Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Mijn vriendin is via hangout bezig met een zo genaamde prominent

 Help wat moet ik doen .heb haar al gewaarschuwd maar ze gaat verder.ze meent dat hij het is het gaat goed tussen ons geen ruzie niks maar ik kan haar schijnbaar niet overtuigen .is begonnen via instagram en toen hangouts. Na weken kwam ik er achter het us in het Duits maar zeer slecht.. ze luistert  niet en gaat toch stiekem  door ik heb zo veel bewijs maar als ik haar .alles vertel dan os er grote ruzie.

Bezig met laden...

10 Reacties *

10 november 2020
Zo gaat dat echt. Ze werken dus eigenlijk allemaal hetzelfde. En uiteindelijk gaat het om geld .
10 november 2020
Ja als het over geld gaat wordt zo'n man inderdaad wel redelijk dominant, eerst hangen ze het slachtoffer uit, so weak, so helpless, help ... en als je dan toch niet direct helpt (omdat je het geld niet hebt) worden ze brutaal door te zeggen dat je gierig bent en hen niet wil helpen en misbruiken ze het 'liefdesgevoel' dat ze daarvoor bij jou hadden laten ontstaan! Ze zijn echt niet te schatten als ze op je gevoelens inspelen! Soms had ik echt een reactie van 'zeg, na al wat ik voor jou al geriskeerd heb zou je het wel wat meer van mijn kant mogen bekijken!!' Maar dat doen ze niet en dat bewijst dat ze op het geld op uit zijn en niet op jou als mens ... ja het is heel moeilijk om telkens opnieuw nuchter te zien, nee het is niet die man op de foto, het zijn criminelen die me geld willen ontfrutselen!!
10 november 2020
Hoi Jacks402 Zo is het bij mij ook begonnen. Instagram en toen Hangouts . Het is inderdaad niet goed. Wat Avanti schrijft is zo waar. Het is het gevoel van je vriendin. Zo'n man verheerlijkt haar met zijn mooie woorden en toont o zo veel begrip. Maar als het over geld gaat wordt zo'n man anders en ongeduldig. Voor jou is het lastig, maar je vriendin leeft nu in een hele andere wereld. Totdat ze inderdaad ontnuchterd wordt. Misschien kan je haar vragen hoe die scammer tegen haar doet. En of hij anders doet als het om geld gaat. Helpen kan ik je niet, alleen deze tip geven. En als ze ook emails ontvangt is het altijd slecht Engels. En in de emails kun je ook de tijd checken, of die overeenkomt met de plaats waar hij zegt dat hij zit. Klopte bij mij ook niet. Sterkte. Het is lastig.
08 november 2020
Beste Jacks402, ik kan het begrijpen dat ze denkt dat het echt is omdat ze je zoooo bespelen dat het werkelijk zo echt aanvoelt! Ik heb het ook meegemaakt, begonnen op FB en messenger en dan naar hangouts ...ik ben er ook in getrapt om geld te sturen om zogezegd te helpen, ik was heel overtuigd, gelukkig heeft de bank me op een moment gezegd om naar de politie te gaan (na 2 stortingen al, heb zelfs een lening aangegaan om het laatste bedrag te betalen, zo écht was het voor mij) en toen hielp het om me te ontnuchteren doordat de politie zei: het is helemaal niet de man op de foto waar je mee chat, het zijn oplichters die aan een computer ergens je zitten uit te lachen omdat je er in trapt! Toen ik dat beeld voor ogen kreeg had ik geen moeite meer om te stoppen, maar het doet emotioneel nog altijd veel pijn omdat de 'droom' aan diggelen ging! Ben toen terug gaan kijken naar messenger en het bewijs was daar ook, zijn berichten stonden er niet meer enkel mijn antwoorden! Dat zegt genoeg! Ik hoop dat je haar kunt overtuigen want hoe langer ze denkt dat dit waar is hoe erger de ontnuchtering zal zijn! Veel succes!
19 september 2020
Jacks402, probeer haar inderdaad te overtuigen. Bij mij is het ook begonnen op Instagram en toen naar Hangouts. Ik ben vorig jaar december ook opgelicht op dezelfde manier. Maar zodra je niet meer kunt betalen, hebben ze je niet meer nodig en gaan ze op zoek naar een volgend slachtoffer !!
18 september 2020
Hi Jacks, Wat een lastig situatie waar je in zit. Ik ben niet de eerste die het schrijft maar het klopt zeker niet! Laat haar hier inderdaad meelezen. Een andere optie is misschien is haar laten bellen met slachtofferhulp. Misschien kunnen zij haar wel overtuigen. Het is zo lastig als zij zelf overtuigd blijft dat hij oke is. Zijn er nog andere mensen die je kan inschakelen die haar misschien kunnen overtuigen? Ik hoop dat het lukt om haar te overtuigen voordat ze echt zelf aan de grond zit. Zolang zij geld blijft sturen zal hij contact blijven zoeken. Pas als je niets meer kan sturen zal het stoppen. Heel veel sterkte. En mócht je je een luisterend oor zoeken weet dat je deze hier kan vinden. Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
18 september 2020
Ohhh wat een lastige situatie Wat erg dat je haar niet kunt overtuigen en kunt beschermen tegen deze oplichter, want dat is het Zodra er geld gevraagd wordt, moet je afhaken, stoppen, blokkeren want dan heb je te maken met oplichters. Ik hoop echt dat je haar kunt overtuigen, voordat ze nog meer schade oploopt, financieel en emotioneel.
18 september 2020
Heeft ze ook betaald? En zo ja, hopelijk niet van een gezamenlijke rekening, of juist wel want dan moet je haar van je rekening afhalen of de rekening blokkeren in samenwerking met de bank. Wat een nare situatie voor jou ook. Natuurlijk is het die zanger niet. Waarom zou een bekende zanger mensen om geld vragen. Kun je haar Instagram niet blokkeren en pas weer vrijgeven als ze reageert.
18 september 2020
Laat haar hier een aantal posts lezen.... allemaal t zelfde soort verhalen. Scan als je een foto te pakken krijgt deze en vul m in op een scammers site als scammdigger.com. Er geld gevraagd wordt, is t mis, zeker door een prominent...
18 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja weet ik heb haar al zo vaak laten lezen maar ze blijft door gaanbze denkt echt dat dat die zanger is. Is nietnzo heb in de chat wel 20 keer gelezenndat die om geld vroeg begon bijn3000 en nu altijd 400.ik kan lezen omdat ik eigenlijk iets doe wat ik niet wil .als over is is het over heb ik gezegd maar zegtvze nee alles weg gedaan en geblokeerd maar toch gaat het doorbzodra die schrijft.ik wil haar beschermen .voor deze situatie. Al is het voorbij maar denk zelf niet.ze zat een een zeer emotionele face .en dat is het .ik laat haar eens alles lezen.