Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Een gewaarschuwd mens

De laatste tijd krijg ik steeds vaker telefoontjes van nummers welke ik niet ken. Ik ontvang berichten met linkjes van banken die mij vertellen dat mijn betaalpas vervalt of dat ik mijn mobiel bankieren app komt te vervallen. En dat terwijl ik helemaal niet bij deze banken bankier. Zelfs de belastingdienst klaagt via berichtjes dat ik een betalingsachterstand heb terwijl ze mij net zelf mijn tegoed inkomstenbelasting hebben  overgemaakt. 

Ik heb net weer wat speelgoed van mijn zoon op marktplaats gezet. Ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat ik daar met oplichters in aanraking kom. 

Op marktplaats is het de bedoeling dat jij geld ontvangt en niet dat jij geld overmaakt. Zelfs niet € 0,01. Klik niet op linkjes en maak geen geld over! Als je twijfelt bel zelf je bank of de belastingdienst.

Lieve mensen weer gewaarschuwd!

Groeten Sylvia

Slachtoffer  I  Ambassadeur 

 

Bezig met laden...

4 Reacties *

27 juni 2020
Dank je wel☺️
27 juni 2020
Tweety, te triest voor woorden hoe je bent opgelicht. Ik hoop voor je dat je het geld terug kan krijgen na je aangifte. Sterkte !!
27 juni 2020
Hallo, ben net nieuw in de groep en afgelopen woensdag is onze spaarrekening helemaal leeggehaald. Wij werden benaderd door iemand die op een advertentie op marktplaats reageerde en een link stuurde voor €0.01 en helaas erin getrapt. Zodra we het merkte, alle rekeningen geblokkeerd, maar toen was er al heel veel(spaar)geld weg. Wat er dan in je omgaat is niet te beschrijven..... je denkt altijd dat overkomt ons niet maar dus wel... we kunnen volgende week woensdag pas aangifte doen. Hopelijk krijgen we ons geld terug. Gr
14 juni 2020
Hoi Sylvia, je wordt aan alle kanten opgelicht. Het is tegenwoordig moeilijk te onderscheiden wat echt is en wat niet. Ik heb ook vaak mailtjes gehad van de Rabobank terwijl dit mijn bank niet is. Je moet inderdaad heel alert zijn in deze tijd, criminelen slaan hun slag in deze Coronacrisis. Minder inbraken juist omdat nu bijna iedereen merendeels thuis is, dus dan maar op deze manier.