Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Wat moet ik doen

Hallo,

Ik voel me zo stom, maar ik ben erin getrapt, ik werd via instagram aangesproken ik voelde me erg down en door de mooie praatjes ben ik er helemaal in opgegaan, hij wilde verder praten via hangout maar dat kreeg ik niet voor elkaar, dus heb ik mijn nummer gegeven dat we via WhatsApp verder kunnen praten, ik werd helemaal dol op zijn praatjes en omdat ik mij erg eenzaam voel momenteel ben ik in alles mee gegaan, ik ben zelfs zover gegaan dat ik sex gerealeeterde filmpjes en foto's heb gemaakt en verzonden via WhatsApp naar hem, ik kan mij zelf wel wat doen dat ik dit gedaan heb. Toen kwam dus het zielige verhaal over zijn dochter dat die alleen is en op  een kostschool in Amerika zit  en dat zijn dochter het fijn zou vinden als ik met haar zou gaan mailen, zo stom als ik ben stuur ik gelijk vanuit mijn zakelijke mail met alle gegevens eronder (opdat moment niet bij nagedacht) een mail naar zijn dochter. Hij zelf is op missie in Australië  dus paar keer heen en weer gemail met die dochter en ondertussen liep het contact met de vader die  maar mooie verhalen bleef ophangen door via WhatsApp en ik ben er helemaal in opging en alles geloofde . Nu heeft de dochter dus problemen met haar telefoon en wordt er gevraagd om 350 euro via Italië naar haar op te sturen, hij blijft er maar om vragen ik geef aan dat ik dat niet kan betalen en nu vind hij mij onbeleefd en onbeschoft reageren en blijft maar doorgaan over dat geld nu ik heb gezegd dat ik nog wel een telefoon in de kast heb liggen die ik kan opsturen hij zegt dat ik dat via FedEx moet doen en de kosten daarvoor voormij zijn en ook blijft hij nog doorgaan over de 350 euro, want dan kan ze naar eigen smaak een telefoon uit zoeken.

Ik ben nu zo bang, ik weer niet wat ik nu moet doen want hij heeft natuurlijk ook mijn foto's en filmpjes en mijn gegevens ik voel me zo stom en onzeker, ik weet niet wat ik moet doen. HELP.

Bezig met laden...

