Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Zwarte lijsten

Bestaat er een zwarte lijst van deze oplichters? Onder welke naam ze zich kenbaar maken, wat voor werk ze pretenderen te doen, welke foto's ze gebruiken etc etc. ?

Bezig met laden...

24 Reacties *

10 november 2020
Ja idd. Ze brengen je hoofd op hol en gaan er met je geld vandoor. Ik appte metbhem via zakelijk whatsapp. Maar als je dit nummer via vaste lijn belde bestond het nummer niet. Heel raar. Zijn linkedin heb ik gemeld als nep. En is er gelukkig af. Hij had 390 slachtoffers.denk ik. Zijn nummer ook gemeld als fraude.
10 november 2020
Ze hebben wel een geweten, maar werken soms onder druk. Ik heb nog geschreven met mijn scammer, maar dan als werkjongen voor een grote baas. Echt heel erg. Deze jongen had wel degelijk gevoel. Maar ik heb nooit informatie van hem kunnen krijgen, omdat hij bang was for the so called "big boss". Sommige werken voor zichzelf en sommige dus voor een baas.. Een ding is wel zeker, wat ze doen is echt fout.
10 november 2020
Heb hem dus ook 6x geld gestuurd via bitcoin. Ik werd steeds argwanender en heb ook gezegd dat dit de laatste keer was omdat ik geen geld meer had. Is niet zo natuurlijk. Maar vertrouwde het niet meer. Had alleen mij in de hele wereld. Dat geloof je toch niet meer op een gegeven moment. Maar in het begin geloofde ik het wel . Speelde ook met je gevoel. Hij zei zich iets aan te doen. Die mensen hebben geen geweten hoor.
10 november 2020
Ik heb bijna 4 maanden met hem geappt en gebeld. Had zielige verhalen. De 2e keer dat ik iets voor hem moest overmaken via zijn bankaccount werd zijn account geblokkeerd. Toen begonnen de problemen en vragen om geld.
10 november 2020
Oeh via Linked In, dat is wel heel erg. Heb ik ook een keer gestaan bij de man wiens foto gejat was om mij te scammen. Hij had, ook fake, en Linked In profiel onder een andere naam. Tegenwoordig trek ik alles na. En laat sowieso buitenlandse profielen links liggen. Schakel je bank in, door zijn nog wel eens geneigd te helpen. Succes daarmee.
10 november 2020
Hij kon zogenaamd niet bankieren vanwege slecht internet. Als ik nu op die bankstelsel kijk is het een phishing site. Nep site dus. Maar heb echt geld overgemaakt. Ze zijn echt kundig tegenwoordig. Deze man benaderde me via LinkedIn. Zag er dus geen kwaad in.
10 november 2020
Inderdaad ze maken alles na. Ik heb zelfs geld overgemaakt via zijn bank account wat dus nep bleek te zijn.
30 september 2020
Laat t los, zijn foto's worden vast heel erg vaak gebuikt en hij ook heel erg vaak benaderd door vrouwen waar hij niks van wil weten. Laat de man met rust gewoon. Wordt ook overal gezegd, ga niet zelf nog achter deze mensen aan. Al met al ben je dat nu al 4 weken van je kostbare tijd mee bezig.... stop ermee en ga verdee met je leven!
30 september 2020
Update... heb de persoon op de foto's gevonden en kunnen identificeren. Aangezien hij ook soort van slachtoffer is (misbruik van zijn foto's waardoor anderen leed aangedaan wordt) heb ik hem benaderd en probeer hem over te halen aangifte te doen. En, nee, het is geen obsessie, gelukkig, maar ik kan er simpelweg niet tegen als mensen onrecht aan wordt gedaan. Op deze manier kan ik in iedergeval een kleine bijdage leveren aan de bestrijding.
14 september 2020
Helemaal mee eens Lennie, op een gegeven moment moet je het loslaten anders wordt het een obsessie. Je weet nu dat die persoon niet bestaat, je hebt al veel gedaan, nu verder met je leven, het is het niet waard om je tijd en energie hier verder aan te besteden. Ga genieten van mooie dingen, succes!! Foke
11 september 2020
Waarom doe je al die moeite? Dat paspoort is zo nep als t maar kan zijn, ook al lijkt t echt, dat zit in minieme details, je hebt namelijk met professionals te maken. Door maken dat allemaal zelf, Stelen alleen identiteit. Aangeven is t enige wat je kunt doen. Wat wil je bij de Amerikaanse ambassade de persoon die jij spreekt bestaat niet en is zeker geen Amerikaans staatsburger, dart doen ze geen moeite voor, logisch, dan blijven ze bezig. Laat t los, geef t aan, je strijdt tegen georganiseerde criminaliteit, professionals, dat ga je helaas niet winnen. Er zijn best wat documentaires, dat zie je hoe dit werkt. Staak je strijd, hoe lastig ook en sterk je energie in leuke dingen.
11 september 2020
Hoi, Ik heb ondertussen een paspoort te pakken en denk idd dat deze ID gestolen is. Wèl grappig dat je met een andere mindset steeds meer "foutjes" in de feiten herkent ;-) Het is een USA paspoort, iemand enig idee waar ik dat kan verifiëren? De Am. ambassade geeft niet thuis. Jullie tips zijn top, haal de foto's ook nog even door genoemde sites. ?
06 september 2020
Ga ik zeker proberen. Heb een foto van de man. Goeie tip?
06 september 2020
Ik heb zelf 2 scammers opgegeven bij Male-Scammers.com. Deze site heeft ook een uitgebreide collectie scammers. Het bekijken waard.
03 september 2020
Op www.yandex.com heb ik de ware man achter de foto's gevonden.
03 september 2020
Inderdaad Lennie, de foto's zijn nietszeggend. De mannen (of vrouwen ...) zijn ook slachtoffer hebben geen idee dat hun foto's gebruikt worden voor dit soort doeleinden. Mijn dochter herkende vrij direct een 'tweederangs' acteur uit Amerika. En ja alle foto's waren zo op die acteur zijn Facebook te vinden.... Nathy, De ID-kaart van de Verenigde Naties die fake was.... werd door een vriend als fake benoemd maar het waren echt mini-details die net anders waren wat je als leek gewoon niet opvalt............. dus idd zeer professioneel !!
02 september 2020
Ik heb m nog online, op Hangout, maar nu zijn de rollen omgedraaid... ;-) Probeer m nog meer foto's en ID te ontfrutselen. Heb de foto's nergens op internet kunnen vinden dus dit moet idd wel erg professioneel opgezet zijn. De strekking en verloop van het verhaal is in ieder geval wel hetzelfde.
02 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Maar die foto's heb je niks aan die zijn van onschuldige mannen die ook slachtoffer zijn, net al die ID's die ze maken.... zijn fake. Loslaten en wegwezen of aangeven en via IP adressen eventueel laten uitzoeken en opzoeken. Anders vergeefse moeite.
02 september 2020
Hoihoi, Inderdaad image,search is the site waar mijn dochter meteen op ging zoeken nadat ik mijn verhaal aan haar (26 jaar dusja...) en mijn zus had verteld. Mijn mond viel van verbazing open en zij had zoiets van plop plop hier heb je al je leuke foto's..... Verder heb vooral in om mij heen mijn verhaal verteld (nadat ik de schaamte voorbij was.......). En het wordt zo wel een soort van mond op mond-verhaal wat zeker alleenstaande datende vrouwen 'waarschuwt" voor dit fenomeen. Nathy, fijn dat je alert was !!
01 september 2020
Image.search bedoel je wellicht. De verhaallijnen zijn inderdaad allemaal zo herkenbaar. En de fotos vaak te mooi om waar te zijn. En communicatie willen ze meestal niet via whatsapp, schijnt de enige app te zijn waar een videocall niet nep kan zijn
01 september 2020
Het is voor mij al heel lang geleden maar op Google kun je ook zoeken, maar ik weet de naam niet meer, iets met Google foto, daar staan ook giga veel foto's op. Ik ben benaderd, vele malen op Facebook, zocht dan op profiel en als hij al 'vrienden' had, heb ik die ingelicht. Op datingsites heb ik ook gezocht en die lui gevonden en doorgegeven. Tot mijn woede over was en ik he heb laten rusten.
01 september 2020
Ja, dat is duidelijk, ik trapte er bijna zelf in. Ben geneigd tot hoort, zeg het voort om mensen te waarschuwen, maar hoe?
01 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Overal waar t maar kan. En Facebook post, en verhaaltjes op je Instagram, bij vriendinnen, op feestjes... Nou ja die zijn er weinig, zoveel mogelijk mensen motiveren te bereiken. Fijn dat je er niet ingetrapt bent!
01 september 2020
Er zijn bepaalde websites die er hun werk van maken zoveel mogelijk te verzamelen met behulp van mensen die slachtoffer geworden zijn. Scamdigger.com is er zo een bijvoorbeeld. Het aantal misbruikte foto's is echter gigantisch, er zal geen eenduidige lijst zijn. Zij verzamelterm ook scripts. En die zijn, als je er 1 keer me te maken hebt gehad, onmiskenbaar hetzelfde, soms met een andere verhaallijn maar altijd dezelfde strekking.