Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Té mooi om waar te zijn...

Het is een troost om al deze verhalen te lezen en te beseffen hoe sluw deze ‘criminelen’ aan de andere kant zijn zodat je er met open ogen en een warm hart in trapt! Ik ben er dus ook ingetrapt … een ‘ingenieur’ die aan een project in Cyprus aan het werken was, helemaal alleen, vrouw gestorven, geen kinderen … hij legde zich helemaal toe op zijn werk! De chat begon op FB en messenger en daarna vroeg hij om op hangouts verder te chatten … al redelijk vlug begon hij me op te hemelen wat ik steeds afremde maar hoe dan ook het liet me niet onberoerd … ik dacht letterlijk welke vrouw zou dit niet graag horen, maar ook dit is te mooi om waar te zijn!! In ieder geval de chats kregen meer en meer een persoonlijk vriendschapskarakter en ik ging duidelijk iets voelen voor deze man die duidelijk wist hoe hij me moest ‘bespelen’! Op een moment moest hij (zogezegd) naar Griekenland om materialen te kopen … toen is heel de ‘nachtmerrie’ begonnen maar ik was me van niets bewust, integendeel ik zou die ‘lieve’ man helpen kost wat kost! Ik kreeg een bericht dat ze op de terugweg per schip een bericht van isis ontvingen die de zee blokkeerden en hij vroeg of hij zijn waardevolle dingen (veel geld en zijn contracten) in een pak naar mij mocht sturen daar hij niemand anders had! Zelf ook heel ongerust stemde ik toe … De ‘company’ die voor de verzending instond zou alleen met mij per mail communiceren. De eerste schok kwam toen ik las hoeveel de verzending zou kosten €3600 … ik kon dat betalen en daar hij me verzekerde, HEEL overtuigd dat ik alles zou terugkrijgen als het pak aankwam, deed ik de betaling … Uiteindelijk werd het bedrag gestort op een Turkse bank en kon het pak vertrekken … tot er een volgend obstakel kwam … aan de Turkse douane scanden ze het pak en omdat er zoveel geld in zat moest er een ‘international money transfer certificate’ gekocht worden, €15280! Dat deed de deur dicht, mijn eerste reactie dat gaat niet! Ik heb dat geld niet! Hij heeft zo op mijn gemoed gewerkt dat ik uiteindelijk een lening heb aangegaan en het pak vertrok uit Turkije! Het zou binnen 2 dagen arriveren MAAR in Italië kon het niet vertrekken zonder insurance cover, €28650! Nog altijd was ik ervan overtuigd dat ik het geld zou terugkrijgen als het pak aankwam … dus wou zelfs een tweede lening aangaan … gelukkig zei de bank stop en ga naar de politie, dit is heel verdacht! En inderdaad het was oplichting, het pak bestaat niet en ik ben niet aan het chatten met die man op de foto! Een hele grote kater hou ik er aan over, niet alleen van het geld maar vooral emotioneel hoe ze zo kunnen sollen met menselijke gevoelens … een relatie die zo echt leek is gewoon nep! Ik wou dit delen om te laten zien hoe echt ze alles laten lijken en hoe pijnlijk het is na de ontnuchtering! Elke dag vraag ik mezelf af ‘Hoe ben ik zo ver kunnen gaan? Waarom heb ik de kleine signalen van twijfel genegeerd want die waren er ook!
Bezig met laden...

35 Reacties *

24 december 2020
Vraag me nu ook af waarom ik zo dom was om geld te geven. Op een gegeven moment geloofde ik het niet meer. Zoveel pech kan iemand niet hebben. Heb hem gevraagd om een video call. Dat kon niet omdat ze hem aan de grens opgepakt hadden en hij geen foto.s of video opnamrn mocht maken. Toen geloofde ik het echt niet meer. Maar zijn mooie verhalen en wat hij allmaal zei. Ik hield van hem. Het was 1 grote leugen. Als hij dat nou eens toe gaf. Dat zou mij enorm helpen.
24 december 2020
Ja deze man geeft ook niks toe. Heb nog een paar keer prepaid nummer genomen om mijn verhaal te doen. Ik beledigde hem. Hij zat in de gevangenis en moest hem er uit halen. Wat was ik voor een vrouw bla bla bla
23 december 2020
Goed om deze verhalen te lezen. Allemaal onze eigen verhalen. Denk nog steeds elke dag aan hem. Zag echt een toekomst met hem. Kan het maar niet uit mijn hoofd krijgen. Hoe doen jullie dat? Voel me elke dag zo verschrikkelijk verdrietig. Luister naar de liedjes die hij me stuurde. Ben niet eens boos om het geld. Meer om het feit dat hij zo lief was en er niks van meende.
