Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

mijn wereld enorm opgeschut

Gisteren is mijn wereld enorm opgeschut en ben ik slachtoffer geworden van sextortian.

Een aantal weken geleden benaderd via Instragram en iets wat ik nooit doe, maar ja te nieuwgierig, ben ik gaan chatten. Mooie man en lieve woorden. En stom ik heb iets meer laten zien, dan ik normaal zou doen en daar werd ik gisteren mee geconfronteerd.

Ik had aangegeven geen contact meer te willen en toen was zijn hard zo gebroken dat hij in het ziekenhuis is beland en zijn rekening moest betalen. Of ik even 1000 euro wilde overmaken anders zou hij de foto’s delen met mijn vrienden op Insta en Facebook. Intussen was zijn profiel op Insta ook gewijzigd en werd ik via whatapp benaderd met het 3e telefoonnummer.

Allerlei manieren gekregen om het geld over te maken, wat op het moment gelukkig niet lukt, uiteindelijk dit toch gedaan via bitcoins. Ik kon niet meer met de manipulatie dealen en was erg zwak hierdoor.  

Dit echt op mij in laten werken en toen gezocht naar wat ik nu moest doen. Alles geblokkeerd en gelukkig mijn accounts al eerder op privé gezet. Ook contact gehad met de bitcoin sites, en de klantenservice heeft de transactie gemerkt en als het geld binnen is, maken ze het weer aan mij over.  Alleen even afwachten of dit daadwerkelijk goed gaat.
Dit was een geluk omdat hij door het weekend langer moet wachten op zijn geld, omdat ik het per overschrijving heb overgemaakt.

Alleen ben ik nu wel een beetje afwachtend/beetje bang wat er gaat gebeuren als hij er achter komt, dat hij niets krijgt.  

Bezig met laden...

