Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Marktplaats 0.01 cent verificatie

Hallo beste mensen, 

Ik ben eergisteren opgelicht, had schoenen op Marktplaats gezet. Daarop reageerde iemand via Whatsapp, nadat ik een Tikkie had verstuurd kreeg ik een zielig verhaal over dat ze slechte ervaringen had en al eens was opgelicht en of ik 0.01 cent wilde overmaken....

De rest van t verhaal laat zich raden, groot bedrag afgeschreven van mijn rekening.

Gisteren alles geregeld, aangifte, bank etc. En compleet in shock, ik kon alleen maar huilen. Vandaag gaat t iets beter maar nog steeds in shock en de gevoelens die iedereen hier wel kent, jezelf voor je kop kunnen slaan. Hoe is mij dat kunnen overkomen?

Het enige dat mij rest is hoop en vertrouwen houden dat ik wellicht gecompenseerd wordt door de bank. Hoe zijn jullie ervaringen met compensatie?

Bezig met laden...

31 Reacties *

14 november 2020
Heel erg bizar om te horen! Een extra pinpas echt bizar. Ze worden steeds slimmer en wij zijn er de dupe van en dat verdienen we niet. Heel veel sterkte!
14 november 2020
Ze blijven het dus proberen! Heel kinderachtig, maar ik heb mijn man gevraagd om alle financiën over te nemen en ik geen gekke bokkesprongen meer kan maken. Dit voelt veilig. Ik bestel ook niets meer online. Ik heb contant geld voor de boodschappen maar verder niets. Idioot of niet dan. Ben je 65 en heb je jezelf onder curatele gesteld. Maar dat is dus wat het o.a. met je doet. Je bent compleet je zelfvertrouwen kwijt. Voor jullie allemaal: veel sterkte met de verwerking van het trauma dat de criminelen je hebben bezorgd.
13 november 2020
Ik wordt hier echt niet goed van, van de week probeerden zij via woonforte mij op te lichten moest binnen 24 uur 8€ betalen, gelukkig niet gedaan, ook elke keer mailtjes van banken dat mijn pas verlopen is en ik ergens moet aanklikken om een nieuwe aan te vragen, trieste mensen zijn dit. Wens jullie allemaal veel sterkte toe
13 november 2020
Leeuwin netje, wat erg voor jou en je dochter, maar hoe hebben ze de bankpas kunnen aanvragen? Wisten zij jouw rek.nummer en pasnummer
14 november 2020