24 december 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja dat ken ik, liedjes sturen die kreeg ik ook en elke dag beluisterde ik ze... Ik denk ook nog aan hem, nu bijna 2 maanden geleden dat ik de oplichting heb aangegeven, maar het gevoel van liefde maakt eerder plaats voor boosheid naar hem toe, omdat hij zo loog en bleef liegen en tot op het einde niet toegaf dat alles een leugen was ... dat vind ik heel laf ... Dikwijls vraag ik mezelf af hoe ik toch zo stom kon zijn om geld te sturen naar een wildvreemde! Maar ja, het is nu zo en ik word er maandelijks mee geconfronteerd als ik mijn lening afbetaal! Hopelijk een zeer leerrijke les voor mij!
24 december 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik weet hoe je je voelt. Pijn in het hart,ondanks alles. Leugens, leugens en nog eens leugens. Ik kon ook niet boos zijn. Intens verdriet, ongeloof en angst. Nu alles weer in rustiger vaarwater is zakt het wel een beetje, maar vergeten doe ik het nooit. Ik ben zo verliefd geweest op " mijn man ". Dat is een heel pijnlijke ervaring.
13 december 2020
Dat je meegaat in hun angst en/of verdriet is het nou net.... pakken ze je helemaal mee in dat je alle twijfels laat gaan en voelt te moeten helpen en dat je anders slecht bent... mijne liet nog een filmpje van piepende hond zien en dat die ingeslapen moest worden en daarna screenshot met herrinerings foto's van haar houders. Paar dagen later vragen voor geld omdat ze anders uit huis gezet zou worden
09 november 2020
Dankjewel Ster22, je reactie ontroerde me ook omdat je precies weergeeft hoe ik me toen met hem voelde, mijn man in de toekomst maar ook de angst van wat zal er nu misgaan en hoe ik me nu voel, emotioneel zwaar! Ja het is fijn om hier veel steun te ontvangen want enkel lotgenoten kunnen weten wat het is en hoe ver het kan gaan!
09 november 2020
Lieve Avanti. Ik heb je verhaal gelezen, met tranen in mijn ogen van herkenning. Ik ben er ook ingetrapt, en was er heilig van overtuigd dat 'mijn man' het goed met me voorhad. Mijn twijfels (die ik toen ook soms had) werden met liefde en begrip weg genomen. En ging ik weer verder overstag hem te helpen. En natuurlijk gaat er vanalles mis, waardoor steeds weer geld nodig is. Vréselijk, slopend was die tijd. Angst , verdriet, wanhoop! Dan weer een sprankje hoop... zou het nú goed komen....!! Het is voor mij krap een jaartje geleden. Het gaat redelijk, maar emotioneel blíjft het zwaar. Ik heb gelukkig ook héél veel steun in deze groep gevonden. Door veel te lezen hier, en te weten dat er lotgenoten zijn, die je begrijpen, en je niet veroordelen.. Dat is super fijn. Dat heeft mij enorm geholpen. Heel veel sterkte.
23 december 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ook bij de man waar ik het over heb steeds weer problemen. Zoveel stress en steeds weer de hoop. Nu komt het goed. De problemen zijn over. Dan geblokkeerd worden na de laatste keer geld storten naar zijn bitcoinwallet. Geen whatsapps meer. De grond verdwijnt echt onder je voeten. Hoop dat het met jou goed gaat. Ik heb nog een lange weg te gaan. Het is nog vers.
09 november 2020
Bedankt Truflokkie, begrip voor zo'n situatie doet deugd en verzacht de pijn wel ...
09 november 2020
Hoi Avanti Ik ben er ook met open ogen ingestonken , geld overgemaakt omdat je zo graag wilt geloven dat het echt is, dat je iemand , waar je ondertussen om bent gaan geven, te kunnen helpen. Vreselijk hoe deze mensen zo met je gevoelens spelen . De schaamte, de pijn , het verlies slijt en het vertrouwen komt terug. Geef het tijd! Veel sterkte
09 november 2020
Hoi Avanti, wat een verhaal zeg !! Voel je niet dom of schuldig dat je niet in hebt gezien dat je in de zeik werd genomen. Ik ben een jaar geleden ook heel veel geld verloren aan oplichting. Ik wilde ook een lening afsluiten, maar gelukkig heb ik dit niet gedaan. Ik heb ook een paar maanden krap moeten leven, omdat ik door dit in de problemen kwam met mijn vaste lasten. Ik heb het gelukkig weer aardig op de rails en probeer het te vergeten. Maar soms achtervolgt het mij nog steeds. Gelukkig heb je heel veel steun in deze groep, omdat we allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Ik wens je heel veel sterkte toe.
