Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Heeft iemand hier al gerechtigheid gekregen?

Vroeg me af of een van jullie gerechtigheid heeft kunnen krijgen voor geld verloren of misbruik enzo.

Bezig met laden...

17 Reacties *

03 februari 2021
Wat mij het meest dwars zit is dat ik ook ben ontvoerd daar en in een andere staat ben achtergelate. Ik had opgezocht en dat is een federal crime maar toch word ik niet geholpe. Je zou toch denken dat daar een organisatie voor is. Ik wss opgenomen in het ziekenhuis toen ik terug kwam voor een maand. En zie wekkelijks een psycholoog van de ggz
03 februari 2021
Als haar eigen vader wil dat het stopt lijkt het mij dat hij aangifte moet gaan doen als jij niets kan. Doet hij dat niet dan zou je jezelf af kunnen vragen in hoeverre hij echt wil dat het stop. Zelf kan je weinig doen ben ik bang.
03 februari 2021
Joey, Wat verschrikkelijk, je verhaal maar ook het verlies van dromen, dat iemand je werkelijk waardeert om wie je bent. Misschien is dat wel het ergste. Ik weet niet nog je geld hebt verloren. Dat is ook verschrikkelijk. ik hoop van niet. van de andere kant, wie kan je nog vertrouwen? Wie geeft nog echt om jou? Ja, je weet het wel , maar het is geen droomprins voor even. Laat het even los en schaam je niet. Waarom ook? Ik was 6 weken in de wolken, o zo fijn, totdat ik een vermoeden had. Geen geld overgemaakt, maar ach, al die attentie , het was moeilijk om te beseffen dat het Fake was. Sta open naar een nieuwe tijd, zonder zoeken en dat je regie hebt over je eigen leven. /hou dat vast!! M 65 jaar en weduwe die bijtijds in ontsnapt aan haar behoefte en de industrie van punishing.
03 februari 2021
lang verhaal kort de gene die mij heeft gescammed heb ik ook in het echt ontmoet ze zag eruit op de foto's alleen iets anders vanwege all die filters enzo. Ik weet waar ze woont ik heb genoeg bewijs op film foto's enzo voort en ik heb bekentenissen op zwart en wit. En haar eigen vader is getuigen en wilt dat ik gerichtheid krijg en wilt helpen maar politie is te lui om het met de politie daar te regelen en ze willen niet mijn aangiften laten doen. En ben al 1000+ euro kwijt omdat ik met de politie daar heb lopen bellen die weigeren om een buitenlander te helpen.
03 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Joey123 Is dit in het buitenland of in Nederland? Zoals ik het lees in het buitenland. Klopt dat? Welk land? In veel landen waar dit soort praktijken plaatsvinden is de politie minder georganiseerd al hier en daarnaast is er veel corruptie. De Nederlandse politie kan daar niets mee. Je schrijft dat de polutie daar geen buitenlander wil helpen. Als haar vader zo graag wil helpen laat hem dan naar de politie gaan en aangifte doen. En anders vrees ik dat ik toch weer moet zeggen: probeer het voor jezelf af te sluiten en vooruit te kijken. Hoe frustrerend het ook is.
03 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] north amerika
02 februari 2021
Joey123 Als de oplichter in het buitenland zitten is er amper kans op gerechtigheid. Het geld is vrijwillig overgemaakt en wordt direct van de rekening afgehaald. Banken kunnen hier helaas niets aan doen. Heeft de oplichting in Nederland plaatsgevonden en heb je aangifte gedaan dan is het een ander verhaal. Zie de opmerking van Lennie. Het beste wat je kan doen is vooruit kijken hoe moeilijk dat ook lijkt. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
02 februari 2021
Sinds vandaag is er een sprankje hoop. Als je opgelicht bent door iemand in Nederland, en je hebt aangifte gedaan moet de bank de gegevens vrijgeven van de oplichter. Met deze gegevens kun je een civiele procedure starten om je geld terug te halen. Dit gaat dan via deurwaarders en eventuele beslagleggingen. Voor buitenlandse oplichters bestaat dit nog niet. En ook daarover heb ik hier al meerdere keren uitgelegd waarom dat zo is. Moet je even teruglezen in andere conversaties.
02 februari 2021
Ja, is bij mij ook zo gegaan. Veel geld kwijt in Nigeria. Krijg je niets meer vsn terug. Helaas.
02 februari 2021
Ik weet niet precies welk land, zal wel Nigeria zijn ofzo. En nee de politie gaat hier echt niks aan doen, kunnen ze niet zeggen ze. Dus je blijft zelf met de ellende zitten.
02 februari 2021
Weet je welk land en waar? zo ja heb je die politie gebeld of dat de Nederlandse politie die politie contacteert?
02 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dat is niet te doen omdat je met zeer professionele organisaties te maken hebt die vaak geen sporen achterlaten.
02 februari 2021
Ben bij de politie geweest maar die kunnen niks doen. Die mensen zitten in het buitenland. ?
02 februari 2021
en was je naar de politie gegaan zijden die iets? Of wist je waar die persoon woont om die dan aan te klagen?
02 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Je vragen zijn redelijk onduidelijk, misschien kun je specifieker aangeven wat je probleem is?
02 februari 2021
Nee, je hebt het zelf gedaan dus er is geen bank die helpen zal. Ik weet er alles, helaas.
07 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Helaas ik ook niet. Inderdaad, je hebt zelf het geld overgemaakt !!