Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Littekens

Littekens:

 

Het is duidelijk en in zicht, De littekens op me gezicht.

 

groot en klein het zijn littekens die mij raken, Het liefst wil ik me hoofd verstoppen onder een laken.

 

Maar tegelijkertijd is het ook een deel van mij, En ben ik blij want ik ben weer vrij.

 

Elke litteken verteld zijn eigen verhaal, Sommige werden mij bijna fataal.

 

Sommige met een mes zo groot, Zoveel bloed verlies dat ik dacht nu ga ik dood.

 

Maar hamdulilah de dag van vandaag dat ik nog leef, Soms in de nacht heb ik dat ik alles herbeleef.

 

Je kan de littekens helaas niet wissen, Sommige zijn onzichtbaar en anderen zijn niet te missen. 

Bezig met laden...

10 Reacties *

25 oktober 2020
Dankjewel voor het uitzoeken ik ga er morgen gelijk naar kijken
23 september 2020
Beste Writer Je kunt het telefoonnummer 0900 - 0101 gebruiken voor meer informatie over de face tot face lotgenotengroep. Je kunt ook mailen naar Community@slachtofferhulp.nl Of een privé bericht naar de communitymanager sturen. Succes, laat me iets weten als het niet lukt!
22 september 2020
Ik snap je. Een lotgenotengroep waar je samen aan tafel zit is waardevol. Misschien dat Covid-19 nog roet in het eten gooit? We kunnen Slachtofferhulp uitdagen online groepen uit te proberen ( Zoom, MS Teams, Whatsapp, Face Time) Online therapie werkt ook succesvol. Zal daar eens een balletje opgooien.
23 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dankjewel, dat je er even naar wilt kijken ?
15 september 2020
Ja, ik geloof onmiddellijk dat je enorm krachtig bent. Als je er zo over kunt schrijven! Veel steun hebt ik ervaren in de lotgenotengroep van Slachtofferhulp maar professionele hulp daarnaast heb ik als noodzakelijk ervaren. Je kunt ook een leven kunnen leiden waarbij vechtlust geen talent hoeft te zijn. Dan kun je je energie voor iets anders bestemmen. Heb je een idee met wie je daar over kunt sparren?
22 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Geen idee eigenlijk heel veel mensen snappen het niet, had veel aan de curses van on macht naar kracht. Verder heb ik deze lotgenoten groep maar zou graag weer een echte groep willen gewoon waar je 1 keer in de week naar toe gaat met elkaar praten elkaars emoties zien
23 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Yes, ik heb vandaag te horen gekregen dat de face tot face Lotgenotengroepen bij Slachtofferhulp weer gestart zijn. Weet je waar je terecht kunt?
23 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

[~220] ooo echt waar dat dan alsnik vragen mag
15 september 2020
Tjeminee, dubbel gepakt. Mentaal en fysiek. Dat je het zo onder woorden hebt kunnen brengen, getuigt van een kracht en moed. Knap en moedig! Heb je hulp gezocht en gekregen? Mocht dat niet zo zijn, maak er dan snel werk van. Ook al moeten de fysieke verwondingen eerst helen. Hoe sneller de hulp start , des te korter het “genezingsproces” is mijn ervaring. Sterkte!!
15 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dankjewel voor het lezen en je lieve woorden, deze doen me echt goed. Hulp ehmm nou ben ik een blijf van me lijf terecht gekomen waar we binnen deel moesten nemen aan groepen om je trauna te verwerken. Maar ze konden me geen stempel geven, ze zeiden dat wat jou over komen is, is echt niet normaal een film waaar geen einde aan kwam en er steeds meer en meer bij kwam. En dat de meeste die een trauma hebben mee gemaakt dat ze het gaan weg stoppen en als ze er wel over praten in een 3de persoon. Ik kon alles gedetailleerd na vertellen wat de coaches juist bang maakte. Ze zeiden ook aan de ene kant ben je beschadigd tot aan de bot maar aan de andere is er een vechtlust dat zegt ik moet door door door. Ook heb ik deelgenomen aan de cursus Van Onmacht Naar Kracht dit is eigenlijk mij hulp