Als antwoord op door 7c6ca6c3db7345…

Ja, eigenlijk hetzelfde verhaal van het 0,01 cent. Toen heb ik op een link geklink, ik dacht een ideal betaling. Toen liep de website vast en heb ik alles weggeklikt. En gezegd tegen de koper 'dan maar niet' en een heel vervelend gesprek gehad. Maar blijkbaar zaten ze al in mijn ing. Superdom natuurlijk. Ipv geld over te boeken, hebben ze een nw pas aangevraagd. En het adres gewijzigd. Bizar als ik nu ook denk 'wat voor gegevens heb ik toch gedeeld?'het erge is dat ik het niet meer weet, het was op een zaterdagavond. Ik was moe en geïrriteerd. Maar ik word er letterlijk ziek van het idee. Ook dat ze niet direct het hele bedrag hebben afgeboekt. Maar gewacht. En gewacht. Ik heb in de tussentijds niets raars gemerkt aan mijn rekening of mijn ing. Heb s middags zelf nog boodschappen gedaan. Met mijn eigen pas. Maar blijkbaar heb ik essentiele zaken gedeeld die ik niet moest delen. Dat is echt ziekmakend. Ik snap ook niet hoe ze dan aan mijn pincode zijn gekomen.
13 november 2020
ING: weg ermee. Ik hoor zoveel negatieve verhalen over hen! Maar dat het jou is overkomen! Slachtoffer van deze criminelen. Het zal best een poosje duren voor je hier overheen bent. Aangifte doen is een pijnlijke hobbel die je moet nemen. Vraag aan de politie of je de bank kunt aanklagen. Of vraag advies aan bijvoorbeeld Kassa, of Opgelicht. Ik kan me niet voorstellen dat de bank vrijuit gaat in deze.
13 november 2020
Het lijkt dat de criminelen steeds slimmer worden. Een bankpas van jouw rekening aangevraagd? Hoe heeft de bank hier aan mee kunnen werken? Die hebben naar mijn idee flinke steken laten vallen. Onbegrijpelijk! Wat een drama voor jou en je dochter! Heel veel sterkte!
13 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank dat is lief! Ja, bizar. Blijkbaar kan je bij de ING een extra bankpas aanvragen? Ik wist helemaal niet dat dat kon, ik dacht 1 bankpas en dat is het. Dus zo konden zover bij mijn gegevens, hebben alleen het correspondentieadres aangepast, daar een pas naar toe laten sturen.
13 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank trouwens voor je opmerking, ik zie nu ook dat er vorige week 4,50 euro van mijn rekening is gehaald voor vervanging van een bankpas. Helemaal niet gezien! Ik zit in een verhuizing, dus 4,50 ik dacht dat voor mijn normale betaalpakket was.
13 november 2020
Wat een opluchting om te lezen dat dit meer mensen is overkomen. En het gevoel hebben: hoe heb ik zo dom kunnen zijn? Terwijl ik nergens een idee van heb gehad.
13 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja voel je vooral niet dom, de oplichters zijn zo doortrapt en gehaaid. Je bent vreselijk opgelicht, niks jouw schuld
14 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2068] yes, maar jemig wat ben ik er ziek van. Van een stel stomme laarzen die ik via MP wilde verkopen.
13 november 2020
Ik hetzelfde verhaal, gisteren is mijn hele rekening leeggehaald en die van mijn dochter. Ik voel mij zo klote. Gisteravond alles geblokkeerd. Zondag afspraak om aangifte te doen.
13 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ach meis wat erg, ik heb met je te doen, weet hoe je je voelt. Goed dat je aangifte gaat doen, ik duim keihard met je mee
13 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2068] en dit was nog heel gewiekst: ze hebben een extra bankpas aangevraagd, en daar pas 1 maand later mee geshopt in Maastricht. In een paar uur rekening leeg. Een horloge gekocht van (een voor mij) half jaar salaris. Echt bizar. Dit soort mensen hebben toch geen geweten? Wat heeft jullie het meest geholpen om hier mee om te gaan?
06 november 2020
Hallo Aquarisme, heel erg wat jou is overkomen, en ja, je voelt je rot, boos, verdrietig ,bedrogen en vooral stom. Zoals je hier leest hebben wij allemaal dat gevoel. Het is goed dat je zelf al alles eraan gedaan hebt wat je kunt doen, dat geeft iig een beetje 'goed' gevoel. Ikzelf ben via whatssap opgelicht door 'mijn dochter' die om een bedrag vroeg. Gelukkig heeft de Bank ING alles geblokkeerd, ook zijn rekening en heb ik een gedeelte van het geld teruggekregen. Ik lees hier ook dat sommige mensen (een gedeelte van) hun geld hebben terug gestort gekregen. Ik hoop voor jou dat jij ook iets terugziet van je geld. Ik wens je heel veel sterkte, praat alles van je af, lees de goede tips, en ja, het nare gevoel wordt minder, maar dat heeft tijd nodig! Gr. Foke
04 november 2020
Wat afschuwelijk om te lezen wat je is overkomen! Ja, je voelt je de grootste stomkop die er rondloopt, maar dat ben je niet! Het duurt even, maar het rot gevoel, de stress aanvallen, en je boosheid (vooral op jezelf) gaan over. Het duurt echt wel even, maar inderdaad, je verhaal vertellen in deze groep helpt echt! Wij begrijpen hoe je je voelt en komen niet met pijnlijke opmerkingen die je zult krijgen van mensen die er NIETS van begrijpen. Als ik de reactie van sinaasappel lees, heb ik goede hoop dat je het geld terug krijgt, maar helaas kan ik je hierover geen garantie geven. Wel dat het verdriet en het afschuwelijke gevoel dat je nu hebt steeds minder wordt.
