Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Huishoudelijk geweld

Hallo, ik ben een moeder van 40+ met een jong kind, die 8 maanden woont met nu ex partner, die alcohol en drugs verslaafd is. Hij werkt niet meer en vraagt steeds meer geld aan mij (zelf werk ik wel) omdat hij zijn huis niet wilt verliezen en ik moet hem geld geven. Ik krijg maar tussen €500-€600 in de maand, moet mijn kind verzorgen en mijn verzekering betalen. Hij heeft mij onder heel veel valse beloftes naar hem toegelokt. Hij heeft me als zijn partner ingeschreven op zijn adres en dreigt en scheldt elke dag uit en meer wanneer hij onder invloed is. Hoe kan ik mezelf en mijn kind (niet van hem) hieruit redden? 

Bezig met laden...

20 Reacties

23 juni 2020 (bewerkt)
Ik heb hulp gevonden en ben dus in een safe house met mijn kind. Dank u wel voor de aansporing en de ideeën!
22 juni 2020
Ik kan me voorstellen dat je steeds aan het piekeren bent. Ook kan ik me voorstellen dat je niet steeds onder een dak met deze man wilt zijn. Werk kan je dan even lucht geven en je zinnen verzetten.
Het is vervelend om te schrijven, maar jij bent de enige die met hulp van anderen hier uit kan komen. Je kunt in actie komen door hulp te vragen. Wanneer is de afspraak met de maatschappelijk werkster? Kun je je de afspraak vervroegen?
21 juni 2020 (bewerkt)
Ik heb geen familie hier en nauwelijks kennissen
21 juni 2020 (bewerkt)
Ik lig echt LETTERLIJK te piekeren
21 juni 2020 (bewerkt)
Ja je gaat er aan onderdoor kan je niet bij fanilie vrienden terecht heb zelf ook in zo situatie gezette maar gelukkig ben ik weerbaar en gaat jou ook lukken en als het uit de hand loopt bel je de politie meer kan je niet doen
23 juni 2020 (bewerkt)
Goede morgen, ik heb hulp gevonden voor mij en mijn kind. Bedankt voor de aansporing en ideeën!
21 juni 2020
Kun je het op je werk bespreken? Is zorgverlof een optie voor je?
21 juni 2020 (bewerkt)
Als ik zorgverlof neem waar moet ik dan naartoe... Want die ex werkt niet en is thuis ik ga niet thuis met hem zitten
21 juni 2020 (bewerkt)
Me kind is me houvast en daarom blijf ik sterk voor me allerliefste schat mijn kind
21 juni 2020 (bewerkt)
Ik probeer ook sterk te blijven voor mijn kind, ondanks mijn gezondheid dat ook helemaal onderste boven is. Ik ben naar cjg geweest contact met veiligthuis gehad, wachtlijst en nu een maatschappelijk werker en hoop dat zij mijn redding zal worden, want dit gaat helemaal niet goed. Ik slaap enorm slecht tot helemaal niet mpet morgen gaan werken maar ben helemaal op van de zenuwen, want hij was weer bezig, ben in de kamer met mijn kind die gelukkig wel slaapt.. Ik hou hoopvol vol maar al die vieze vernederingen die scheldwoorden en steeds die hebzucht voor geld dat hij meer en meer komt eisen maken me kapot
21 juni 2020 (bewerkt)
Snap heel goed dat je moe bent van de situatie maar hou vol ik ben uit eindelijk in een veilige opvang terrecht elders in het land maar toen had ik ots op me kind maar veilgthuis kan jou toch een risico bepaling doen wees sterk kop omhoog ook al is het moeilijk
21 juni 2020
Prima dat je contact hebt met het maatschappelijk werk. Met haar kun je het beste een aanpak ontwikkelen. Je bent het meest gebaat met een adviseur of hulpverlener die je vertrouwd en waar je een klik mee hebt.
21 juni 2020 (bewerkt)
Ik heb bepaalde instanties benaderd en die hebben een wachtlijst, ik ben pas in contact gekomen met een maatschappelijk werker. Ben echt moe van deze situatie
21 juni 2020 (bewerkt)
Hallo k lees u verhaal en begrijp je helemaal maar snap dat u bang bent maar als u zelf niks onderneemt of hulp inschakeld kan je zelf die visueel circel niet doorbreken
En op een gegeven moment als je geen actie onderneemt brwng je je kind ib een onveilige situatie terecht vraag aan de geemte of ze een maatschappelijk werker hebben
21 juni 2020
Wat jammer dat het contact met VeiligThuis zo verlopen is.
Begrijp ik het goed dat je geen enkele uitwijk mogelijkheid hebt naar familie of kennissen?
Heb je een idee hoe je nu het beste geholpen kunt worden?
Kun/ wil je daar met iemand over sparren zodat je opnieuw VeiligThuis kunt bellen om sterker en duidelijker in je schoenen te staan?
21 juni 2020
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Het goede is dat je dat kunt bespreken met de mensen van veilig thuis en dat zij weten hoe je dat het beste kunt aanpakken zonder dat jij en jouw kind gevaar lopen.
Doorgaan op deze weg, maakt het alleen maar erger. Het is een moeilijke stap om hulp te zoeken! Toch kun je niet anders dan goed voor jezelf te zorgen nu.
21 juni 2020 (bewerkt)
Ik heb veiligthuis al eerder gebeld die kunnen mij niet helpen, ze hebben geen plek voor mij en mijn kind, ik word zo moe hiervan en ben behoorlijk angstig
21 juni 2020
Natuurlijk kun je altijd contact opnemen met slachtofferhulp.
Alternatieven zijn de site: voor een veilinghuis.nl 0800 2000
Of de kindertelefoon 0800 0432.
Ook kun nu op internet zoeken naar misdaad anoniem.
Sterkte
21 juni 2020 (bewerkt)
Bedankt voor uw reactie, omdat ik bang ben voor wat hij kan gaan doen durf ik geen aangifte te doen
21 juni 2020
Beste Angstige Moeder,
Goed dat je schrijft. Ik ga even iets op zoeken en kom er snel op terug.