Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Met mijn volle verstand ben ik er ingetrapt

Via tinder ontmoette ik een man, helemaal mijn type, Engelstalig en was sinds het begin van het jaar in Amsterdam komen wonen. Hele leuke gesprekken, lieve gesprekken, dus tijd om af te spreken voor een date. De 1ste date werd afgezegd vanwege corona, de 2de date werd afgezegd omdat hij plotseling voor zijn werk naar het buitenland moest.

we gingen bellen, weer hele leuke lieve gesprekken, precies wat je wilde horen werd gezegd, ik werd dus verliefd op deze man en kon niet wachten tot hij terug kwam van zijn zakenreis. De laatste dag van zijn trip heeft hij een jongen aangereden , die met inwendige bloedingen naar het ziekenhuis moest. Die man, mijn zogenaamde vriend moest opdraaien voor de medische kosten.

alles in mij zei, stuur hem geen geld en toch heb ik hem wat gestuurd zodat hij weer naar nederland kon komen. Hij praat echt op je gevoel, zo manipulatief , ik trapte erin.

de volgende dag zou hij het vliegtuig naar Nederland pakken, maar die nacht is hij door de politie opgepakt omdat de jongen in het ziekenhuis was overleden.

de keuze was gevangenis of die ouders afkopen met een belachelijk hoog bedrag.

weer een hoop telefoontjes verder heb ik hem toch weer wat geld gestuurd. In totaal 550euro was ik kwijt.

maar nu kwam hij echt terug naar Nederland en gingen we elkaar eindelijk zien.

voordat hij vertrok naar het vliegveld, belde hij mij nog om te zeggen dat hij eraan kwam.

ik heb 2uur op het vliegveld gewacht maar geen Ryan, waar ik eigenlijk al rekening mee hield.

want wat te goed is om waar te zijn, is meestal niet waar.

ik was net een paar uur thuis, terug van Schiphol, toen ik gebeld werd door een arts uit Istanbul, die mij vertelde dat Ryan die ochtend een ernstig ongeluk heeft gehad en buitenbewustzijn in het ziekenhuis lag. Ze deden er alles aan om hem beter te krijgen en mijn nummer hadden ze uit zijn telefoon gehaald.

De arts belde met een belgisch nummer, via whatsapp, heel vreemd.

Ik heb meteen het nummer van Ryan en van die arts geblokkeerd.

Hoever kunnen ze gaan met deze onzin, te ongeloofwaardig 

helaas was ik even blind door de liefde en dat heeft 550euro gekost, maar blijft het dan ook wel bij.

 

Trap er niet in!!! Ze zijn zo geraffineerd. Luister naar je verstand en niet je gevoel

Bezig met laden...

25 Reacties *

11 oktober 2020
Christiane Wat bedoel je met is deze groep openbaar? De berichten hier zijn te lezen voor mensen die lid zijn van de community. Is dat een antwoord op je vraag? Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
10 oktober 2020
Naïef zijn we allemaal niet, benaderd op een kwetsbaar moment in ons leven wel. Hier zitten veel goed opgeleide vrouwen, die pikken ze er juist uit omdat ze denken dat dat veel te halen valt. Je zult merken dat nu je dit hebt meegemaakt je scammers er meteen uitpikt in contacten. Als je de Vertonghen hier leest herken je ook een duidelijk patroon. Bijna altijd buitenlanders, Amerikaan, Engelsman, Australiërs. Dat zijn ze natuurlijk niet maar zo worden ze neergezet. Ik heb na de scan heel veel leuke dates gehad maar bereik me echt tot de Nederlandse profielen, die kun je vaak checken via Google, en image search. Mijn vertrouwen is geloof niet beschadigd door die ene rot ervaring. Wees vooral welkom hier en schrijf van je af, vraag wat je wilt. We herkennen je situatie allemaal, allemaal waren we slachtoffer van psychologisch zeer goed uitgevoerde manipulatie. En dachten we een leuke man/ vrouw gevonden te hebben, geboren we van zoveel heerlijke positieve aandacht.... totdat.... Sterkte!?
10 oktober 2020
Dag Sylvia, Wat hartelijk en ondersteunend je bericht! Dankjewel! Is deze groep openbaar? Wat zijn de mogelijkheden ?
08 oktober 2020
Je ziet er een programma over, je bent verbaasd over de naïviteit van de slachtoffers en je trapt en dan zelf in !. En zo wordt je dan slachtoffer, van bendes maar ook van je eigen verlangen naar een date of maatje. Nou kom ik niet uit een ei en best gestudeerd. En toch. Ik werd verliefd en verloor bijna mijn hoofd! Geen geld gevraagd, nog niet, maar ontdekte dat het fake is. Net als door iedereen wordt beschreven. Ik heb advies gevraagd aan een recherchebureau. Toen ik chronologisch de gebeurtenissen ging opschrijven voor het onderzoek ging mij pas een licht op. Echt waar!! Ik heb verder geen onderzoek laten doen, heb zelf alles uitgezocht en jawel hoor, een gestolen identiteit. En zo ben ik van een kleine roze wolk op stenen gevallen.. Emotioneel is het zwaar, ik deel mijn verhaal maar iedereen is zo verbaasd en kan het bijna niet geloven. Och, wat is ze naïef geweest. Maar nee, dat was ik niet. Een geraffineerd psychologisch spel, zo oud als de wereld en heel goed gespeeld moet ik tot mijn schande bekennen. De tik die ik heb gekregen is dat ik nog maar weinig mensen vertrouw. En in deze ervaring best eenzaam. Gelukkig heb ik dit forum gevonden en wil best anderen ook helpen.
08 oktober 2020

