Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Slachtoffer geworden van ID fraude

Hallo allemaal. 

Vorige maand is er op mijn naam en adres een pakket besteld dat via PostNL verstuurd zou worden. Bij toeval ben ik daar achter gekomen en is het gelukt om deze tegen te houden door contact te leggen met het afleverpunt waar de fraudeurs het naar toe lieten sturen. Ik heb toen aangifte gedaan maar je snapt het al, de politie wilde en kon niets doen. Zelfs toen ik de fraudeurs als het ware op een presenteer blaadje aanbood, deed de politie niets. Sterker nog, ik heb moeten praten als brugman om überhaupt aangifte te mogen doen. Goed ik was er vanaf, dacht ik... Niet dus. Gisteren kreeg ik een aanmaning in de bus dat ik 2 paar sneakers nog niet had betaald. Je snapt het al, ik had niets besteld! Meteen naar de politie gegaan (niet eerst gebeld) en voor vanmiddag een aangifte kunnen regelen.

Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf! Ik heb geen zin om elke maand bij de politie te zitten om aangifte te doen van een feit wat ze toch niet gaan onderzoeken... Maar die aangifte zijn wel nodig om het factuurbedrag kwijt te schelden. Heeft iemand hier een idee hoe ik van deze fraudeurs af kom?

Groetjes Lachmeisje 

Bezig met laden...

2 Reacties *

01 juli 2020
Hallo Lachmeisje, Wat een nare ervaring, ik wens je heel veel sterkte! Op 8 juni heeft Ditje ook zo'n ervaring gehad, misschien heb je haar stuk al gelezen!? Het is/wordt heel moeilijk om hiervan af te komen, zeker als de politie ook niet meewerkt. Je moet vast een aangifte laten zien om aan te tonen bij bedrijven dat jij geen bestelling hebt geplaatst. Wordt een heel gedoe, je moet constant alert zijn dat er geen rekeningen/aanmaningen komen. Ook moet je je bank in kennis stellen, wellicht hebben ze ook je bankrekeningnr? Eng idee, dat ze zoveel van je weten, ik heb er geen ervaring mee, maar heb ooit een programma op TV gezien hierover. Misschien heeft Ditje tips voor je, bij haar is het al enkele weken geleden gebeurd. Succes! Gr Foke
02 juli 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1477]