Spoofing

Vis65 • 19 juni 2020
26 reacties
0
178 weergaven

Ik ben slachtoffer van Spoofing geworden.
In mijn omgeving praat ik er met mensen over.
Wat blijkt nu dat de meeste mensen die ik spreek nog niet weten wat Spoofing is.
Dit baart mij zorgen omdat internet criminelen gewoon zijn gang kunnen gaan.
Voor mij is het veel geld, spaargeld van mij en mijn zoon (€16.000,-). Ik had toen geen euro meer. Heb zelfs van mijn vriendin €100,- moeten lenen om het weekend door te komen.
Wat mij enorm steekt en dwars zit is, dat de SNS bank door drukte geen gehoor geeft.
Elke dag gebeld met de bank, krijg niet eens een medewerker te spreken van de fraude afdeling maar iemand van klantenservice. Die checkt wel wie je bent en gaat informeren bij de fraude afdeling.
Normaal hoor je iets binnen de 48 uur zei de man die ik sprak, kennelijk nu langer zei hij mij. U heeft de melding gedaan op woensdag 27 mei. Hij kon mij verder niets vertellen, ik heb het vermoeden dat er nog niets meegedaan is zei hij??
Ik moest maar wachten totdat ik gebeld werd door iemand van de fraude afdeling van de SNS bank. Maandag 8 juni weer gebeld met de SNS bank, ze hebben een terug bel notitie door gegeven, ze bellen mij terug deze week nog, waarschijnlijk morgen. Ze hebben nog steeds niet gebeld.
Dit zit me natuurlijk helemaal niet lekker en is de kans dat mijn geld terug komt nihil, omdat het te druk is.
Ik heb mijn zaak ook doorgegeven aan DAS rechtsbijstand die ik heb.
Ook bij de Das rechtsbijstand hebben ze het druk sinds de Corona uitbraak.
Maar zij hebben mijn dossier door gestuurd naar een advocaten kantoor in de buurt, hier heb ik inmiddels goed contact mee.
En behandelen zij mijn aangifte i.p.v. de DAS zelf.Dit zou de bank ook moeten doen, uitbesteden of iets dergelijks.
Nu voel ik me verloren en niet gehoord, zeer kwalijke zaak vind ik.

Ook de Politie heeft het te druk, ik heb een terugkoppeling gekregen op mijn aangifte.

" Elke dag komen bij de politie veel nieuwe zaken binnen. Deze kunnen wij niet allemaal aanpakken. Samen met het Openbaar Ministerie worden keuzes gemaakt. De Politie kan uw zaak nu niet in behandeling nemen. De aanpak van andere misdrijven krijgt voorrang".

Daar kan ik het dus mee doen, ben laaiend!!

Gebeld naar het slachtofferloket over de terug koppeling van mijn aangifte.
Wat ik toen te horen kreeg sloeg bij mij in als een BOM!
Mijn zaak was al gesloten omdat er geen dader is? Geen dader zei ik, die is er wel degelijk alleen hij is nog niet gepakt. De vrouwelijke politie beambte was het er ook niet mee eens en vond dat politie, de bank en justitie samen achter de dader aan moeten gaan. Ze gaf het advies om bezwaar te maken 
Gisteren 15-6-2020 per aangetekende post, bezwaarschrift ingediend.

Op 12-6-2020 gesproken met de SNS bank klantenservice, mevr. .........
Na gecheckt te zijn door haar d.m.v. vragen naar postcode, huisnummer, geboortedatum en bankpas nummer.
Wist zij wie ik was en kon ze zien dat ik vaak gebeld had, de laatste keer was op 4-6-2020 met collega Daan ........
Ik zei dit klopt niet want ik heb ook gesproken met Tim …… op vrijdag 5-6-2020, hij checkte toen ook wie ik was. Hij kon mij niet verder helpen i.v.m. drukte.
Maandag 8-6-2020 weer gebeld met SNS bank weer met klantenservice ( ik krijg de fraudeafdeling gewoon telkens als ik belde niet te spreken ), klantenservice schermt dit af.
Toevallig ook weer met Tim ….. hij zou een terug bel notitie klaar leggen zodat de fraude afdeling met mij ging bellen, deze week zei hij mij, waarschijnlijk morgen dinsdag 9-6-2020 al zei hij.
Ik alle dagen gewacht op het telefoontje van de fraude afdeling maar helemaal niet gebeld, vrijdag 12-6-2020 zelf maar weer gebeld.
Mevr. ...... kon niets terug zien dat ik gesproken heb met Tim hij heeft niks geregistreerd, ze zei heel erg vervelend 1000x excuses, sorry voor de mis communicatie, daarna werd ik in de wacht gezet.
Na even gewacht te hebben zei mevr. Degenhart het is behoorlijk druk, ontzettend druk. Status dossier niet duidelijk, collega die dit behandeld is momenteel niet aanwezig. Ze heeft ook bij een andere collega navraag gedaan over mijn dossier, maar alles is in goede orde ontvangen, zij bedoeld hiermee het proces-verbaal en een aantal screenshots i-pad die ik per mail al op 28 mei naar de fraude (CFD) afdeling gemaild heb.
Vanwege drukte gaan ze de zaak binnen 2 weken afhandelen en word ik gebeld wat de afwikkeling is. Mij benieuwen of ik gebeld word, heb er niet zo`n vertrouwen in.

Al met al ben ik nog geen steek verder.
Fijne samenleving, je word van het kasje naar de muur gestuurd.

mvgr. Vis65