Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Nee is geen ja.

Hallo allemaal, dit is nieuw voor mij maar ik wil graag mijn verhaal delen.

 

Momenteel zit ik met het probleem dat ik eigenlijk nooit meer zin heb in seks. (Ik ben samen met een hele lieve kerel die mij echt niks aan zou doen). En dat komt omdat ik bij de gedachte van seks ronduit geen positieve gedachten heb, dit is omdat ik in verschillende relatie’s seksueel misbruikt ben.

Je kan het in zekere zin meerdere verkrachtingen noemen. Echter vind ik het moeilijk om het een verkrachting te noemen, persoonlijk denk ik dan aan vrouwen die van hun fiets af worden gesleurd in de bossen door een wildvreemde man. Maar dit was in een relatie. 
 

na meerdere keren aangeven dat ik niet wilde, of geen zin had (en dat werd altijd erg persoonlijk opgevat bij mijn exen) gaf ik dan toch maar toe, om maar van het gezeik af te zijn. Dit ging jaren zo. Ik kon mijn grenzen niet aangeven en als ik het deed werd het niet geaccepteerd. 
 

Het ging zo ver ik me kan herinneren niet met fysiek geweld, maar wel d.m.v. manipulatie waardoor ik toch toegaf en het tegen mijn zin deed. 
 

Er werd steeds meer van me verwacht, steeds vaker moest het gebeuren. Ik heb nu ook de angst dat dat weer gaat gebeuren, dat seks de relatie gaat overnemen, dat dat het belangrijkste wordt.

Ik heb vanaf vandaag een doorverwijzing gekregen van de huisarts voor een psycholoog. Ik ben blij dat ik deze stap gezet heb. Mijn huidige vriend heeft mij deze site doorgestuurd om het wellicht alvast met mensen te delen, wetende dat ik er niet alleen voor staat.

 

Bezig met laden...

2 Reacties *

25 december 2020
Hoi WASD. Ons verhaal klinkt aardig hetzelfde. Ik zou graag met je in contact komen.
17 december 2020
Wat een aardige partner die je attent maakte op deze site. En wat goed dat de huisarts je doorverwezen bent naar een psycholoog. Het is moeilijk om je grenzen te bewaken en wat het met je doet als anderen die grenzen niet respecteren. Terecht dat je je schrijven de titel meegeeft: "Nee is geen ja" Het is bijzonder sneu dat je ervaringen zo doorspelen in je huidige relatie. Daarom goed dat je ook professionele hulp hebt gezocht. Voor mij even een leken opmerking; Het is goed om te weten of het hier gaat om het verwerken van ernstige nare ervaringen en of dat je een ptss hebt. Dat is van belang bij het kiezen van de therapie. Een stap om uit te zoeken.