Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Dumb and Dumber

zoveel waarschuwingen gezien en gelezen en er dan toch intuinen.  Ik voel me beschaamd,  ben kwaad op mezelf dat ik het niet doorhad. Hoe kom ik van het zelfverwijt af. Hoelang duurt het voor je weer in de spiegel durft te kijken? Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan?

Bezig met laden...

17 Reacties *

25 september 2020
Och mensen zo gehaaid als ze zijn...ik kwam er op tinder weer eentje tegen. En goed na een eerste keer herken je toch iets van to good to be true. Hoe ze het voor elkaar krijgen. Deze gaf mij zelfs zijn bank inlog gegevens om te laten zien hoeveel zgn miljoenen hij op zijn bank had staan. Nadat hij al over limiet was van dagelijkse transfers vroeg hij mij of ik het niet even kon voorschieten. Ja dan kreeg ik het eind van de week meteen terug. Yes sure. Maar deze keer stond de foto met juiste naam en het bedrijf waar hij eigenaar van was gewoon vindbaar. Gmail en mail van bedrijf. Alles klopte. Na onderzoek bleek zijn IP adres heel ergens anders te bevinden. Ach blokkeren en doorgaan denk ik nu. Maar jeetje wat zijn ze slim. Daar kunnen we niet omheen. Gelukkig worden wij steeds slimmer en dat komt ook zeker door alle verhalen die je hier leest.
25 september 2020
Hoi mimie, Wat je zegt herken ik zo. Ik dacht slim te zijn en zoveel gecontroleerd te hebben en toch ben ik er met open ogen ingetuind. Ik schaam me tegenover andere mensen en ik ben bang voor de vragen die ze op je afvuren. Ik weet dat wat ik gedaan heb achteraf dom is geweest, maar dat betekent niet dat ik zelf dom ben. Dank Vergine39 voor je bemoedigende bericht.
25 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

