gestraft wordt door ontbrekend bewijs....
Van alles door elkaar... Maar zo'n chaos is het momenteel in mijn hoofd....Ik hoop op jullie verhalen.... Misschien in dezelfde fase van zo'n proces of juist al veel verder... Wat me misschien een beetje kan helpen.
Lieve groet
10 Reacties