Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Instagram

Goedemorgen 

Ik zal me even voorstellen ik ben Bianca 36 jaar ik ben 2 maanden geleden aangesproken op instagram door een man en zo zijn we gaan praten hij woon in de vs en is uitgezonden door het leger naar syrie we hebben leuke gesprekken maar van de week vroegt hij of ik verlof wil aanvragen voor hem maar dat kost wel 1300 euro mijn alarm bellen gingen af en ik heb hem er op aangesproken maar hij zegt nee mensen liegen over datingsfraude dat zal ik nooit doen prinses van me ik heb de 1300 euro niet betaald maar nu zegt hij mijn collega's een paar zijn ook vermoord hier en als je mijn niet helpt ga ik ook dood en dan is het jou schuld allemaal hij smeek me om me te helpen en ik heb duidelijk aan gegeven dat ik dat niet ga doen ik heb defensie gebeld enzo en hij zegt nee deze mensen liegen en ik weet nou niet hoe ik dit contact moet verbreken gewoon een beetje hulpeloos ben ik want hij geeft me zo schuld gevoel en voel me best wel dom ook hij zegt ook elke keer dat hij niet kan bellen of beeld bellen ik heb alleen foto's van hem meer niet kan iemand mijn tips geven of ook jullie ervaringen hier mee groetjes bianca

Bezig met laden...

