Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Liefde of ...

Dag allemaal,

 

dat ik hier ben , zegt eigenlijk al genoeg , maar toch...

ik zou zo graag reacties lezen.

via een gedichtensite ontmoette ik online Een Indiër . We contacten en met ups en downs hebben we nu 2.5 jaar contact . 

Het leven in india is zwaar .

ik heb een paar keer een overboeking gedaan van 200 euro voor oa een fiets en andere zaken. Dit uit eigen beweging. Als ik hem vroeg hoeveel hij nodig had , vroeg hij meer dan ik had . Mijn aanbod kwam altijd na een bericht dat het leven zo duur is enz enz . Nu is zijn moeder overleden ( klopt) en moet hij ziekenhuis rekeningen betalen. Ik heb toendertijd aangegeven dat als ik kon helpen. Hij niet moest schromen te vragen, hoewel hij dat niet wilde . Gisteren deed hij dat uiteindelijk. Ik heb een deelnovergemaakt maar heb er een heel naar gevoel bij. Ik heb het idee dat we een aardige band hebben maar waar komt dat gevoel vandaan. Herkenbare strategie ? Liefde, naar nl komen voor een baan en trouwen? Maar nooit kunnen vanwege de omstandigheden en culture ? 

Dank voor het lezen. 

Bezig met laden...

10 Reacties *

09 augustus 2020
Sandy hoe echt waren de videocalls...echt gesprekken waarin jullie vraag en antwoord naar elkaar doen of had je het gevoel naar een vooraf opgenomen filmpje te kijken ? Pas ook daarmee op...ze kunnen echt een heleboel kunstjes... Ik sluit me aan bij al de vragen en opmerkingen van Shelby...wij zijn niet verantwoordelijk voor het leven van een ander, uitgezonderd je kinderen tot een bepaalde leeftijd. Emoties...het is lastig...maar ga uit van je eigen kracht en intelligentie! Wij kunnen alleen luisteren en raad geven, maar jij moet het zelf doen. Sterkte...
08 augustus 2020
Dank je wel! ❤️
08 augustus 2020
Lieve Sandy Ik voeg me bij de vragen rn reacties van Shelby. Maak in elk geval geen geld meer over !! En pakketjes niet doen !! Ik ben er geld mee kwijtgeraakt, te goedgelovig en ik hoorde alle lieve dingen die ik op dat.moment nodig had om te horen. Maar mijn onderbuikgevoel zei me ook dat er iets niet klopte. Ga jij ook aub op dat gevoel af. Wie zegt dat op de foto die vrouw zijn moeder is....???!!! Niet geloven... Mijn fake-man via datingsite heeft zelfs een VN pas vervalst met een foto van een 2e rangs amerikaanse acteur. Dus ze zijn echt tot heel wat in staat, zover dat ze gaan dreigen... ik ben een slimme dame en heb me een hak laten zetten!! Laat het aub niet verder bij jou komen !!! Liefs.en sterkte !!
08 augustus 2020
Hij werkte in de winkel van zijn broer , waar hij na onenigheid is vertrokken. Door covid is er vrijwel geen werk. Wel in een andere regio , maar dan is zijn vader alleen... ingewikkeld dus
08 augustus 2020
Dat vind ik fijn hoor , dus vraag vooral Door . Hij heeft achteraf gezegd dat hij het account heeft opgeheven. Zijn adres heb ik niet ...
08 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Probeer erachter te komen, misschien met een smoesje dat je een pakketje naar hem toe wil sturen. Na 2,5 jaar lijkt het me dat er voldoende vertrouwen moet zijn om adressen uit te wisselen, heeft hij jouw adres? Zo nee, niet geven.
08 augustus 2020
Meerder malen van beiden kanten hebben we aangegeven af te willen reizen . Een van de gebruiken i India is het afknippen van het haar bij de crematie van ouders . Hij is nu kaal. Ook heb ik zijn moeder gezien terwijl ze heel ziek was en hij in het ziekenhuis was .
08 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lastig, je gevoel zet vraagtekens , ik zou ernaar luisteren en vooral geen geld meer sturen. Ik denk sowieso dat het wenselijk is dat een toekomstige partner zichzelf kan onderhouden, natuurlijk is het lastig in India, maar jij bent niet verantwoordelijk voor zijn onderhoud. Heeft hij een baan, waar werkt hij, wat weet je eigenlijk over hem? En hoe zit het met de andere vragen die ik gesteld heb aan je? Ik probeer je niet een kruisverhoor te geven hoor en ik hoop echt voor je dat dit echt is, maar wees voorzichtig.
08 augustus 2020
Jullie kennen elkaar 2,5 jaar en hebben telefonisch en via video contact gehad, heb je zijn adres? Hoe weet je zeker dat zijn moeder is overleden? En het account opheffen, heeft hij dat aangekondigd? Heb je weleens voorgesteld op bezoek te gaan?
08 augustus 2020
Ik zal even toevoegen waarom ik zo mij ln twijfels krijg . Ik heb foto’s gekregen en videochats gehad . Maar onlangs heeft hij zijn account opgeheven en verzoek om een foto wimpelt hij af, je kunt me In de videochat zien. Op zich eens , maar in combinatie met mijn gevoel ....