Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Dat zal mij niet overkomen!

Hallo allen,

Ik heb mijn verhaal op dit forum al gelezen, de oplichters zijn niet erg creatief!! Maar het werkt wel; ik dacht ook;

"Dat zal mij niet overkomen"

en "Wat een domme mensen"....ik dus!!

Appje van mijn dochter: "Hey mam, kun je me ff helpen, telefoon kwijtgeraakt, gooi 'oude' nr maar weg, moet voor 9 uur betalen, stort alles morgen terug". Ondanks alle alarmbellen toch gestort, je wilt je kind helpen nietwaar?

Gelukkig was het dezelfde bank die wij ook hebben, ING, de dame was erg welwillend en meelevend, rekening fraudeur geblokkeerd er stond geld op dus misschien zie ik nog iets terug. Maar daar gaat het mij niet alleen om, ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen, in deze toch al zo moeilijke tijd, anderen op deze misselijke manier oplichten.

Update: inmiddels via fraudedesk van ING een gedeelte van het geld teruggestort gekregen.

Allemaal sterkte!

Bezig met laden...

5 Reacties

10 september 2020 (bewerkt)
Hoi Mimie, Dat heb je goed gezegd, een soort kortsluiting, ik heb ook eerst gehandeld en toen pas nagedacht en geluisterd naar alle alarmbellen die af gingen. Tsja, als het gaat om je kind dan wil je helpen, zo ging het bij mij ook! Gelukkig denk je nu: 'het is maar geld', dat is ook zo, maar ik was vooral boos op die gewetenloze mensen die dit maar blijven proberen en heel geraffineerd op je gevoel inspelen.
Sterkte, die reis komt nog wel ;)
Foke
09 september 2020 (bewerkt)
hallo herfst, inderdaad, de oplichters gebruiken dezelfde tactiek! En wat stom dat ik er ook ben om ingetuind. Je wilt je kind helpen en ik geloof dat er kortsluiting in mijn hoofd is ontstaan. Misschien is het bij jou ook zo gegaan. Gelukkig kan ik nu denken: 'het is maar geld', maar we hadden er een hele mooie vakantiereis mee kunnen maken.
02 september 2020 (bewerkt)
Hallo allemaal.

Wanneer je een Whats App krijgt van wie dan ook en vraagt om geld, check dan even op Google bij telefoonnummer check of dit nummer voor jou bekend is.

Alles is te checken op Google, E-mail, telefoonnummers, Whats App.

Het is een tip en geef het door aan je familie, vrienden en kennissen.

Probeer er niet in te trappen hoe erg en de hulp roep ook is.

Veel wijsheid voor iedereen.

Vriendelijke groet,
Antje
01 september 2020 (bewerkt)
Ja, waardeloos! Ik begrijp zo'n bank niet! Sterkte!
30 augustus 2020 (bewerkt)
Helaas in de familie ook meegemaakt. Het is te gek voor woorden dat de ABN als ontvangende bank onbeschoft was en niet meewerkt.