Als antwoord op door a52de4410a5946…

Christiane, Niemand is hier naief ook al zullen anderen dat denken. Aan de andere kant valt dat vaak mee omdát de mensen tegen wie je het verteld juist al weten dat je niet naief bent! De organisaties zijn zo goed georganiseerd dat het bijna beangstigend is. Juist hierom moet er meer bekendheid komen over datingfraude. Gelukkig zijn er lichtpuntjes. Een aantal organisaties waar onder slachtofferhulp is bezig met een campagne tegen datingfraude. Vertrouwen is een lastig ding. En hoe meer ' verkeerde' mannen je tegenkomt (niet alleen datingfraude) hoe lastiger het wordt is mijn eigen ervaring. Blijf in jezelf geloven en in je eigen kracht. Ik geloof nog steeds dat er voor mij, maar ook voor ieder ander, ergens daar buiten de liefde van mijn leven rondloopt. En eenmaal gevonden zal hij of zij geduld met je hebben en je accepteren zoals je bent met al je onzekerheden die je in de loopt der tijd hebt opgebouwd. Tot die tijd denk goed aan jezelf en blijf geloven in jezelf. En als je het even niet meer weet zijn er hier voldoende oren om naar je te luisteren! Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
18 augustus 2020
Tjonge wat ik hier allemaal lees is niet normaal! Mij is het allemaal jaren geleden overkomen, nu is het nog steeds in alle hevigheid aan de gang. Zou er niet eens een campagne kunnen komen om hiertegen de waarschuwen? Want de werkwijze is niet veranderd, eerst word je ingepakt (figuurlijk) met woorden en daarna uitgekleed (figuurlijk) met geld, vrouwen zowel als mannen. Als meer mensen die methode gaan herkennen, kunnen we alerter zijn. Er zijn nog steeds mensen die het woord scammer niet eens kennen, daar moet toch wat aan te doen zijn? Hierboven staan alle goede tips al, wens jullie allemaal sterkte, zoek niet de schuld bij jezelf, denk niet dat je stom bent, laat je niet leiden door angst, zoek hulp als dat nodig is, ga verder met je leven, je komt hier sterker uit! Lieve groet, Herfst
17 augustus 2020
Nee, ik verwacht ook geen geld terug
16 augustus 2020
Niet te geloven, ik kreeg vandaag een berichtje van mijn scammer, hij was me heel dankbaar dat ik hem had geholpen in moeilijke tijden en nu wil hij mijn geld terug storten. Of ik even mijn gegevens wil doorgeven. Ik dacht het niet, heb hem gezegd dat hij het via Westernunion kan terugstorten en ik het daar op pick. Daar heeft hij alleen mijn naam en telefoonnummer nodig en die heeft hij. Ben benieuwd of ik iets terug ga ontvangen. Ik denk het niet. Wat een brutaliteit!
17 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Tja, het valt altijd te proberen vanuit hun kant......stelletje hufters.
17 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Huh, ik ga er niet van uit dat ze jou geld gaan terug betalen, is weer één van hun smerige trucjes. Blijf alert !!
01 augustus 2020
Op het moment dat erom geld gevraagd wordt, moeten alle alarmbellen afgaan! Iemand die je echt leuk vindt, vraagt niet om geld maar wil je daadwerkelijk ontmoeten en zal ook zichzelf laten zien in een eventuele videochat.... en vooral belangrijk is dat diegene die je online ontmoet, gewoon in Nederland woont en bij voorkeur Nederlands spreekt. Momenteel is het door de Corona maatregelen allemaal iets lastiger voor een ontmoeting, maar je mag elkaar gewoon ontmoeten als je daar beiden voor kiest.
01 augustus 2020
Wat afschuwelijk, heb je wel een "echte" foto van hem ontvangen? Ik ken dit verhaal, alleen een andere versie. Zakenreis naar US, door allerlei omstandigheden, daar vast blijven zitten, geld nodig............blah, blah,blah. Ik ben er ook ingetrapt hoor. Ik zit nog dagelijks op de financiële blaren! Jij bent echt niet suf of dom of idioot. Wij allemaal hebben dit meegemaakt, zij zijn zo doortrapt, zo pratend op jouw gevoel, zo door en door slecht! Ik wens je heel veel sterkte X
30 juli 2020
Het klassieke script met een ander verhaal! Luister goed naar je gevoel dat klopt meestal wel. Gelukkig is de schade beperkt gebleven, er zijn voldoende andere verhalen hier die anders afgelopen zijn. Je kan vragen om jou te helpen met geld. Ze zullen zeggen dat ze iets zullen regelen maar weet dat iemand anders hier dan het slachtoffer van is. Zelf zullen ze nooit geld sturen. Zoals Lennie al aangeeft. Deze bendes zijn zo lastig te pakken ivm wetgeving en de sluwheid van de organisaties. Be careful its a jungle out there! ? Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
30 juli 2020
sorry... te vroeg verstuurd... ik vond het echt leuk te communiceren, wel in mijn achterhoofd :Niet er in intrappen. Het is echt makkelijk namelijk. Nu hoor ik ook van vele kanten, hoe en waar overal deze oplichters bezig zijn. Hun sjabloon wordt al een beetje saai, maar niet voor diegene die er niets van weet. Ik begrijp dat je hem ook telefonisch gesproken hebt?
30 juli 2020