O, ik voel zó met je mee! Het is echt afschuwelijk waar je nu doorheen moet! Je hoeft je niet te schamen (maar dat doe je toch) want er zijn hele slimme mensen, net als jij, ingetuind. Ze spelen het zoooo slim! Huilen, huilen, huilen en blijf actief op deze site. Hier zijn de mensen die het zélf hebben meegemaakt en niet met dooddoeners aankomen!
28 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1820] Dankjewel, dit forum helpt echt. Ik merk steeds meer dat ik me er niet voor hoef te schamen. Het is juist goed om er wel over te praten en er eerlijk over te zijn, dan pas ontdek je hoeveel mensen slachtoffer zijn van oplichtingspraktijken. Af en toe lijkt het net op 'wie is de mol?', en hoe vaak zit je er wel niet naast. Dan kan je maar beter een 'bondje' aangaan en je ervaringen met elkaar delen, samen kom je verder ;-)
07 december 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hier een update: Inmiddels zijn we een paar maanden verder, maar mede dankzij alle steun van dit forum, vrienden, familie en collega's ben ik er snel bovenop gekomen. Juist door er over te praten zijn er voor mij andere deuren open gegaan, wat een liefde! En juist dat is zoveel belangrijker dan geld. Dit heeft me gemotiveerd om verder te zoeken, wat ervoor heeft gezorgd dat ik ondanks het gat op mijn spaarrekening ik toch mijn dromen waar kan gaan maken!
07 december 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1895] wat fijn dat je inmiddels zover bent! Eerlijk gezegd zit het mij nu en dan nog wel dwars. Helemaal vergeten ben ik het nog niet!
07 december 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1820] het komt goed, maar het verwerken ervan heeft zijn tijd nodig.pak je leven weer op en probeer het te vergeten. Het geld ben je kwijt dat is een feit. Het is voor mij deze maand een jaar geleden en achtervolgt mij soms nog steeds. Ga dingen doen waar je gelukkig van wordt. Sterkte en hou je taai !!
05 september 2020
Hoi Mimie, voel jezelf niet dom, want dat ben je niet. Wij zijn er allemaal ingetrapt, in die mooie verhalen dat zij van je houden. Niets is minder waar, ze zijn alleen maar op je geld uit. Je vind veel steun in deze groep, dat is wel fijn en het heeft mij heel veel geholpen.
04 september 2020
Hallo Mimie. Neem de tijd hoor, als jij er zelf aan toe bent schrijf je maar. Voor nu toch een fijn weekend en hoop dat jij je een klein beetje gesteund voelt. Vriendelijke groet, Antje ??
04 september 2020
Aangifte helpt jou niets maar hoe vaker ze bij de politie zo'n aangifte tegen komen hoe beter. Maar ook daar moet je klaar voor zijn. En de volgende keer voorzichtiger...maar geloof me de volgende keer pik je ze er zo tussenuit met elke keer dezelfde scenarios. Hier op dit forum kun je ze allemaal lezen. Maar ook met bepaald soort fotos...je herkent ze meteen. En zodra ze beginnen te chatten met je. Zo geintetesseerd in wat je eet, hoe je geslapen hebt etc. Daar is een echte man toch niet in geinteresseerd. Sodemieter op!!?? Je zal het zien en merken en weten.
05 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Vergine39, dit zijn de juiste woorden. Wij geloofden allemaal in die mooie verhalen. Ze spelen met je gevoel en uiteindelijk ga je erin mee. Ik heb hetzelfde meegemaakt 9 maanden geleden. Ik heb het inmiddels een plekje kunnen geven, maar het blijft pijnlijk.
03 september 2020
Dit bericht plaatsen is een goed begin. Verder veel met mensen in je omgeving praten en het een plekje geven. De volgende keer wat argwanender zijn. Beter 1 keer voor niets dan 1 keer te weinig. Houd er rekening mee dat de politie totaal NIETS doet, dus aangifte doen heeft geen PIEP zin. Sterkte!
04 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel voor het reageren op mijn berichtje. Politie doet wat ze kunnen, maar hebben hun handen vol. Ik ben heel goed door hen opgevangen tijdens de aangifte.
03 september 2020
Ja nou Mimie ik weet wel dat je je super dom vind maar dat moet je jezelf niet aan doen. Iedereen die hier zit is je voor gegaan. Allemaal slimme intelligente mensen die opgelicht zijn door een ordinaire criminele bende. Die ons geraakt hebben toen we op ons kwetsbaars waren en daar op een linke manier misbruik van gemaakt hebben. Het feit dat je hier bent is een eerste stap in je herstel. Veel praten over wat je overkomen is gaat je helpen om er over heen te komen. Praten met vertrouwenspersoon in je omgeving is ook altijd fijn. Ik weet niet wat je verhaal is. Maar ik weet uit ervaring...geld heeft het misschien gekost, maar je gevoel misschien nog veel harder geraakt. Daar is in het begin moeilijk mee te dealen. Een soort gebrainwashed voelt het. Maar de persoon waar je mee in contact was was niet de lieve attente man die hij zich voordeed. En de foto was ook niet die persoon. Dus blijf er niet in hangen. Althans probeer dat... Pfff bij mij is het alweer ruim 1 jaar geleden maar de verhalen hier blijven me raken. Vergeten doe je het nooit maar er komt wel weer een tijd dat je het een plek kan geven. Het ligt niet aan jou. Vergeet dat nooit. Jij bent de moeite waard en daar kan geen enkele crimineel aan tippen. Blijf praten, lees alle verhalen en tips hier en veel sterkte wens ik jou. Ergens gaat de zon weer schijnen.
04 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel voor je bemoediging Vergine!
03 september 2020
Hallo Mimie. Helaas tuinen en nog veel mensen erin. Dat is iets dat jij jezelf niet hoeft kwalijk te nemen hoor. Ze zijn zo ontzettend slim dat zelfs goed en hoog opgeleiden er in trappen. Op die manier duizenden euro's kwijt zijn Dus neem jezelf niets kwalijk, misschien als er behoefte aan hebt kun je ons iets meer vertellen. Ben jij misschien opgelucht en lotgenoten kunnen ook weer van jou leren. Zo helpen wij elkaar je staat er niet alleen voor. ? Groetjes Antje
04 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel Antje, ik ga zeker mijn verhaal nog delen.