42 Reacties

07 november 2020 (bewerkt)
Voor een week of drie terug, meldde zich iemand asn op instagram met de zelfde foto van toen. Ik wist dat er weer iemand anders achter zat, maar ik heb hem wel flink uitgescholden. Moest even mijn frustratie kwijt. We hebben niet lang gepraat. Hij gaf het maar op. ??
02 november 2020 (bewerkt)
Bedankt voor jullie reacties, dat doet echt goed.
Ik snap nog steeds niet hoe ik er zo ben ingetrapt.
De foto’s die gebruikt zijn zie ik nu terug op anyscam en op Google als zijnde gestolen foto’s .echt vreselijk
06 november 2020 (bewerkt)
Hoi Saar01117, ik voel met je mee, voor mij is ook nog recent. En ook ik denk maar steeds hoe is het mogelijk dat ik me heb laten verleiden. Laten we elkaar hier in de community vasthouden; mij helpt dat op dit moment heel erg.
Saar01117, ga er niet over nadenken hoe het komt dat je er in bent getrapt. Wij zijn er allemaal ingetrapt, in hun mooie verhalen en gestolen foto's. Sterkte, uiteindelijk komt het goed met jou maar dat heeft tijd nodig.
Ik heb het zelfde vorig jaar mee gemaakt. Het duurt een lange tijd voor je er weer van ben hersteld en weer durft vertrouwen, maar gelukkig komt het over een tijdje weer terug. Helaas, heeft het me toen ook héél geld gekost. Daar heb ik wel nog moeite mee, maar ook dat komt weer goed. Heel veel sterkte. Zoek iemand wat je echt kunt vertrouwen en praat erover, zal je goed doen. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die dit overkomt. Dus schamen hoef jè je niet.
27 augustus 2020 (bewerkt)
Jouw verhaal komt mij zo bekend voor.Ik ben ook het slachtoffer geworden en het heeft mij wel heel veel geld gekost. Als ik eraan toe ben zal het hele verhaal met jullie delen. Nu is de schaamte en het schuldgevoel naar een ieder die ik heb meegesleurd in dit alles te groot.
Nooit maar dan ook nooit geld betalen, het zijn bendes die in Nigeria opereren.
Hoe echt de foto's of de berichten ook zijn.
27 augustus 2020 (bewerkt)
Hoi Saar, wat vreselijk voor je. Het anoniem delen van je verhaal hier kan juist een opluchting zijn en de eerste stap naar verwerking. We zijn er allemaal ingetrapt, we kennen de schaamte en het schuldgevoel en oordelen niet. Sterkte!
Ik heb ook via Instagram een Nederlandse Acteur ontmoet (niet dus) het heeft mij ook veel geld gekost en mijn vertrouwen in de mensheid. Ik schaam me ook dat ik hier in heb kunnen geloven. Ik weet dat ik heel kwetsbaar was en dat er zo geïntimideerd en gemanipuleerd is door deze criminelen, maar toch ik voel me echt diep ellendig. En dat gevoel is niet zomaar weg. Ik kan nu ook nog niet echt delen het is nog te vers.
02 november 2020
[~2061]
Wat een naar verhaal!
Er is niets waar je jezelf voor hoeft te schamen. De organisaties die hierachter zitten zijn zo goed georganiseerd. Net als vele anderen hier ben ik ook slachtoffer geworden van datingfraude. Ik voelde me zo dom en ik schaamde me vreselijk, dat ik daarin getrapt ben hoe bestond het...
Zoals Leeuw26 al schreef praat erover! Praten helpt echt. Als je niemand hent aan wie je het toevertrouwd deel je verhaal dan hier in de community. Maar blijf er niet alleen mee rondlopen.
Je vertrouwen is beschaamd dat duurt even voordat je anderen weer zal vertrouwen. Maar een ding is zeker: vroeg of laat komt het echt goed.
Vertrouw op je eigen kracht! En zoek steun. Je staat er niet alleen voor.
Voor nu heel veel sterkte.
Sylvia
Slachtoffer I ambassadeur
[~623] Dank je en ik ben net begonnen om erover te praten. Ik ga het verhaal opschrijven en delen en ook aangeven. Mensen die zoiets niet hebben meegemaakt hebben al gauw een oordeel en daar kan ik nu even niet tegen.
02 november 2020
[~2061]
Ik snap wat je zegt over oordelen. Goed dat je jouw verhaal gaat delen. Er zullen altijd mensen zijn die oordelen. Maar vergeet niet dat er ook veel mensen zijn die wel begrip zullen hebben.
En jij vertelt alleen dat wat jij wilt vertellen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld 2 versies. 1. Het hele verhaal. En 2. Alleen dat wat ik wil delen. Dat gaat niemand namelijk iets aan. Het verbaasde mij hoeveel positieve reacties ik kreeg.
Ik snap heel goed dat je die stap nu nog groot vindt. Neem de tijd die jij denkt dat je nodig hebt!
Sylvia
Slachtoffer I Ambassadeurs
06 november 2020 (bewerkt)
Het helpt mij ook Wilma. Dat er mensen zijn die leven van dit soort praktijken vind ik echt onvoorstelbaar. Oplichting komt vaak uit Nigeria en Afrika. En dan met gestolen foto’s. Vaak van Amerikaanse soldaten of artsen. Bij mij was het een “arts in dienst van verenigde naties “.
[~1792] absoluut, mijn scammer was ook een Afrikaan en deed zich voor Amerikaan.
08 juli 2020
Het is inderdaad zo dat de foto's die we zien, ook slachtoffers zijn. Deze worden van internet afgeplukt en gebruikt om ons te misbruiken!! Dus probeer het echt los te laten en positieve punten uit je ellendige ervating omhoogte halen. Maar laat het vooral los en ga door met je leven! Nogmaals sterkte.......
08 juli 2020 (bewerkt)
