Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Voorschotfraude

Het afgelopen half opgelicht, veel geld overgemaakt...het standaard verhaal (Als ik er aan terug denk) via Instagram benaderd, heel vriendschappelijk en dan wordt er om een klein bedrag gevraagd voor een zieke tante, ik trap er in. Lul. Er kon ook een erfenis opgehaald worden, veel geld overgemaakt. Er werd een belofte van 10% van die erfenis. Veel stress en aan niemand kwijt kunnen. Gelukkig is er ook een behoorlijk bedrag terug gekomen maar ook veel niet. Aangifte gedaan en aan mijn vrouw vertelt, ze steunt me gelukkig maar ik zit met veel schaamte en een groot schuldgevoel. 

Bezig met laden...

7 Reacties *

30 januari 2021
Dank je wel?
30 januari 2021
Wilw, voel je niet dom of schuldig, ook wij zijn er allemaal ingetrapt. Ik ben ook meer als 1 jaar geleden opgelicht. Ik heb het inmiddels wel een plekje kunnen geven, maar soms achtervolgt het mij nog steeds. Sterkte !!
22 januari 2021
Denk er nog elke dag aan. Nu bijna 1 jaar geleden. Sterkte ermee.
22 januari 2021
Dank je
22 januari 2021
Wilw Zoals Saar al zegt het zijn vergelijkbare verhalen. De inhoud is anders maar het komt op hetzelfde neer. Ze winnen je vertrouwen, vragen om een klein bedrag om vervolgens meer te vragen. Schaamte en jezelf fom voelen geldt voor iedereen. Ondanks dat het lastig is probeer het van je af te zetten. Wat anderen ook zeggen, jij bent slachtoffer geworden van een criminele bende. Ik vind het fijn om te lezen dat je nog een deel terug hebt gekregen. Iets is beter dan niets in dit geval. Weet dat je hier altijd een luisterend oor en steun kan vinden. Veel sterkte! Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
22 januari 2021
Ja, krijg vanochtend ook een smsje van 'Digid' dat ik nog €634,14 terug krijg. Wel op deze link klikken... Het is alsof de oplichters in een rijtje bij je voordeur staan... Veel sterkte allemaal
22 januari 2021
Het zijn allemaal vergelijkbare verhalen. Ik heb ook veel geld overgemaakt. Mijn bank nota bene nog gevraagd of het bankrekening nummer waar het geld naartoe ging wel ok was. Dat was ok, later hoor ik van de fraude afdeling dat het een nummer is dat gebruikt wordt door Nigeriaanse bendes die zeer geraffineerd te werk gaan. Niks terug gehad van die bank want tja ik had wel zelf het geld overgemaakt... Nog steeds ziek van