Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Mishandeling

Hallo,

Dit weekend ben ik mishandeld na een woordenwisseling in het verkeer. Ik zoek eigenlijk mensen met wie ik ervaringen kan uitwisselen en tips van kan krijgen. Hoor het graag. Groetjes

Bezig met laden...

4 Reacties *

08 februari 2021
Hallo BK91 ik ben zelf mishandeld geweest ik snap dat je mensen zoekt om je ervaring mee te delen. Iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt en met weinig woorden je begrijpt
02 februari 2021
Beste BK91, Zelf ben ik ook mishandeld geweest en herken de herbeleving, en de angst dat het zomaar weer kan gebeuren. Slecht slapen, concentratie verlies, in lussen denken, dat zijn allemaal mogelijke effecten die het gevolg zijn van de mishandeling. Als dat lang(er) duurt dan moet je daarvoor echt naar jouw huisarts. Die kan beoordelen of een behandelplan of therapie nodig is. Voor de aangifte helpt het echt dat er getuigen zijn en de dader in beeld is. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs
01 februari 2021
Ha Thijs, er zijn getuigen. Een van hen heeft de politie gebeld en bleef ter plaatse. Ik heb zeker last van herbelevingen en angst, ook vanwege de bedreiging na de mishandeling. Extreem alert voor mijn doen. Omdat ik al eerder op de locatie een bedreigende situatie heb meegemaakt is het voor mij extra moeilijk om dit achter mij te laten. Ik heb nog wel wat last van m'n gezicht, maar er zijn geen breuken of zichtbare zwellingen. Ik heb ook snel ijs erop gedaan en medicatie genomen. Verder geen (grote) schade aan m'n fiets of kleding,
01 februari 2021
Beste BK91, Om specifiek in te gaan op jouw vraag is het van belang iets meer te weten. Zijn er getuigen, is er sprake van (ernstig) letsel, hoe is het met je gesteld, heb je angsten en herbeleving. Het meest logische is om in ieder geval aangifte te doen. Daarbij helpt het natuurlijk als er getuigen zijn. Als er sprake is van letsel dan moet je dat vast laten leggen door de huisarts en toestemming verlenen dat de huisarts deze mag verstrekken aan de politie, zodat dit bij het proces verbaal gevoegd kan worden. Foto’s van zichtbaar letsel helpen ook, deze kan de politie tijdens het afnemen van het proces verbaal zelf maken. Als er materiele schade is dan deze ook meteen in het verbaal laten opnemen met foto’s en indicatie van het schadebedrag. Heel veel sterkte, Met vriendelijke groet, Thijs