Dankje wel alles is geblokeerd nu dat was de 1e stap bedankt allemaal voor jullie reacties
08 juli 2020 (bewerkt)
Ik heb hier boven een foto van hem geplaatst misschien kan iemand hem ik weet niet of dit mag eigelijk
08 juli 2020 (bewerkt)
Je mag geen foto plaatsen, die worden verwijderd.
08 juli 2020 (bewerkt)
Op Instagram heb ik hem al geblokeerd nu ook op whatsapp ik voel me zo bedonderd en ik lees net hier boven dat iemand ook een amerikaan had ontmoet en ook werkte in syrie ik ben nu benieuwd of het dan misschien de zelfde man is
13 augustus 2020 (bewerkt)
Hoi Bianca, ik heb het zelfde mee gemaakt, ik heb vandaag pas geblokkeerd maar ik ben zo bang dat ze nog via mijn werkmail contact gaan zoeken, ze spelen echt zo in op je gevoel, ik zit momenteel niet in z'n lekkere periode, dus alles wat hij zei wilde ik juist zo graag horen hij begreep mij overal in, echt zo apart dat ik me zo heb laten mee slepen, ik voel me er heel naar onder en heel onrustig. Bij jouw is het nu ongeveer een maand geleden en hoe is het nu met je en ben je nog op wat voor manier dan ook nog door hun benaderd of is het nadat je geblokkeerd opgehouden.
23 augustus 2020 (bewerkt)
[~1752] ik ben al weer even veder nee ik heb geblokeerd op de app en hoor niks meer gelukkig ik ging er aan kapot hij heeft me echt pijn gedaan maar probeer me leven weer op te pakken
08 juli 2020 (bewerkt)
Ik
Heb toen ook de foto
Opgezocht en zag onder hoeveel namen hij een account had.
Dus blokkeren en rapporteren, dat is echt het beste.
08 juli 2020 (bewerkt)
Ja echt blokkeren en wissen en weg ermee. Ik had ook mega veel gevoelens totdat ik wist wat er gebeurde toen was t zo over... het rare toeval wil dat vandaag, een jaar na dato, exact, een like heb op Tinder, van de foto van de man waar ik vorig jaar helemaal gek op was. De scammers zijn daar nu dus ook. Ik weet dat man op de foto niet is met wie ik praatte. Nu heeft hij ook een hele andere naam. Arme man, zijn foto s worden nog steeds misbruikt. Ik heb het account meteen gerapporteerd.
Echt je doet er goed aan alles, ook de chats, te wissen. En heel snel door te gaan met je leven. Succes en alles je wat kwijt wilt.... we zijn er.
08 juli 2020 (bewerkt)
Ik ga hem nu blokeren overal want ik voel me eigen er alleen maar rotter door hebben jullie dit ook allemaal meegemaakt groetjes bianca
08 juli 2020 (bewerkt)
We hebben nog contact via whatapp want hij zeg dat alle instanties liegen en dat hij echt is ik geloof hem niet en ik ga nooit betalen ik voel me zo bedonderd kan het haast niet uitleggen ik had echt gevoelens voor hem
08 juli 2020 (bewerkt)
Oh en voor iedereen hier: zet je Instagram op privé. Dan kan dit soort mannen jee nooit met zonder je toestemming benaderen.
08 juli 2020 (bewerkt)
Hoi, echt meteen blokkeren, het verhaal klinkt hetzelfde als heel veel behangen in deze groep. Alleen de woorden mijn prinses al, er wordt gewerkt via scripts, ook maar eens goed naar zijn teksten. Allemaal standaard. Goed dat je er niet intrapt. Niet schuldig voelen dit is geen leuke man maar een aantal leden van een criminele bende. Hoe eerder ervan af hoe beter.
08 juli 2020
Bianca, voel je totaal niet schuldig, dit is helaas hun werkwijze. Niet betalen! heel goed dat je zo alert bent geweest! Melding van maken, dan alles blokkeren en verwijderen! En dan komt het moeilijkste, probeer niet te analyseren, maar probeer het los te laten! Je hebt gewoon pech gehad dat je in contact gekomen bent met deze man..... Dit is hun werk en ze zijn er erg goed in, ze weten je brains goed te bespelen! Probeer er iets positiefs uit te halen, je hebt op tijd ondekt dat het niet goed zat, wees daar trots op!! Misschien heb je er nog wel iets positiefs van geleerd, focus je daarop! Heel veel sterkte....... groetjes Eliza
08 juli 2020
Nog een aanvulling Bianca. Voel je niet schuldig! Dat is deze man niet waard. Dit is een oplichter.
Hij zal mogelijk ook komen met gegevens van zijn werk: personeelsnummer, formulieren e.d. om in te vullen, email adressen waar je het heen moet sturen. NIET DOEN! De formulier zijn echt maar gejat en zo aangepast dat ze opnieuw gebruikt kunnen worden.
De bendes die hier achter zitten zijn heel professioneel. Als je niet in een keer reageert gaan ze de druk opvoeren en dingen zeggen waar wij een schuldgevoel door krijgen zodat we uiteindelijk toch betalen.
08 juli 2020 (bewerkt)
Je bent niet de enige. Ook ik ben benaderd via Instagram door iemand die zich voordoet als Amerikaan in Syrië. Alleen is dit totaal verzonnen.
Ik weet uit ervaring hoe geraffineerd ze zijn en hoe ze het gevoel bewerken. Heel goed dat je niet hebt betaald, want ze stoppen ook niet, totdat je hebt betaald.
In eerste instantie had ik betaald, maar het gelukkig terug kunnen halen, en daarna probeerden ze mij via o.a via een fakeprofiel op instagram en whats’s app weer te benaderen en ook bedreigd. Hier niet op ingegaan en meteen weer geblokkeerd, ook al wil je reageren dat ze je met rust moeten laten, niet doen.