Als antwoord op door ed44e78f5ef449…

Pianist85 Ja, omdat het date niet lukte gingen we bellen, hele leuke lieve gesprekken, maar video chat ging vanwege een of andere smoes Live locatie gevraagd en ook gekregen, maar schijnen ook trucjes voor te zijn. Eigenlijk moet je nooit geld sturen, hoe moeilijk het soms ook is, want ze spelen echt op je gevoel in. Hij staat nog steeds op tinder, heb het wel gemeld bij tinder
30 juli 2020

Als antwoord op door ed44e78f5ef449…

Soms zou ik ze zelf heel graag in de maling nemen en zelf om geld die "lieve man" vragen. Wat zou zijn reactie zijn? Ik heb voor die tuig echt geen goed woord over, vooral omdat ze van de kwetsbare mensen misbruik maken. Sterkte en ik hoop dat je een leuke en echte iemand tegenkomt!
30 juli 2020

Als antwoord op door ed44e78f5ef449…

[~1464] dan zijn ze zo weg! En zoeken ze een volgend slachtoffer. Zodra jij laat merken dat je ze doorhebt is t klaar. Dan ben je namelijk niet interessant meer.
30 juli 2020

Als antwoord op door ed44e78f5ef449…

[~586] Helemaal mee eens...
01 augustus 2020

Als antwoord op door ed44e78f5ef449…

[~1464] dat is een goede tip, zou je echt een keertje moeten doen, ik denk dat ze dan snel van je af willen, hahaha!
30 juli 2020
Ja, deze oplichters zijn zo geraffineerd, ongelooflijk. Ik was eerst ook zo gevleid en ik vond
29 juli 2020
Volgens mij heb ik al eens eerder uitgelegd dat dit een internationaal probleem is dat niet 1,2,3 juridisch aan te pakken is. Blijven signaleren en doorgeven. De wetgeving is er, de uitleveringsverdragen zijn lastiger. Zijn meestal Afrikaanse bendes en de wetgeving daar is toch net wat anders dan hier. En dat maken deze bendes helaas handig gebruik van. Zijn vaak geraffineerde hoogopgeleide mensen ook die dit beheren. Wat wij kunnen doen is waarschuwen, doorgeven, scripts blijven delen ziet zodat er minder mensen intrappen en het niet lucratief meer is.
29 juli 2020
Jammer, dat er weer iemand is opgelicht. Één van de velen in Nederland. Jammer dat er geen wetgeving is, die dit soort oplichting aanpakt. Dit loopt jaarlijks in de tientallen miljoenen en neemt alleen maar toe. Hoever moet dit gaan, voordat de politiek hier iets aan gaat doen? De oplichtingen worden steeds geraffineerder en doortrapter. Alles wordt ingezet om aan geld te komen. Ook als de oplichter bekend is, blijven ze lachend doorgaan, omdat ze niet bestraft worden. Het is een grote stimulans om zo rijk te worden.
29 juli 2020
Jakkes, weer zo'n zelfde soort script. Alles wat je kwijt bent is teveel maar wat goed dat je meteen die nummers geblokkeerd hebt. En ja je voelt je zo speciaal en je hebt heet beste voor met mensen. Je bent niet dom, je bent opgelicht! Sterkte en als je wat kwijt wilt.... we zijn er voor je.
30 juli 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lennie top dat ik je ook zoveel zie reageren hier! ❤
30 juli 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] kleine moeite en help graag waar t kan. Deze manier is handig voor mij een hopelijk helpt t mensen iets.