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dankjewel, snoekbaars69, het achtervolgt mij nu nog dagelijks, maar ik weet dat ik er een serieuze les moet uittrekken en met alle begrip van jullie hier in de community zal het vlugger kunnen verwerkt worden! Bedankt!
09 november 2020
Bedankt voor je reactie Sylvia! Het doet echt deugd om mijn verhaal te kunnen doen hier, want tegen niemand anders durf ik erover praten ... ik besef echt wel dat je zoiets enkel kan begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt! Want als ik nu terug kijk zie ik allerlei hiaten maar op die moment zat ik er zo in dat ik me van niets bewust was, alleen dacht ik een lieve vriend te hebben ontmoet die weldra zou komen ...heel overtuigd!
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Avanti, Bij mij heeft een vriendin meegekeken naar alle documenten die ik kreeg. Ze kende allle verhalen. Behalve die van het geld... Het is niet alleen liefde maakt blind. Het zit heel strak in elkaar. En als je het fenomeen datingfraude niet kent dan geloof je het allemaal. Maar een ding is zeker: hoe je je nu ook voelt het komt goed! Echt waar. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
09 november 2020
Hallo Avanti, Zoals je al hebt kunnen lezen ben je niet de enige wie dit is overkomen. Zelfde concept ander verhaal... Mijn zogenaamde prins op het paard werkte op een booreiland en had speciaal voor mij verlof aangevraagd. Ze pakken je in met mooie verhalen, lieve woorden en nog mooiere beloftes. Helaas zijn het criminele organisaties die heel goed georganiseerd zijn. Ons vertrouwen is geschonden en we blijven met een enorme kater achter. Ik ben blij dat jouw bank de lening heeft geweigerd en je heeft gewaarschuwd. Bij mij kwam de waarschuwing helaas te laat. Met de steun van oa slachtofferhulp heb ik, ruim een jaar verder, de boel weer op de rit. Financieel zal ik het nog wel even voelen. Blijf voor ogen houden dat je NIET dom of naief bent. Er is niets om je voor te schamen. Deze organisaties zijn goed georganiseerd en meedogenloos. Heel goed dat je jouw verhaal hier hebt gedeeld. Weet dat hier altijd een luisterend oor te vinden is als je het moeilijk hebt! Lieve groet, Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
09 november 2020
Dag Daatje, zijn naam was Fredrik Peterson, een zelfstandige ingenieur geboren als Zweed en wonende in Polen ... Groetjes, avanti
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Avanti, bedankt voor je antwoord, de mijne heet Jens Seidel. Hij woont in Italië en had ook een project op Cyprus, hij in Civiel ingenieur, moest ook geld voor een generator, invoer kisten, btw etc . Maakte ook gebruik van Turkse rekeningen, etc Ik hoop iemand tegen te komen die ook slachtoffer van zijn bende is geworden . Groet Daatje
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~1541] ik ben nu nieuwsgierig of de Turkse rekeningnummer van (AK Bank) hetzelfde zijn? Was die van Jullie ook op de naam: JANAT NAMUKUSA toevallig?
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~2072], nee ik had een aantal andere Turkse rekeningen, waar het naar toe moest..
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~1541]ze Ze zijn criminals en erg slim. Dat verklaard een hoop, maar we komen er vroeg of laat er bovenop. Veel geld plus dat emotionele, maar we komen er bonen op. Je bent niet alleen. Gelukkig zijn we hier samen. Heb je de Scammer gerapporteerd op “male scammers.com” ? Die van mij is sinds vandaag op de site gerapporteerd. Het helpt misschien een ander. Heel verzameling van het bewijst, maar het doet je goed en daarnaast het helpt misschien een ander en jou uiteindelijk.
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~2072] ja heb ik al gedaan, hij staat er al een poosje op. Ik vraag me af of hij zelf ook slachtoffer is, dat zijn foto’s etc van internet zijn gehaald ?
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~1541] Bij mij was de naam van de bank Turkiye Finans en op naam van Hakan Ivgen
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~1541] tja die van mij heb ik kunnen traceren op Facebook.hij bestaat echt en weet van niks. (Ook een slachtoffer dus). Hij is op Facebook met vrienden en woonplaats (totaal niet wat de Scammers zeiden) en bij alles, ik heb hem zelfs een vriendschapsverzoek gestuurd. (Afwachtend nog) hij is een echte militair zonder benul van wat er met zijn foto’s wordt gedaan. Pffff.
