Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van whatsapp-fraude

Herkenbaar?

dat had ik dus nooit moeten doen, kijken naar dat programma op RTL5, 22 september.  Ik ben weer compleet van slag.  Fijn natuurlijk dat ze een groep hebben opgepakt,  maar het zijn er maar 8. Ik denk dat er nog wel 80.000 vrij hun gang kunnen gaan.  Hoe dan ook: is het voor jullie herkenbaar dat als je weer iets over oplichting hoort, je in de stress raakt en het hele verhaal weer boven komt? Natuurlijk is het niet meer zo pijnlijk als in het begin,  maar toch.

Wat ik ook zo erg vind: de reactie van mensen aan wie je verteld wat je is overkomen.  Iedereen heeft wel een zus of buurman of vriendin waar ze het ook bij hebben geprobeerd,  maar 'zij zijn er gelukkig niet ingetrapt '. Snappen ze niet hoe vreselijk pijnlijk deze opmerking voor mij is? Ik ben er namelijk wél ingetrapt.  Sorry, ik zit alweer te janken.  Gelukkig kan ik hier mijn hart luchten,  jullie weten hoe het voelt. 

Ja, de angel is eruit, maar de verwerking is nog niet afgerond!

 

Bezig met laden...

10 Reacties *

11 oktober 2020
Mimie en Herfst, dank jullie wel voor jullie begripvolle reactie. Heb inderdaad gelijk contact met de bank gehad en aangifte gedaan. Dus gedaan wat moest, alleen schiet je er wat dat betreft helaas niets mee op. Maar dat nu ook het ergste niet.
11 oktober 2020
Hallo Waterman, je spaarcentjes kwijt, heel erg voor je! Ik neem aan dat je al actie hebt ondernomen, aangifte gedaan enzo? Helaas kun je verder niets doen, en dat maakt machteloos en boos. Verwijt jezelf niets, schuldgevoel maakt alles nog erger! En ja, wat anderen ervan vinden is niet belangrijk, je moet jezelf weer 'hervinden', wij hebben allemaal hetzelfde gevoel (gehad), het gaat over maar dat kost tijd. Voel jezelf niet dom, goedgelovig misschien, behulpzaam, goede eigenschappen die soms je valkuil zijn! Ga jezelf weer waarderen om wie je bent, sterkte!! Gr Foke
10 oktober 2020
Hallo Waterman, hier ben je aan het juiste adres voor begrip want wij weten precies hoe jij je voelt. Het is afschuwelijk wat je is overkomen! Het heeft tijd nodig. Voor mij is het 6 weken geleden en nog steeds ga ik ermee naar bed en sta ik ermee op. De pijn is wel een stuk minder maar toch......Veel sterkte!
10 oktober 2020
Goeie middag, ik dacht ga nu toch eens bij slachtofferhulp kijken. Ben de afgelopen maand ook via whatsapp afhandig gemaakt van een voor ons aanzienlijk bedrag, bedoelt als achterdeurtje voor mijn oude dag. Kan het maar slecht verwerken, mede omdat die oude dag al snel in het zicht is en dit moeizaam verkregen bedrag nooit meer bij elkaar zal krijgen. Daarnaast zit je maar vol van zelfverwijt en/of, had ik het beter op de spaarrekening van mijn kleindochter kunnen storten. Of een prachtige reis van naar Australië van kunnen maken met elkaar. En het is inderdaad zo, dat je jezelf zooo dom voelt en sommigen anderen dat ook van je vinden.
25 september 2020
Ja, dat is hun reactie, 'je hebt het zelf overgemaakt.' Daar hebben ze wel gelijk in, maar je wilt graag wat meeleven horen. Blijf op deze site. Hier weet iedereen hoe het voelt en je krijgt goed advies voor de verwerking! Heel veel sterkte voor jou en je moeder
25 september 2020
Ja jeetje wat erg!! Al mijn moeder haar spaarcentjes zijn weg nu. Ze heeft aangiften gedaan en het gemeld bij de bank. Dat is het enige wat we kunnen doen.... en de daders gaan maar vrijuit.... ik wou dat ik haar kon helpen. Maar tevergeefs. De bank reageerde ook niet zo leuk, ja mevrouw u maakt het zelf over naar derde. Dus konden weinig doen...sterkte voor jullie allemaal
25 september 2020
Hoi Lin, wat vreselijk voor je moeder. Sla je armen om haar heen en zeg niets. Laat haar maar vertellen en geef alleen een lieve knuffel. Ik heb tot nu toe, ruim 3 weken na dato geen geld terug gekregen, ondanks dat de man van de fraude helpdesk van de bank mij zei: 'ik heb goede hoop dat er geld terug komt. Niet alles, maar wel een gedeelte '. Tot op heden niets weer gehoord van hen, alleen een ontvangt bevestiging van mijn aangifte. Politie kon wel zien dat er beslag was gelegd op de rekening, maar ook van hen niets meer gehoord. Ik verwacht er niets meer van, dan wordt ik niet weer teleurgesteld.
25 september 2020
Hoi Lin, Ik heb uiteindelijk een gedeelte van m'n geld teruggekregen, maar dat is mazzel hebben. Ik heb gelijk de bank gebeld, fraudehelpdesk, en aangifte gedaan bij de politie. Het procesverbaal opgestuurd naar de bank. Omdat de oplichter dezelfde bank had als ik, konden zij zien dat het geld er nog opstond, zij hebben die rekening geblokkeerd. Dus ik heb geluk gehad! Je moet dus wel zelf eerst actie ondernemen! Succes en sterkte! Groetjes, Foke
25 september 2020
Ach Mimie, wat naar dat je er zo van slag van raakte!! Het is voor jou ook nog maar 'kort' geleden, die gevoelens moeten slijten. Probeer het positief te bekijken, weer een paar opgepakt!! Maar het probleem is de wereld niet uit en dat zal ook nooit gebeuren, oplichting is van alle tijden en op allerlei gebied. Laat 'kwetsende' opmerkingen van je af glijden, mensen beseffen niet wat zulke opmerkingen met je gevoel doen, ze bedoelen het goed maar het valt verkeerd. Laat dat niet gebeuren. Schouders ophalen, het bewijs dat jij niet alleen zoiets meemaakt: hier het forum en TV programma's die er aandacht aan besteden, je staat niet alleen hoor! Een geheimpje (niet verder vertellen hoor) mij is het 3x overkomen, 2x dating en 1x whatsapp fraude, ik ben geen dom mens, heb mensenkennis, ben allang geen 20 meer, maar ze kunnen feilloos een kwetsbare, liefhebbende mens eruit halen die erin 'trapt' of zijn wij juist degenen die het aanspreekt omdat wij liefhebbende en kwetsbare mensen zijn??? Blijf jezelf, en geloof me, het slijt, het is een proces! Lieve groet, Foke
25 september 2020
Hoi ook mijn moeder is gisteren slachtoffer geworden van deze fraude. En we hebben het gevoel dat je nergens echt geholpen word. En de daders gewoon hun gang kunnen gaan. Heb jij uiteindelijk je geld terug gehad ?