Het beste advies dat ik kan geven, alle contacten verbreken, blokkeren en rapporteren. Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie van o.a. .bedreiging.

Wat mij ook veel duidelijk maakte was dit artikel.
http://www.overspel-ontrouw.com/huwelijksoplichters-doen-zich-voor-als-soldaten.htm

heel veel sterkte gewenst.
08 juli 2020 (bewerkt)
Goedeavond
Ik lees eigelijk dat u het zelfde heeft mee gemaakt ik ben eigelijk benieuwd of het toevallig de zelfde man is groetjes bianca
08 juli 2020 (bewerkt)
[~1629] het verhaal is steeds hetzelfde, de foto's, die je niet mag plaatsen hier, zijn altijd anders, die zijn van totaal onschuldige en onwetende mannen, en vrouwen net zo goed. Gejat van Instagram etc. Van degene die op mijn foto stond circuleren zo.n 70 foto's onder ongeveer 100 fake profielen. Je kunt via Google image zoeken, of er zijn meer sites om de foto's te scannen. Maar bespaar je de moeite eventueel, ook jouw lover is nep. en zet je Instagram snel op privé, dan kan niemand je zomaar benaderen.
08 juli 2020 (bewerkt)
[~586] ik ben me kapot geschrokken ik heb die google image bekeken en foto van hem wauw echt 100 de fotos klootzak wauw
08 juli 2020 (bewerkt)
[~1629] Dar is zeker schrikken. Het is ook fijn om te weten dat je niet de enige bent. Het kan iedereen over komen, had het bij mijzelf ook nooit gedacht. Ja mag jezelf ook best wel rot voelen. Probeer het een plekje te geven.
08 juli 2020 (bewerkt)
[~1629] maar hij is t niet hè, hij is net zo goed slachtoffer. Zijn foto is misbruikt, hij zelf weet vaak van niks. Of als mensen hem zoeken nav de oplichting heeft hij hordes verliefde vrouwen achter zich aan. Terwijl de meesten ook gewoon en gezin hebben. Dus er dagelijks heel veel last van kan hebben.
Jij hebt te maken met een bende. En de man op de foto dus ook.
05 november 2020 (bewerkt)
[~1629] hoe zoek je dat precies? Google image
08 juli 2020 (bewerkt)
Beste Bianca,
Eerste stap;
Direct blokkeren en rapporteren!
Daarna moet je niet schuldig over voelen. Over nothing! In het algemeen geldt dit; een volwassen man die ook in een leger zit, zal nooit een vreemde vrouw lastig vallen met hun problemen. Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen leven. Zelf ben ik bijna ingetrapt. Daarom zit ik ook in deze groep.
Ik heb zijn foto opgezocht via Google, en voila.. dat zijn fotos van iemand anders!

Je hebt wel goed gedaan met het contact opnemen met defensie. Dan weet je dat deze man nier bestaat!
Laat het los.

Groet,
08 juli 2020
Hi Bianca, dit klinkt als dating fraude. Goed dat je niet betaald hebt. Ook mijn advies is om deze man te blokkeren.
Ze spelen enorm in op je gevoel om je over te halen om te betalen. Probeer de man nog te rapporteren bij Instagram zodat zijn account wordt geblokkeerd.
Maar betaal niet!!!
Mocht je meer van je verhaal willen delen weet dat je hier een luisterend oor kan vinden.
Stay strong!
Sylvia
Slachtoffer I Ambassadeur
08 juli 2020 (bewerkt)
Ik denk dat je het beste direct kunt blokkeren en doorgeven bij instagram. Heb ik zelf ook steeds weer doorgegeven en gelukkig krijg ik niets meer via instagram.
08 juli 2020 (bewerkt)
Heb ik ook gedaan, maar voor dat je het weet is er weer een nieuw account. Ze geven het namelijk niet op !!
08 juli 2020 (bewerkt)
[~1252]ja, dat kreeg ik
Vorig jaar ook. steeds nieuwe verzoeken, maar ik
Heb ze steeds geblokkeerd en gerapporteerd en nu heb ik er geen meer gekregen.
08 juli 2020 (bewerkt)
[~610] doe ik ook hoor om te voorkomen dat er nieuwe slachtoffers vallen. Maar dit kunnen wij waarschijnlijk niet tegenhouden.
21 oktober 2020 (bewerkt)
Amerikanen kun je rapporteren bij de goverment FTC scars. En bij Scars website waar je foto's kunt zetten op een zwarte lijst. Vaak zijn de foto's fake. Kun je zelf checken met Google reverse image.