Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Opgelicht door Nigeriaanse scammers

In september vorig jaar kwam ik via internet in contactvmet enen James Hug Kelly.Na wat over en weer gepraat te hebben zijn we via What's App gaan praten.Hij vertelde dat hij dokter was en geplaatst was in de Ukraine om daar via het Amerikaanse leger werkzaam was,later vertelde hij verplaatst te zijn naar Nigeria.Hij heeft goed op mijn gevoel ingespeeld en het werd al gauw een relatie.Hij vertelde dat hij rijk was en stuurde mij ook zijn inloggegevens van zijn bank om dat te bewijzen.Ook had hij veel cadeaus voor mij gekocht.Deze cadeaus zou hij naar mij opsturen.Zo gezegd,zo gedaan.Ik reed een tracken bericht en het pakket was on holdxgezet door de douane in Tsjechië en zij eisten een bedrag van 2050 dollar.James vertellde mij dat hij geen toegang had tot zijn bankaccount en of ik het kon voorschieten.Dat heb ik gedaan en transacties gedaan via Moneygram.Inmiddels had hij ook goedkeuring gevraagd voor zijn vertrek om naar Nederland te kunnen komen om samen een leven op te kunnen bouwen. Maar hij had wel geld nodig voor de reis hiernaartoe, hij zou samen met drie vrienden komen Jim,Michael,Johnson.Deze gasten heb ik ook gesproken aan de telefoon.Ik geld overgemaakt zo'n 700 euro.Een paar dagen later hoorde ik dat zij in München waren aangekomen en daar waren gestrand Geld natuurlijk op.Zij vroegen of ik nog eens 500 euro wou overmaken Dit dus gedaan.Ik kreeg een bericht dat hij op reis was naar Nederland en hij zou mij bellen wanneer hij geland was.Een paar dagen niets gehoord.Daarna kreeg ik weer een bericht dat ze vast waren gehouden door de Duitse douane en vast waren gezet omdat er een onderzoek liep .Een aantal dagen later weer een bericht dat ze vrij waren en nogmaals 500 euro vroegen om naar Nederlandx exreizen.En alweer overgemaakt.Totdat ik vandaag een bericht kreeg dat ik een dom iemand was en gescamd.Ik ben een gevoelig persoon en vertrouw snel iemand.Dit is mijn globale verhaal .Ik voel mij ook dom want ik ben in het verleden veel gebruikt geweest door mensen en er is veel geld afhandig gemaakt van mij.Mensen hebben mij gewaarschuwd en alle foto's die gestuurd werden waren van een instagram account van een dr Yazan.En ondanks dat ik mijn kanttekeningen hadcben ik er toch ingetrapt.Wat het meeste pijn doet is dat ik geen vertrouwen meer heb in niemand,dat er van mijn goedheid weer geprofiteerd is en dat ik het verloren geld aan mijn kinderen had kunnen besteden.Nognaals ben ik een hardwerkende alleenstaande moeder van twee kinderen.Wees AUB voorzichtig op Sociale Media.Ik heb mijn lesje geleerd maar heb diepe littekens.Mijn familie en vrienden weten niets van dit .Ik schaam mij ontzettend. Qua financiën ben ik mijn achterstallige rekeningen aan het aflossen maar dat gaat wel goedkomen.Maar psychisch ben ik kapot en gebroken 

Bezig met laden...

