Misbruikt en verkracht door mij ex
Ik ben sinds een half jaar uit mijn relatie met mijn ex. Ik heb een hoop nare herinneringen aan die relatie. Het zijn veelal dingen waar ik.me voor schaam. De nare herinneringen dringen zich nu al een paar weken aan me op. Ik heb uiteindelijk een vriendin in vertrouwen genomen omdat ik het aan iemand kwijt moest. Er zijn in mijn relatie veel seksuele handelingen geweest die ik niet wilde. Ik heb mijn ex er ook meerde malen op aangesproken waarna hij heel veel empathie voor mij had. Een keer heeft hij mij toen ik de was aan het vouwen was op bed, mij op het bed geduwd en is meteen mij binnen gedrongen. Ik begon te huilen maar hij stopte niet. Toen ik harder ging huilen stopte hij pas. Wederom was hij weer heel erg empathisch en praatte hij zijn gedrag goed was daarna heel lief voor mij. Ik heb altijd wel het gevoel gehad dat er iets niet goed zat in onze relatie maar kon mijn vinger er niet opleggen wat het was want hij was zo lief voor me en zorgzaam tot we in de slaapkamer kwamen... Ik ben nu ik me dit allemaal helder realiseer en niet meer onder zijn macht zit dat hij waarschijnlijk vrij weinig om mij gegeven heeft omdat het voor hem een spel was. Ik voel me verraadde. Ik heb de laatste maanden van onze relatie veel stress ervaren in mijn leven ook door mijn studie en andere dingen. Toen hij het uitmaakte was dat letterlijk de druppel die de emmer deed overlopen. Ik ben heel snel in een mentale crisis beland maar heb ik geluk gehad dat ik zelf snel hulp heb gevraagd, anders had ik hier niet meer gezeten. Ik ben mijn spullen later gaan halen en hij vroeg hoe het ging en ik legde uit wat er gebeurd was en dat ik inmiddels een zware depressie en een burn-out had. Hij deed toen ik het vertelde weer heel lief. Ik heb de afgelopen maanden heel erg aan mezelf gewerkt. Maar hij bleef nadat het uit was steeds contact zoeken. We hebben nog een paar daarna afgesproken en seks gehad. Maar die keren na dat het uit was waren zo anders. Hij was kil en onpersoonlijk
.Maar hij verwarde mij omdat hij altijd op whatsapp aardig deed. De laatse keer dat ik hem zag heeft hij mij gestraft omdat ik mijn grens aangaf. We hadden namelijk seks en hij sloeg heel erg hard op mij billen en dat heel erg pijn en ik gaf dat aan maar hij bleef doorslaan. Ik heb meerde keren stop moeten roepen voor hij ook daadwerkelijk stopte. Hij zei dat hij omdat hij moest stoppen hij mij ging straffen. Hij heeft me aan mijn haren mee getrokken en op mijn knieën geduwd op de vloer van de douche. Ik vroeg wat hij ging doen. Hij zei dat hij over mij heen ging plassen. Ik wilde dit echt niet en heb dat meerdere keren gezegd. Hij bleef me op de grond duwen dat ik uiteindelijk het heb laten gebeuren uit angst dat er iets ergers zou gaan gebeuren. Ik verstijfde helemaal en het leek echt heel lang te duren voordat hij klaar was. Hij ging terug naar bed en ik heb toen heel lang als verlamd onder de douche gestaan omdat ik me zo vies voelde. Ik vond het zo mensonterend wat hij heeft gedaan. Na het douchen ging ik terug naar bed waar hij weer lief deed en me bedankte dat hij dit mocht doen en dat ik hem zo vertrouwde. Ik heb die nacht uit angst niet kunnen slapen. Ik daar ook bedacht dat ik dit nooit aan iemand ging vertellen en dat ik het zo snel mogelijk wilde vergeten. Maar sindsdien worden de herinneringen aan de hele relatie en die gebeurtenis steeds heftiger. Ik droom er ook veel over en wordt de eene keer helemaal woedend wakker midden in de nacht of heel erg angstig. Ik heb inmiddels de stap durven zetten om bij de GGZ helpt te zoeken. Ik ga trauma behandeling volgen maar moet helaas nog even wachten totdat mijn afspraak er is.
Het meeste waar ik nu meezit is dat ik me besef dat ik verkracht ben en zowel fysiek als mentaal misbruikt ben. Het feit dat ik slachtoffer ben geworden van zijn acties vind ik erg moeilijk omdat ik me ervoor schaam en ik iemand ben die dit nooit zo overkomen. Tenminste dat dacht ik. Daarnaast ben ik erg angstig dat naar mijn huis komt omdat ik heb overal op geblokkeerd of verwijderd heb. Iedere keer als de deurbel gaat en ik verwacht niemand schiet ik helemaal in de stress. Ik.heb ook alle door scenario's door mijn hoofd gehaald wat er gebeurd als hij hier voor de deur staat. Ik voel me gewoon niet veilig in mijn omgeving.
Ik hoop dat door het van me af te schrijven het een beetje oplucht.
3 Reacties
Hai Cast3lla,
Wat dapper van je dat je dit verhaal met ons wil delen. Van je afschrijven kan zeker helpen. Snap dat je enorm last heb van herbeleven dat is ook heel lastig! Wel ontzettend goed dat je hulp bent gaan zoeken. Het bevriezen en het maar laten gebeuren is echt een hele normale reactie. Zo herkenbaar. Maar je hoeft je daar echt niet voor te schamen, al die dubbele gevoelens past helaas echt in het plaatje. Ook dat je dan weer contact hebt met de dader. Vele van ons herken dit heel erg.
Ik wens je heel veel kracht toe.
Je kan altijd hier terecht.
Sterkte, liefs Marina
Heel veel sterkte ?
Heel veel sterkte en heel erg dapper dat je je verhaal deelt,