Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Aangifte wegens oplichting

je doet aangifte wegens oplichting je hebt dan zelf vel bewijs verzamelt met een telefoonnummer en gesprekken je gaat er mee naar de politie om aangifte te doen
ik heb zijn telefoon nummer die op dat moment online was en omdat het zo lang geduurd heeft is het nummer niet meer in gebruik en kunnen ze hem niet meer natrekken dus vinden hun dat er onvoldoende bewijs is ter wel als ze gelijk het telefoon nummer hadden na getrokken op het moment dat het online was hadden ze hem zo kunnen vinden

belachelijk en ze doen helemaal niks

Bezig met laden...

8 Reacties *

30 augustus 2020
Leidenaar22 Klopt hoor, ik heb alle bewijzen dat mijn geld is doorgesluisd naar Western Union en andere rekening nummers. Alles afgeven bij de politie maar tot nu toe niks. Krijg zelfs verwijten, had ik een andere rekening had moeten openen. Hoop echt dat de Officier er anders over gaat denken. Sterkte en hopelijk krijg je alsnog iets terug, misschien met hulp en ondersteuning van Slachtofferhulp. Je kunt ten aller tijden vragen of ze jou willen ondersteunen in deze zaak. S6 Leidenaar22 Met vriendelijke groet, Antje
14 augustus 2020
Aangiftes. Hallo, ook ik ben slachtoffer van ontvreemden van mijn geld. De politie zegt is niet gestolen daar wij ( mijn ex) en ik een gezamenlijke rekening hadden. In het echtscheidingsconvenant convernant staat duidelijk dat de ING mijn rekening is en mijn ex daar niet aan mag komen. Diverse keren heb ik vriendelijk gevraagd via de Mail, laat je aub uitschrijven van mijn ING. Nee dat wilde mijn ex niet. Hij heeft op deze mannier 3 maanden mijn automatische incasso's kunnen storneren, mijn WAO kunnen innen en doorgesluisd naar diverse rekeningen. Ik heb de wijkagent gevraagd om te bemiddeling, ook geen resultaat, ex wilde geen afstand doen. Ik heb dan ook een nieuw rekening nummer aangevraagd. Echter duurde dat zo lang via de UWV en ander instanties om dat intern te verwerken dat Ex zich kon uit leven van mijn geld. Ik zwaar in de problemen ben gekomen, maar door zelf hart te vechten en aangiftes te doen heb ik nu even rust en betaal alles wat hij van mij heeft ontvreemd. Afwachtend op de Officier van justitie wat die met mijn zaak gaat doen. Voor iedereen sterkte en blijf sterk. Met vriendelijke groet, Antje
24 juli 2020
Je hoort vaak dat er onbegrip is bij de politie. Gelukkig is het niet altijd zo. Je ziet in de documentaires al regelmatig dat politie in Nederland helaas vaak weinig kan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze je niet fatsoenlijk moeten behandelen. De criminele organisaties werken vaak met pre paid sim kaarten met een relatieve hoge omloop snelheid. Ik heb zelf de vraag gekregen van mijn scammer om er een aan te schaffen. Voor banken is het lastig om het geld terug te halen omdat wij het zelf hebben overgemaakt, de rekeningen snel worden vervangen en het geld direct er af wordt gehaald zodra het binnen is. Daarom willen ze zo graag die bevestiging dat je het hebt overgemaakt ontvangen. Het enige wat zij kunnen doen is rekeningen blokkeren om geld naar over te maken zodat er geen andere slachtoffers op dat betreffende rekeningnummer kunnen worden gemaakt. De organisatie waar ik slachtoffer van ben geworden had 30 rekeningnummers in gebruik. Binnen banken bestaan fraudeteam die monitoren en internationaal samenwerken. Soms wordt er een bende opgerold maak helaas vaak ook niet. Wat wij nu vooral kunnen doen is zorgen dat dit onderwerp bekender wordt zodat meer mensen gewaarschuwd worden en niet in de val lopen. Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
24 juli 2020
Helemaal mee eens. Ik heb hem nog anderhalf uur aan de lijn gehad. 4 mei gebeurd nog niets van de bank en politie gehoord
24 juli 2020
Blij voor je, ik heb hetzelfde gedaan, maar niets terug gekregen, helaas groetjes
24 juli 2020
Hallo Leidenaar, Ik heb gelukkig een andere ervaring, online aangifte bij politie gedaan, kreeg procesverbaal over de mail, heb die doorgestuurd naar de bank, die ik al eerder had gemeld van oplichting via fraudedesk, en heb zelfs een gedeelte teruggestort gekregen. De bank kon de rekening blokkeren omdat het dezelfde bank (ING) was die ik had. Dus ik heb geluk gehad, wens je sterkte en succes!! Gr Foke
25 augustus 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo Foke, wat super fijn om te lezen dat u toch nog iets hebt terug gekregen. Gefeliciteerd en hopelijk kunnen andere slachtoffers hier ook iets mee doen. Ik wist het niet dat de fraudedesk er is ,dus ook ik heb iets geleerd. Hartelijk dank en voor nu Carpe diem ??
24 juli 2020
Helemaal eens hoor! Maar wel graag de volgende keer hoofdletters en leestekens gebruiken, dat leest 1000 keer makkelijker... ?