09 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~2072] ja die van mij staat ook Facebook en Instagram met heel veel accounts , en namen van zijn kinderen en verjaardag etc.. Ik heb “hem” en zijn dochter vaak aan de telefoon gehad en ze weten alles van hem. Als ik goed naar de accounts kijk, veel “vrienden” van Jens komen uit Nigeria... Telefoonnummer is zakelijk uit Italië, Hoe ben jij er achter gekomen dat hij van niets weet? Hij is dan de man van de foto?
10 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~1541] [~2083] [~2072] ik begrijp dat het verleidelijk is maar gelieve hier geen persoonsgegevens te delen die naar een persoon kunnen leiden. Bedankt!
10 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~349] ok, sorry!
10 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~349] sorry zal niet meer gebeuren. Maar het zijn scammers namen. ??‍♀️
10 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~1541] Door een foto van hem in uniform die ik tijdens het app’en gekregen heb vd de scammer. Zijn achternaam staat erop én marines USA. ik ben gaan zoeken en vond hem op FB. Inmiddels heb ik ook zijn voornamen en andere foto’s van hem tijdens een wedstrijd in the Army. Erg hoor, ik ben helemaal geobsedeerd door hem ?
09 november 2020
Hallo Avanti, ik leef met hé mee en jouw verhaal heeft veel overeenkomsten met het mijne, ik heb nog meer betaald. Mag ik vragen naar de naam van degene die jou heeft opgelicht?Het zou zomaar dezelfde kunnen zijn en ook ik niets het naar een Turkse bank over maken. Ik hoor graag van je! Groet Daatje
09 november 2020
Dankjewel Foke, dit begrip betekent heel veel voor mij ... Merci voor de steun! Veel liefs, avanti
09 november 2020
Hallo Avanti, Dit is heel erg wat jou is overkomen, zulke grote bedragen is niet mis! Wij allemaal hebben ervaringen op dit gebied, en de gevoelens hierover kunnen we delen. Buiten de grote som geld waarvoor je zelfs een lening moest sluiten, is het emotioneel ook heel zwaar. Je bouwt een band op met iemand die je vertrouwt en dan pats, komt de klap en zit je letterlijk en figuurlijk aan de grond, financieel 'uitgekleed' en emotioneel verdrietig en gekwetst. Mij is het jaren geleden overkomen maar deze praktijken gaan nog steeds door, zware criminelen, psychologisch zeer slim, maken misbruik van vertrouwen en emoties. Ze verzinnen van alles met hun mooie verhalen, maar je gaat die verhalen herkennen, ze hebben niet heel veel fantasie! Van een kind dat ziek is, tot geen geld hebben voor ticket om naar je toe te komen, en idd pakket verzenden naar jouw adres. Geef nooit adres of tel. nr.!!!!!!! De alarmbellen gaan af, maar je wilt iemand helpen. Als je er alles aan gedaan hebt, aangifte politie en bank, kun je alleen maar hopen dat je nog iets van je geld terugziet. Soms lukt dat, en anders was dit een hele zware, nare les. Je bent niet dom of stom, alleen liefdevol en een goed mens, hou daaraan vast, geef jezelf niet de schuld en schaam je nergens voor. Je bent een waardevol mens waar een ander mens misbruik van heeft gemaakt! De nare gevoelens slijten op den duur, geld terugbetalen zal pijnlijk langer duren helaas. Ik wens je heel veel sterkte en als je wilt 'uithuilen' doe dat dan gerust hier, wij allemaal kennen het gevoel. Lieve groet, Foke
09 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Jeetje, wat lijkt you verhaal als die van mij zeg. Ze worden steeds slimmer en vragen dus steeds meer geld zo te zien. Pfffff; Alleen mijn pakket kwam uit Iraq en de verzender was een US marinier in dienst daar die plotseling overgeplaatst (deployed) naar Afghanistan vd ene naar andere moment. Ik ben er nog steeds in. Ik moet overmorgen pas aangifte doen. Gevoelens wat je beschrijft ervaar ik nog steeds ondanks alle aanmoedigen van deze lieve lotgenoten. Dit moet stoppen meiden. Dit moet stoppen. Dan heb ik het alleen over het emotionele kant. Dit moet stoppen!
09 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2072] Mij hielp het om de pijn te verzachten door goed te weten dat je niet met die man op foto aan het chatten bent maar met een stel criminelen die je daar zitten uit te lachen omdat je in hun val trapt! Voor de rest moet het slijten natuurlijk maar met ieders hulp en begrip zal het wel lukken! Veel succes!
09 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2083] ieder van ons helpt het op z’n eigen manier.ik ben blij dat je hebt gevonden wat voor jou helpt.... Stay strong Je bent niet alleen. Wij zijn hier met z’n allen, God zijt ?, Probeer het verdriet een plek te geven. Daar ben ik nu mee bezig. Het komt goed schatje. Dat weet ik dan wel zeker.