Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Doe mee: videocampagne datingfraude

Dit najaar gaat het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) aandacht vragen voor datingfraude. Samen met het Ministerie van Justitie & Veiligheid, de Fraudehelpdesk, de Politie en Slachtofferhulp Nederland ontwikkelt het CCV een social media campagne met een campagnevideo. In deze campagnevideo wordt aandacht gevraagd voor datingfraude en wordt uitgelegd hoe dit kan gaan. Het doel van de video is enerzijds preventie, anderzijds ook het aanbieden van hulp als dat nodig is.

In de video willen we slachtoffers van datingfraude zelf hun verhaal laten vertellen, zodat duidelijk wordt hoe datingfraude kan werken. De video wordt verspreid op social media.

Graag zouden wij in contact komen met mensen die ervoor open staan om hier eventueel aan mee te doen. De bedoeling is dat de opnames in een huiskamer zijn (je eigen huiskamer of een gehuurde huiskamer). De filmmakers willen graag twee verhaallijnen in elkaar verweven; om dit mogelijk te maken hebben we voldoende aanmeldingen nodig. In het kader van diversiteit zoeken we ook een deelnemer met een niet-westerse achtergrond.

Wilt u bijdragen aan deze campagnevideo? Geef je dan uiterlijk woensdag 14 oktober 2020 op via community@slachtofferhulp.nl. Belangrijk is dat je je telefoonnummer erbij vermeld, zodat we contact met je kunnen opnemen om wat meer toelichting te geven.

Bezig met laden...

3 Reacties

21 oktober 2020 (bewerkt)

Mooi deze extra aandacht. Ik hoop dat jullie genoeg aanmeldingen hebben gehad. Denk dat heel veel van ons het nog lastig vinden om zo openbaar te komen. Spreek in elk geval voor mezelf.
Ben benieuwd naar het resultaat.

12 oktober 2020

Ik heb afgelopen week een interview gehad!

12 oktober 2020 (bewerkt)

Wat goed zeg! Ik ga er even over nadenken! Fijn dat er zo.n campagne komt.