Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

En toen vroeg hij om een overboeking te doen

Ik kreeg een berichtje via Instagram. Normaal reageer ik daar niet op. Meestal zijn het van die rare figuren. Maar dit berichtje was zo mooi geschreven. Er leek een klik. Aannemer uit Belarus. Veilig ver weg. Maar hij deed het goed en zocht toenadering. Verder via whats app. Waarom weet ik niet maar voor ik het wist deelden wij ons verhaal. Het gaat ook al een tijd niet lekker in mijn relatie. Misschien daardoor gevoeliger. Hij zei alleen maar de juiste dingen. Na een paar dagen kwam de vraag: ik zit in een andere stad bij een bespreking en ik moet een bedrag overmaken maar ik kan niet inloggen. Als ik jou mijn inloggegevens geef dan maak jij $180.000 aan jezelf over en dan maak jij het over naar de leverancier.

Gelukkig gingen mijn alarmbellen af. Ik heb hem aangegeven hoeveel waarschuwingen hierover zijn en dat je dit ook niet vraagt aan iemand die je een week kent.

Hij was gekwetst maar vergaf het me en begreep het wel. Toen had ik het contact natuurlijk moeten verbreken. Maar ik vond hem zo leuk. De foto's die hij stuurde en de filmpjes, helemaal mijn type. Ik schrok me rot toen hij begon over van mij houden en een toekomst. Ik heb hem toen geschreven dat het te snel ging en ik hiermee moest stoppen. Deed ik dat maar..

Twee dagen erna stuurde hij mij een link met precies het juiste liedje. Precies hoe ik me voelde.

Weer volop contact. Dan maar babysteps zoals hij zei.

Maar ik ging ook op onderzoek uit. Handig hoor Google. Ik kwam de foto's en filmpjes die hij mij stuurde van 'hem' en zijn super leuke zoontje bij iemand anders tegen. Daar waren de filmpjes langer en hoorde ik ook de stem van mijn 'internet liefde'. Maar ik zag ook dat die filmpjes gepost waren vanuit Amerika en heel recent. Corona? Je kunt niet vanuit Belarus naar Californië nu. Gevraagd hoe het zat en er kwam echt een heel vreemde verklaring. En de vraag of ik met spoed $1300 over kon maken want hij zat in de problemen.

Ik heb mijn zogenaamde liefde anoniem gebeld om zijn stem te horen. Een luie stem met Afrikaans accent nam op. Leek helemaal niet op de stem in de filmpjes van mijn droomman. Ik ben achter het nummer van de man van de foto's gekomen en heb hem gebeld. Hele verhaal verteld en gevraagd of hij mij berichtjes had gestuurd. Niet dus. En daarna lieverd ik ben Homo. Dat had ik ook gezien op zijn facebook inderdaad.

Ik heb samen met de enige echte besproken dat ik alles wat ik had even naar hem zou sturen. Want hoe gay hij ook is hij wordt regelmatig gebeld door vrouwen die hem mijn verhaal vertellen. Politie en Instagram doen er niets aan. De echte man achter de foto's en ik zijn nu vrienden op Instagram en hij vindt het leuk als ik hem en zijn zoontje blijf volgen.

De nepper begreep het echt niet denk ik en ik had hem meteen moeten blokkeren. Maar hoe raar ook ik mis het contact. Vanmorgen kwam er weer zo'n mooi berichtje. Toen dacht ik wel nog een keer confronteren en daarna blokkeren. Maar echt hoe stom ik mis hem.

Bezig met laden...

8 Reacties *

19 juni 2020
Houd jezelf voor ogen dat je niet verliefd was op hem naar op de aandacht die je kreeg! Gelukkig ben jij er niet ingetrapt. Je mist de aandacht die leek zo leuk en zo echt. Sterkte, het gaat echt over!
19 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Daar ga ik van uit hoor Lennie. Maar vond ik hem heel leuk. Degene die er dus niet was. Dus ja de aandacht.
19 juni 2020
Vorig jaar is mij dit ook overkomen. Het grootste probleem is verder te gaan. Ik ben getrouwd, nog wel of nog steeds. Maar het is zo moeilijk, mijn geld is weg. Maar ook mijn zelfvertrouwen en het gevoel dat je er in getrapt bent. Hoe kan ik zo stom zijn. Ik weet gewoon niet hoe ik verder moet ?
19 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Geloofhoopliefde ik snap je wel ja. Ik hèb het eigenlijk ook afgezworen de ware liefde bestaat denk ik niet en blijft niet. Zonde inderdaad van het geld voor je dat scheelde bij mij dat heb ik niet gedaan. Maar ze weten hoe ze het aanpakken hoor dus stom ben je niet!
19 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Je bent niet stom en niet dom je zocht aandacht en dat weten zij precies en geraffineerd te geven. En jij vertelt wat je mist en zij spelen er feilloos op in. Wat erg dat je geld bent kwijtgeraakt. Heb je open kaart gespeeld met je partner? Desnoods onder begeleiding van een derde? Praten helpt, veel en vaak praten. Er zijn redenen dat je aandacht zocht buiten de deur.... ga t vragen aan, moelijk maar erger dan dit kan niet . Sterkte!
19 juni 2020
Hi Hilibilie Bijna het klasieke verhaal: mooie woorden, de juiste toon, het perfecte liedje. En ze pakken je helemaal in. En als je dan niet helemaal lekker zit dan ga je ervoor. Mij overkwam hetzelfde maar dan via een dating site. Net als leeuw26 heeft het mij ook veel geld gekost. En als je dan weet dat het niet klopt is het nog steeds niet zo gemakkelijk om er afscheid van te nemen. Want die lieve aandacht hebben wij toch allemaal nodig. Ik ben blij voor je dat jij er goed vanaf bent gekomen. En daar bovenop ook een leuke nieuwe vriendschap. Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
19 juni 2020
Zo verging het bij mij vorig jaar ook. Eigenlijk het zelfde verhaal. Huwelijk niet goed en dan ben je gauw om. Kreeg ook leuke liedjes en gedichtjes toegestuurd en opeens moeten ze geld hebben en dan begin je te twijfelen, maar wilt hem niet laten vallen. Om een lang verhaal kort te maken. Het heeft me veel geld gekost. Ik ben er ook ingetrapt. Maar enkele weken later kreeg ik bericht van een jonge Nigeriaan, die dit had meegekregen. Hij vond het vreselijk en vroeg of hij met mij mocht schrijven. Ik zei tegen hem, aks je niet voor geld of creditkaart vraagt, sta ik open om met je te schrijven. Nee, zegt hij. Ik werk voor mijn geld, maar hij had het wel moeilijk bij zijn baas en was dan blij om te schrijven en zag mij als zijn moeder. Hij vertelde me wat er mis ging bij zijn baas en dat hij gauw weg wilde enz. Na een jaar heb ik nog steeds een leuk contact met hem. Hij vraagt nooit naar geld. Ik help hem wel eens met aanpak van zijn eigen bedrijf en hij Heeft voor ons kleding gemaakt. Je ziet er zijn ook Leuke mensen op Deze aardbol. Ik werd ook Benaderd op Instagram, maar veel Rapporteren dan houd het wel op.
19 juni 2020

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Hi Leeuw26 Mooi om te lezen dat je nog steeds contact hebt. Er zijn zeker nog wel leuke en vooral eerlijke mensen op deze aardbol. Jammer dat er af en toe van die hele slechte tussen zitten. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur