Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Identiteit

Ik was mijn identiteit voor een tijdje kwijt,
Mezelf terug vinden was wel even een strijd.

Ik kwam jou tegen,
Ook al was ik eerst nog een beetje verlegen. 

Eerst zag ik jou niet staan,
Maar ik kon jou  ook niet meer laten gaan.

Opnieuw sta ik weer stil bij een belangrijk feit,
ik besef hoe belangrijk ik mag zijn 1 ding is zeker ik wil mezelf  nooit meer kwijt.

Met mijn spiegelbeeld en schaduw kan ik lachen en kan huilen,
En op een sombere dag kan ik me er achter schuilen.

Aangenaam,
N..... is mijn naam.

Bezig met laden...

3 Reacties *

28 augustus 2020
Hallo beste Writer. Ontzettend goed van je en het is een prachtig gedicht. Ja inderdaad het eerste wat mensen is de telefoon, ik denk dat dat het veiligste is voor de persoon zelf. Jij pakte je ID kaart omdat jij jezelf terug wilde vinden en dat het eerste bij jezelf opkwam waarschijnlijk. Hoop oprecht dat je ook hier op SHN gewoon jezelf kunt zijn en er positieve krijgt uit weet te halen. Je staat hier nooit echt nooit alleen en zal veel voor je kunnen gaan betekenen. Misschien wordt of ben je een dichter. Dat zou zeker goed bij je passen. Ik wens je een fijn weekend, of misschien nog wel een gesprekje op deze platform in de groep. Blijf jezelf, blijf mooi. Vriendelijke groet, Antje ?
28 augustus 2020
Hallo Writer, Wat een geweldige tekst. Zo heb ik me de laatste tijd gezien, heel herkenbaar. Wat super om jezelf zo te kunnen omschrijven. Ik wens je heel veel geluk met jezelf en wellicht met mensen die dicht bij je staan. Lg Antje
28 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dankjewel Antje, voor je berichtje ik had nog niet zo lang geleden een assertiviteit training wat me bij is gebeleven is dat we de eerste dag iets uit onze tas moesten pakken en daar over te vertellen (zo om gelijk het ijs te breken) iedereen had bijna zijn telefoon gepakt en hoe dichterbij ze kwamen hoe meer ik dacht wat ga ik pakken. Ik heb toen me identiteitskaart gepakt, en vertelde dat ik dat heb gepakt omdat ik door me ex mezelf kwijt was geraakt, naar hier staat het zwart op wit dit is wie ik ben wat er ook gebeurt. Na aanleiding daarvan heb ik dit gedicht toen gemaakt