14 Reacties *

13 augustus 2020
Hallo Kyra, Wat goed dat je het deelt, dat is niet makkelijk, je bent niet dom, dat soort mensen weten precies hoe ze je moeten bespelen. Het is heel goed dat je geen geld heb uitgegeven, ik zou toch aangifte doen, daar vragen ze wel om je chathistorie etc, dat is beschamend, maar hoe meer mensen aangifte doen, hoe groter de kans is dat er een einde komt aan dit soort praktijken. Spreek met een vertrouwenspersoon op je werk, heb je zijn e-mailadres? Dat kunnen ze op de IT-afdeling blokkeren. Stop in ieder geval met iedere vorm van contact, zoals anderen hier aangeven. Heel veel sterkte!
13 augustus 2020
Je kunt er eventueel op je werk met personeelszaken over praten. Maar de kans dat ze daar je foto's heen gaan mailen is klein. Zodra je laat merken dat je je niet laat chanteren stoppen ze. Sterkte je bent niet de enige.
13 augustus 2020
Hoi, mijn laatste gestuurde bericht van gisteren avond is niet meer afgelezen nu heb ik het nummer gerapporteerd op WhatsApp en is het nummer gelijk geblokkeerd en is hij niet meer zichtbaar in mijn lijst, nu hopen dat hij mij zakkelijk niet gaat lastig vallen, heeft iemand ervaring ermee hoe ver ze gaan of zullen ze nu doorhebben dat ik ze doorheb, want in laatste bericht heb ik aangegeven dat ik het geld echt niet heb en echt niet kan betalen, via de mail heb ik alleen contact gehad met die dochter, maardat is natuurlijk allemaal de zelfde organisatie die er achter zit.
13 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Kyra, het gaat ze alleen om t geld, nu jij ze door hebt is t niet meer aantrekkelijk om achter je aan te gaan. Die dochter bestaat niet, is ok onderdeel van dezelfde bende, misschien dezelfde persoon. Zodra ze weten dat jij t doorhebt, jij alles blokkeert laten ze je meestal met rust. Er valt immers niks meer te halen dus zoeken ze een volgend slachtoffer. Toen ik indertijd aangaf dat ik m doorhad, ik had n aan de telefoon, kreeg ik daarna nog een naschok die heel erg op mijn gevoel speelde, hoe slecht ik was en dat ik hem, arme man in nood, niet wilde helpen. Van de ene op de andere seconde was t voorbij. Ik was zo boos dat ik zelfs geen echt liefdesverdriet had, gelukkig duurde deze hele periode voor mij maar 3 weken. Ik heb het gemeld bij de Fraudehelpdesk en ben als een sherlock Holmes gaan zoeken naar wie erachter kon zitten. Ik heb mijn volledige app verkeer van 3 weken bewerkt zodat alleen zijn tekst overbleef en dat gedrild met een duitse site die scammers probeert te vangen. Dat opende mijn ogen wat een herhaling in de teksten. Scripts dus. Mijn ego gaf en boost gekregen en ik ben er snel overheen gestapt. Deze groep heeft me daarbij geholpen. Je bent niet alleen een je bent zeker niet dom!!! Onthoud dat heel goed. Sterkte!
13 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] dankjewel ik hoop het echt dat ik het nu achter me kan laten en dat ze me met rust laten ik voel me zo stom, ik hoop dit nooit meer mee te maken ben blij dat ik hier nu mijn verhaal kwijt kan.
13 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Op het moment dat ze merken dat je ze door hebt zijn ze verdwenen hoor
14 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] ik hoop het echt ik voel me echt zo vetdrietig zo vernederd, zo vies ik snap steeds minder van mezelf waarom ik me zo heb mee laten slepen, ook ben ik de hele dag door heel bang en kan de hele dag wel huilen, elke keer als er een mailtje binnen komt, klopt mij hart in mijn keel zo bang dat het hem weer is, ik hoop echt dat het over is, ik heb vandaag ook al mijn activiteiten afgezegd zo rot voel ik me, ik weet het gewoon even niet meer.
14 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1752] Misschien is het een idee er met een professional over te praten? Vertrouwenspersoon, iemand van slachtofferhulp, een psycholoog (als je een beetje door de GGZ wachtrij heen komt).
15 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1752] je bent niet stom, geef jezelf niet de schuld van dit alles. Ook jij bent erin getrapt in die mooie verhalen. ik heb het soort gelijke meegemaakt een half jaar geleden. Het is moeilijk om het te vergeten, maar je vind veel steun in deze groep. Sterkte !!
03 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1752] ik ben naar een psycholoog geweest en heb hypnosetherapie gehad.Huilde de hele dag en was niet te genieten voor mijn gezin. Heeft echt geholpen. Laat je vooral niet kisten door zo iemand.
13 augustus 2020
Dankjewel voor jullie reactie's Ik heb mijn Instagram op Privé gezet, ik durf nog niet zo goed het whats-App nummer te blokkeren, want ik ben bang dat ze me via mijn werk gaan benaderen of daar mijn foto's/ video's gaan delen, weten jullie ook hoever ze gaan om hun geld te krijgen, dit alles maakt mij onzeker.
13 augustus 2020
Het feit dat je hier je verhaal schrijft geeft aan dat je slim genoeg bent om te weten wat je moet doen. Blokkeren die hele hap, alles prive maken en aangifte doen. Zeker geen geld sturen, je niet laten chanteren. Je zeker niet schamen ook al is dat nu heel makkelijk gezegd. We hebben allemaal ons moment van zwakte gehad waarop ze ons hebben kunnen misleiden. Maar we komen daar ook weer sterker uit. Praat er vooral over ook al schaam je je. Het gaat je helpen om te verwerken wat je is aangedaan. Sterkte!
13 augustus 2020
Stuur geen geld, over geen beding, blokkeer hem meteen, of beter gezegd hen, het is een bende. Schrijf t Whatsapp nummer op en blogger en verwijder het. Het is hen puur en alleen om geld te doen en maak het niet te druk over de foto's. Stop er nu onmiddellijk mee. Zet je Instagram op privé, dan kan niemand jou zomaar benaderen. Sterkte met alles!
13 augustus 2020
Laat je niet chanteren, verbreek ieder contact, verwijder je FB en instagram , zorg dat hij niet meer bij jou kan komen, blokkeer hem op whatsapp Laat je niet chanteren, want dat houdt niet op, alles verbreken en er niet op in gaan. Wees niet te streng voor jezelf te zijn, dit overkomt helaas heel veel vrouwen en wij zijn geen van allen stom, we zijn slachtoffers van een hele uitgekookte gemene organisatie, die met onze gevoelens spelen. Stuur absoluut geen geld!!! Heel veel sterkte