20 Reacties *

17 maart 2021
Inmiddels paar weken later maar heb niks meer gehoord account van diegene is verwijderd op Facebook nu maar hopen
05 maart 2021
Ah oké, dan waarschijnlijk ook Nigeriaanse scammers. Als jij niet betaalt ben je niet interessant, al heel snel niet meer. Succes met loslaten!
05 maart 2021
Bij mij ging het om een buitenlandse vrouw uit Zwitserland woonplaats zurich waarschijnlijk een gehackt profiel van een ander
05 maart 2021
Yup, zoals iedereen die hier schrijft. Lees maar eens wat onderwerpen, je staat niet alleen. Ik was er snel achter, snel klaar mee en doorzie t nu allemaal heel snel. En heb onmiddellijk fb, instagram, twitter etc zo privé moeilijk gezet. En op datingsites, waar ik niet meer zit nu, pik ik ze er meteen uit. Ik heb er geen schade aan overgehouden, hoogstens 2 dagen een soort van liefdesverdriet, maar zodra ik wist hoe t zat was t ook compleet klaar. En ik heb hier veel gekletst met, over t algemeen, vrouwen die op dat moment hetzelfde meegemaakt hadden. Ik ben niet gechanteerd met foto's maar er waren ook geen foto's waar dat mee zou kunnen. Was jouw belager buitenlands of Nederlands, dat scheelt ook. In het tweede geval zou je aangifte kunnen doen. In t eerste geval helpt dat meestal niet, maar goed je ook niet bang te zijn dat ze erop terugkomen, dan is t puur geld aftroggelen.
05 maart 2021
Dankjewel heb je hier zelf ook ervaring mee lennie ?
05 maart 2021
Ik snap je angst maar daarom zsm blokkeren, verwijderen. Dan kan hij niet eens bij jouw contactpersonen namelijk. En week is lang maar hoe langer jij wacht met blokkeren, hoe meer je jezelf gek maakt. En als je geblokkeerd hebt, ga even na of er geen andere gegevens van jou in verkeerde handen gevallen zijn. Wordt er gedreigd met actie omdat jij geen geld overmaakt, dan is dat vaak loos alarm en een laatste poging om je toch tot betalen aan te zetten. Zodra ze doorhebben dat je niet betaalt ben je niet interessant meer. Keihard. Iedereen hier heeft er helaas mee te maken gehad, de gekte, misschien verliefdheid, de angst, veel geld verloren, of soms net op tijd weg of bij zinnen gekomen. Het enige dat helpt,, afleiding zoeken, erover praten, hier kan dat altijd, en alle contact meteen verbreken. Sterkte ermee!
05 maart 2021
Dankjewel voor de reactie maar de angst is er wel dat die gene het alsnog kan verspreiden is nu een week geleden hopen dat ze mijn beelden verwijderd hebben groeten Joost
05 maart 2021
Houd je vast aan de gedachte dat jij niet interessant bent als je niks overmaakt. Dan zijn ze zo weg. Zelf dat account meteen blokkeren niet wachten tot FB wat doet, en je eigen account zo privé mogelijk zetten zodat niemand dat zomaar op kan kijken. Succes
05 maart 2021
Dankjewel voor de reactie dit overkwam mij vorige week heb melding gedaan op Facebook maar account van deze persoon staat er nog steeds op deze persoon dreigde dat hij de beelden zou doorsturen naar mijn contactpersonen wat nog niet gedaan is heb alles geblokkeerd en geen geld overgemaakt groeten Joost
05 maart 2021
Ey watermelon30 wat rot ik heb hetzelfde probleem zijn bij jou de foto’s doorgestuurd of niet ?
05 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi, waarschijnlijk niet, het enige wat ze willen is dat jij betaalt. Degene met wie jij kletst bestaat niet op die manier,, dat is een foto die van iemand gestolen is waar een bende oplichters achter zit. Niets overmaken, alles blokkeren en doorgaan met je leven. Degene die jou aan t lijntje houdt is in werkelijkheid vaak een groep van 3 tot 5 oplichters die de hele dag beschikbaar zijn voor je, je overladen met lieve woorden. Ze dreigen vaak als je niet betaalt maar net zo snel gaan ze naar een volgend slachtoffer, dat wel betaalt. Succes en sterkte!
21 juni 2020
Alles blokkeren en niet meer reageren, uiteindelijk kunnen ze je niets maken en verliezen ze interesse, gaan snel door naar t volgende slachtoffer. Overal rapporteren en alles wissen. Sterkte ermee!
21 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel voor het medeleven.
21 juni 2020
Ook melden bij instagram
21 juni 2020
Heb je zijn facebook? Dan kan je hem melden bij facebook. Maar waarschijnlijker is dat hij niet bestaat en er een organisatie achter zit. Dan kan het ook niet gedeeld worden. Doe net alsof je het geld wel hebt gestort en dat t aan de bitcoinsites ligt dat hij het niet ontvangt. Zeg maar dat ze jouw vertelden dat zijn nummer verdacht was ofzo. En veel sterkte, we zijn hier allemaal in zoiets getrapt! (met meer of minder opgelopen schade)
21 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Inderdaad Karin het is de waarheid. Ze proberen je op allerlei manieren te belazen. Degene die mij heeft opgelicht staat wederom weer op Instagram met een andere naam (heb ik inmiddels ook weer gerapporteerd naar Instagram) vroeg nu weer aan mij of ik een I tunes gift kaart wilde sturen. Die gast denkt dat ik achterlijk ben en nog een keer in zijn actie trapt !! Nou, ik dacht het niet dus. Ik heb na rapporteren hem ook direct weer geblokkeerd.
21 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1252] sorry maar wat ik niet snap is dat jij klaarblijkelijk je Instagram account niet op privé hebt staan, dat zou t eerste zijn wat ik zou aanpassen. En dus ik niemand accepteren die je niet kent! Op deze manier kom je er natuurlijk nooit vanaf.
21 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel voor het medeleven.
21 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586], ik wist het niet, maar inmiddels je advies opgevolgd en op prive gezet. Bedankt !!
21 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1252] Mooi zo, dan kan niemand je nog ongevraagd berichten sturen, moeten ze nl eerst toestemming vragen.