05 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dankjewel Mimie voor je lieve woorden. Ik had vandaag een rotdag maar voel me nu weer wat beter na dit te lezen. Ik probeer positief te blijven. Heel erg bedankt X
04 november 2020
Hoi, Ik snap je gevoel. Ik ben vorige week opgelicht en ik was bijna 10.000 euro kwijt. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld en snap echt dat je je zo voelt dat hebben wij allemaal. Het is echt heel goed dat je aangifte hebt gedaan dat had ik ook gedaan en de bank gebeld en mijn rekeningen laten blokkeren. Ik heb het geluk gehad dat ik afgelopen zaterdag mijn geld terug heb gekregen van de bank omdat ze dit vergoed hebben. Ik had de moed echt opgegeven en was echt bang dat ik het niet meer terug zou krijgen maar hou een sprankeltje moed dat het voor kan komen dat je wel je geld terug krijgt. Blijf erover praten met mensen die je vertrouwt want dat helpt echt. Ik vond het zelf heel fijn om er ook via deze community over te praten heeft mij echt geholpen, slachtofferhulp heeft mij vandaag nog gebeld hoe het met mij gaat. Natuurlijk ben ik blij dat ik het terug heb maar alsnog heb ik er last van, zij helpen je ook echt heel goed vind ik persoonlijk dus misschien is het fijn voor je als je slachtofferhulp belt?
05 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dankjewel voor je lieve reactie, wat geweldig dat je gecompenseerd bent, wat een vreselijke som geld ook! Ik heb ook contact gehad met slachtofferhulp en komende dinsdag een afspraak.
04 november 2020
Erg vervelend dat dit is gebeurd.... Het is goed dat je aangifte heb gedaan, blijf erover praten, geef de hoop niet op. En nog wat tips voor als je ooit online zaken doet zoals marktplaats, ebay etc. Gebruik een pseudoniem Gebruik een ander emailadres Nooit je echte naam, mobiele nummer en adres openbaar maken Gebruik een sterk lang wachtwoord met hoofdletters,cijfers en symbolen open een aparte rekeningnummer met een limiet voor online zaken klik niet zomaar op een link Oplichters vinden altijd een manier, maar wij ook. Het is hard om te zeggen, maar je leert hiervan. Heel veel sterkte!
03 november 2020
Dank je wel, en ja ik was voor 4400€ Opgelicht, gelukkig had ik mijn daglimiet bereikt anders was ik nog meer kwijt, dus hoe dom kan je zijn, ik heb me er bij neergelegd en Mede dankzij jullie heb ik het verwerkt en kan ik genieten van alles om me heen.
03 november 2020
@Kaatjekoe13 och wat afschuwelijk voor je :( Hele dikke virtuele knuffels, het is volledig begrijpelijk, ik heb geen kinderen maar als t wel zo was zou ik precies hetzelfde hebben gedaan
03 november 2020
Nee ik ben opgelicht via whatsapp fraude, en voelde mij ook heel erg dom, maar ja, dacht mijn dochter te helpen, helaas heb ik de oplichter geholpen, trieste mensen die dit doen. En ja de bank zegt, eigen schuld, dikke bult. Je krijgt tegenwoordig zoveel mailtjes van oplichters, vandaag ook weer van de belastingdienst, dat ik nog een bedrag heb openstaan en of ik dat direct wilde betalen anders wordt morgen mijn huis leeggehaald, echt in en in triest. Maar sterkte, hoop dat je het geld vergoed krijgt. Groetjes
03 november 2020
Oh wat fijn zeg, kan me voorstellen dat je ontzettend blij en opgelucht bent. Het zijn vreselijke dagen nu, ik probeer t een plekje te geven maar piek nog enorm in emotie
03 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja dat was ik zeker! Ik heb me de eerste week ook zo vreselijk gevoeld, het ging ook wel om een flink bedrag (€1800) maar het is natuurlijk altijd vervelend! Erover praten helpt wel echt... dus goed dat je dit doet! Sterkte?
03 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1729] jeetje, bij mij zelfs 3900 euro, daarom ben ik ook zo overstuur en ziek ervan. Het helpt inderdaad om hier erover te praten, dankjewel ?
03 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2068] pfff heel begrijpelijk dan! ? je bent dan ook zo boos op ze, laat ze lekker werken voor hun geld!! Succes ?
03 november 2020
Ik heb een paar maanden geleden precies hetzelfde meegemaakt.. voelde me ook zo dom dat ik erin was getrapt... Een paar dagen na mijn aangifte belde de Rabobank om te zeggen dat ik alles vergoed kreeg. Ik was zo blij, want ze zeiden eerst dat ik er vanuit kon gaan dat het lang kon duren als ik al iets terug kreeg. Ik hoop voor jou dat je ook je geld terugkrijgt en dat je dit snel achter je kan laten!
03 november 2020
Dankjewel, ik ben bij ABN AMRO, had jij dezelfde ervaring met de fraude?
03 november 2020
Ik wil je niet ontmoedigen, Ik heb tot op heden niets van mijn bank, ING, gekregen of gehoord, maar sommigen wel, dus blijf erin geloven en geef de moed niet op. Sterkte