19 Reacties *

07 mei 2021
het spijt me zo van uw slechte online ervaring met hem. Een paar maanden geleden had ik een soortgelijke ervaring, hoewel ik niet kon achterhalen wie de crimineel was. De lallroyal recovery-groep was de beveiligingsexpert die mijn verloren geld terug op mijn rekening kreeg nadat ik de zaak aan hen had gemeld.
24 april 2021
Goed zo ?? Laat je niet bang maken. Makkelijker gezegd dan gedaan dat weten wij hier allemaal. Probeer sterk te zijn en het in het juiste perspectief te zien. Als het mij naar de keel grijpt helpt mij dat wel. Zoals iemand tegen mij zei “het zijn psychopaten die zoiets doen”
24 april 2021
Helemaal met de vorige reageerders eens!! Mijn bloed kookt als ik zijn bericht lees... Hoe weet hij wie je familie is en waar je werkt?? Je hebt hem toch wel gelijk geblokkeerd toen duidelijk was waar hij op uit was?
24 april 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja ik heb hem en al die telefoonnummers van zgn vrienden van hem geblokkeerd.Gelukkig weet hij niet waar ik werk en wie mijn familie is ook niet.Hij kan niet op mijn social media,app en telefoon.Alles geblokkeert en sommige ook verwijderd.
24 april 2021
Wees sterk en buig niet voor deze eikel!! En blokkeren Sterkte
24 april 2021
Wat verschrikkelijk voor je. Doe hier aangifte van. En blokkeer hem gelijk !! Heel veel Sterkte. En weet je bent niet dom maar een slachtoffer van fraude en oplichting.
24 april 2021
Hierbij nog de app met chantage
24 april 2021
Vervolg opgelicht door Nigeriaabse Scammers.Nadatt het was uitgekomen dat ik gescamd was door ene Ibogkem Chibuikem uit Nigeria die zich voordeet aks James Hug Kelly heeft deze persoon via een ander telefoonnummer contact met mij kunnen opnemen en nu word ik gechanteerd.Als ik niet 1500 euro betaal binnen 15 minuten zorgt hij ervoor dat alle intieme foto's die ik heb gestuurd worden geplaatst op social media,berichtjes van naar mijn kinderen en ouders en naar mijn werk worden gestuurd met die foto's.Ik ga niet buigen voor deze klootzak.Ik voel mij zo ontzettend vernederd momenteel en ik heb totaal geen vertrouwen meer in mensen.Hij heeft mij emotioneel kapot gemaakt.Deze Ibogkem Chibuikem,alias Killiams Young alias Janes Hug Kelly is een duivel in persoon.Hierbij voeg ik een foto toe van dit duivelachtige jongetje.Ik weet niet of ik wat kan doen met deze foto en naam.Ik heb zekfs nog een adres waar ik een i phone 11 helemaal nieuw naartoe heb gestuutd.Een tekefoon die ik nog 2 jaar moet afbetalen.In totaal heeft het mij exclusief telefoon 4000 euro gekost.Ik heb alles bewaart op mijn telefoon
25 februari 2021
Ik heb er met niemand over gepraat. Niemand van mijn vriendinnen weet dat mijn relatie crisis een heel andere reden heeft. En krijg nog steeds “vriendschap “ verzoeken. Ik herken nu gelijk wie ik voor me heb. Ben nu meer de rechercheur van Instagram, heb al veel nep accounts ontmaskerd. Schrale troost maar zo kan ik wel voorkomen dat anderen erin trappen
25 februari 2021
Heel herkenbaar dit, zoals alle verhalen. Zo stom dat je erin trapt. Ze spelen zo goed in op je gevoelens. Dat je het allemaal gelooft, je wordt verliefd op iemand die je nog nooit gezien hebt. Zo n slimme jongens. Ik kan er ook met niemand over praten, helaas en schaam me diep. Heel veel sterkte
09 februari 2021
Hoi Eastwood, Denk niet dat je dom bent, deze mensen zijn zo 'getraind' en psychologisch sterk om (meestal) eenzame vrouwen te 'bewerken' dat wij er allemaal zijn ingetuind. Mooie woorden, lieve berichtjes, het doet ons hart goed, dat is zo weerzinwekkend en daarom voel je je ook zo rot. Misbruik van dat vertrouwen, zo op je gevoel spelen, je voelt je zo bedrogen. Daarna komt de vraag om geld, dan ben je al zover heen dat je misschien wel alarmbellen hoort, maar liefde maakt blind, je sluit je oren en ogen ervoor. Jij bent een lieve vrouw die wil helpen en ook verlangt naar een beetje geluk, dan ben je niet dom maar een waardevol mens. Blijf zoals je bent, maar wees voorzichtig en oplettend voor deze niets ontziende, gewetenloze criminelen. Je hebt je lesje wel geleerd denk ik, echt nooit, maar dan ook nooit geld overmaken. Harde les, maar met vallen en opstaan.... Het komt goed, hou voor ogen dat jij waardevol bent en jezelf recht in de ogen kunt kijken! Warme, lieve groet, Foke
27 januari 2021
Hey Eastwood Wat een vervelend, maar helaas bekend, verhaal! Vergeet een ding niet: je bent niet dom! Jij bent slachtoffer geworden van een gewetenloze bende. Ik ben blij te horen dat de financiële schade niet nog grotere problemen geeft ondanks dat het heel naar is. Je geschonden vertrouwen herken ik. En kan ook niet anders dan bevestigen dat het wel even kan duren voordat dat weer goed is. Maar een ding is zeker het gaat zeker goedkomen. Heb daar vertrouwen in! Over aangifte doen verschillen de verhalen. Bij sommige gaat het goed en wordt het zeker serieus genomen. Andere hebben het gevoel dat ze uitgelachen worden. Zorg dat je stevig in je schoenen staat. Neem desnoods iemand mee die je kan vertrouwen en het voor je op kan nemen als je niet serieus wordt genomen. Hoe dan ook moeten ze de aangifte opnemen. Ik wens je veel sterkte en als je je hart wilt luchten weet dan dat je hier altijd een luisterend oor kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeurs
27 januari 2021
Heel herkenbaar. Ze zijn allemaal rijk en kunnen niet bij hun bankrekening. Ben ik ook ingetuind.
27 januari 2021
Dank je wel.Ik weet zeker dat het weer goed komt.Inmiddels staat de afspraak voor aangifte
27 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Goed zo. Aangifte doen is zeker nodig en misschien lucht het op je verhaal ook bij de Politie te doen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ze gaan daar niks mee doen. Ze wilde bij mij niet eens vastleggen. Op mijn aandrang hebben ze het toch gedaan. De reden die ik kreeg was, dat dit internationale criminaliteit betreft, daar zij niets kunnen onderzoeken. Pfffff. Doe het toch en rapporteer de Scammer ook op “Male Scammers. com”. Je kan iemand anders mee helpen. Succes
24 april 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2072]inmiddels heb ik deze persoon ook op male scammers gezet
27 januari 2021
Heel heftig dit Eastwood 1972. Het lijkt mijn verhaal wel, maar zo zijn bijna al onze verhalen hier. Mij is dit in oktober overkomt. Ik moet zeggen dat ik nu over mijn verdriet, verliefdheid en schaamte heen ben. Het heeft even nodig om de deuk weer te herstellen. Vreselijke mensen zijn het. De jongens met wie je communiceert , krijgen maar een schrammetje van jouw geld liet ik me vertellen. De grote bazen die in Tsjechië en Turkije zitten worden rijk van ons geld. Je bent niet alleen. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Het komt uiteindelijk wel weer goed met je.
27 januari 2021
Wat een vreselijk verhaal en wat een gemene reactie van die scammer. Je bent niet dom, je bent slachtoffer van een heel gemeen persoon, die misbruik heeft gemaakt van je goedheid. Heel vervelend en ja, dit kost tijd om te verwerken, daar wil ik je heel veel sterkte bij wensen
27 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel.Met mij gaat het wel goedkomen.Inmiddels staat de afspraak voor aangifte gepland