Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Tekent u ook de petitie svp?

https://www.orangetheworld.nl/petitie-orange-the-world-2020/ 

 #orangetheworldin16days 

Link: petitie 

Bezig met laden...

2 Reacties *

08 december 2020
Ja ... ik ben opgegroeid met de kindertelefoon... en wel oplettende omgeving denk ik, buren, en/of docenten... jeugdzorg... redelijk beschermd. Vind t dan ook erg om te horen. Dat je dit zo werkelijk hebt meegemaakt als kind. Kinderen moeten weten dat ze rechten hebben, maar ik ben opgegroeid in t oosten, en jij? misschien maakt dat verschil? Geen stadsmentaliteit wellicht? Foute boel soms in de randstad... ? Sowieso geen kinderen in een grote stad op voeden denk ik, beter in een goede familie gerichte buiten wijk oid. Dr lopen denk ik altijd zoveel meer gekken rond in de drukke steden... ? In de school vakanties kreeg ik weleens flyers of folders, boekjes en pamfletten in mn handen gedrukt van mn oma bijvoorbeeld over de rechten van een kind. Ik denk dus wel dat t de verantwoordelijkheid is van de ouders/grootouders wellicht om er voor te zorgen dat een kind zo veilig mogelijk kan opgroeien en zich fatsoenlijk kan ontwikkelen. Als er gebrek is in een familie mbt de voorziening van de basisbehoefte van een kind (een mens) dan moeten mensen geen kinderen nemen. Al is t maar een gerucht, dat er mogelijk een zeden-deliquent in de familie is, wat mogelijk gevaar is voor een kind. (of in de buurt) T is niet een kinds verantwoordelijkheid iets te moeten weten over slechte volwassenen? Een kind hoort te spelen (onder toezicht natuurlijk), een kind moet kind kunnen zijn. Dat is wat kind zijn mooi maakt. Volwassenen mogen geen misbruik maken van de pure, onderzoekende, vrije, zorgeloze geest en lichaam van een kind. en trouwens... hoe moet ik nu eigenlijk weten dan wat er aan de hand is bij mn buren bijv... snap je... Hoe kan iemand door een blok beton weten, wat er aan de andere kant gebeurt? Wanneer een jochie of meid van 3/5 de hele flat weer eens bij elkaar schreeuwt? Heeft hij pijn? Is hij gwn aan t drammen en is iets niet naar zn wil? Of gebeuren er dingen tegen zijn wil?! Wat zijn volgens jou de signalen dan? Ik weet dat ie niet in orde is, maar ik denk soms ook dat hij gwn een moeilijk kind is en zn ouders/grootouders/tantes/ooms juist handen vol hebben hem (of haar) in t gareel te houden...
26 november 2020
Hoi, het is inderdaad hoognodig dat er dergelijk meldpunt komt en de nodige hulp in dergelijke situaties, wat ik wel jammer vind. En dat klinkt misschien gek om uit de mond van een vrouw te horen maar vergeten we de mannen niet? We spreken vaak over discriminatie tussen man en vrouw maar is dit dan hier ook niet een beetje? Er zou een algemeen meldpunt moeten komen en een goede hulplijn voor zowel man, als vrouw en laten we vooral ook niet de kinderen uit het oog verliezen. De meest kwetsbare groep lijkt me. Desondanks is het nodig dat er werk van wordt gemaakt. En ik ben er ook van overtuigd dat naast kinderen, vrouwen de grootste groep zijn. Maar mijn aandacht gaat vooral naar kinderen. Ik was zelf een kind van seksueel misbruik. Wanneer wordt er daar iets rond gedaan? Wat is juist en niet juist. Want als kind is het moeilijk om te weten wat de norm is. Waarmee moet je vergelijken als kind onder de 12? Waar is hun meldpunt in alle discretie ? Groetjes