Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Whatsapp fraude

Ook ik ben zaterdag slachtoffer geworden van een Whatsapp fraudeur.

Kreeg appje van mijn dochter dat haar telefoon in de wasmachine was gekomen en dat ze alles kwijt was, gegevens en foto's

Ik vond dat zo triest, vooral omdat ze een zware periode achter de rug heeft. Er is dom genoeg ook geen belletje gaan rinkelen wat ik achteraf gezien zelf niet kan begrijpen. 

Dus kwam de vraag of ik wat voor haar kon betalen omdat zij dat nu niet kon, maar maandag zou ik het direct terug krijgen  .

Heb gezegd natuurlijk help ik je, dus betaald en toen een tweede rekening ook, vroeg wel je zit toch niet in de problemen,  ze zei ma vertrouw me maar alles is in orde  maandag heb je het terug.  Maar toen kwam de vraag dat ze de belangrijkste factuur nog was vergeten,  ik dacht toen, nee hè dit is pure oplichting. 

Direct bij de politie en de bank gemeld, maar het geld zal wel nooit meer terugkomen .

Kan het mezelf niet vergeven dat is zo stom ben geweest.

Bezig met laden...

5 Reacties *

23 juni 2020
Je gevoel is heel herkenbaar. Mijn vader is zojuist opgelicht door iemand die deed alsof hij/zij mij was. Mijn fb fotos is gebruikt en mijn naam, er werd gedaan alsof ik hulp voor mijn huur nodig had, toen heeft mijn vader dat natuurlijk overgemaakt. Het voelt echt ontzettend naar. Het is stom maar absoluut niet jou schuld!!! Ik hoop dat ik dit ook genoeg duidelijk kan maken naar mijn vader toe, brrr het is ontzettend naar:(
23 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja het is afschuwelijk hoe echt ze zich voordoen en het is pure goedheid dat je wilt doen voor je kinderen en zie wat een enorm misbruik er van wordt gemaakt.
23 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Je voelt je stom, maar gelukkig door hier te delen, kom je er snel achter dat je niet de enige bent. Mujn kinderen hebben me kunnen overtuigen dat het niet dom is, in deze tijd waarin mensen extra kwetsbaar zijn.
10 juni 2020
Alles is zo herkenbaar je voelt je zo schuldig en stom maar probeer dat los te laten. Jij bent een goed en behulpzaam mens geweest en hebt te goeder trouw gehandeld. Het duurt een tijd maar dit rare gevoel slijt. Wens je veel sterkte.
08 juni 2020
Herken je gevoel, een kleine geruststelling, het wordt minder als je er mild naar kijkt en door in deze groep re delen.. Besef dat je niet de enige bent. Ze maken er een studie van om jou en je naaste, op een moment dat je niet in je kracht staat, te grazen te nemen. Sterkte!