Herkenbaar?
dat had ik dus nooit moeten doen, kijken naar dat programma op RTL5, 22 september. Ik ben weer compleet van slag. Fijn natuurlijk dat ze een groep hebben opgepakt, maar het zijn er maar 8. Ik denk dat er nog wel 80.000 vrij hun gang kunnen gaan. Hoe dan ook: is het voor jullie herkenbaar dat als je weer iets over oplichting hoort, je in de stress raakt en het hele verhaal weer boven komt? Natuurlijk is het niet meer zo pijnlijk als in het begin, maar toch.
Wat ik ook zo erg vind: de reactie van mensen aan wie je verteld wat je is overkomen. Iedereen heeft wel een zus of buurman of vriendin waar ze het ook bij hebben geprobeerd, maar 'zij zijn er gelukkig niet ingetrapt '. Snappen ze niet hoe vreselijk pijnlijk deze opmerking voor mij is? Ik ben er namelijk wél ingetrapt. Sorry, ik zit alweer te janken. Gelukkig kan ik hier mijn hart luchten, jullie weten hoe het voelt.
Ja, de angel is eruit, maar de verwerking is nog niet afgerond!
10 Reacties
Heb inderdaad gelijk contact met de bank gehad en aangifte gedaan. Dus gedaan wat moest, alleen schiet je er wat dat betreft helaas niets mee op. Maar dat nu ook het ergste niet.
Ik neem aan dat je al actie hebt ondernomen, aangifte gedaan enzo? Helaas kun je verder niets doen, en dat maakt machteloos en boos. Verwijt jezelf niets, schuldgevoel maakt alles nog erger! En ja, wat anderen ervan vinden is niet belangrijk, je moet jezelf weer 'hervinden', wij hebben allemaal hetzelfde gevoel (gehad), het gaat over maar dat kost tijd. Voel jezelf niet dom, goedgelovig misschien, behulpzaam, goede eigenschappen die soms je valkuil zijn! Ga jezelf weer waarderen om wie je bent, sterkte!!
Gr Foke
Kan het maar slecht verwerken, mede omdat die oude dag al snel in het zicht is en dit moeizaam verkregen bedrag nooit meer bij elkaar zal krijgen.
Daarnaast zit je maar vol van zelfverwijt en/of, had ik het beter op de spaarrekening van mijn kleindochter kunnen storten. Of een prachtige reis van naar Australië van kunnen maken met elkaar.
En het is inderdaad zo, dat je jezelf zooo dom voelt en sommigen anderen dat ook van je vinden.
Ik heb uiteindelijk een gedeelte van m'n geld teruggekregen, maar dat is mazzel hebben. Ik heb gelijk de bank gebeld, fraudehelpdesk, en aangifte gedaan bij de politie. Het procesverbaal opgestuurd naar de bank. Omdat de oplichter dezelfde bank had als ik, konden zij zien dat het geld er nog opstond, zij hebben die rekening geblokkeerd. Dus ik heb geluk gehad! Je moet dus wel zelf eerst actie ondernemen!
Succes en sterkte!
Groetjes, Foke
Blijf jezelf, en geloof me, het slijt, het is een proces!
Lieve groet, Foke