Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Waarom geen straf voor fraude via internet?

Ik vraag me af waarom dit juridisch is toegestaan. Kan iemand mij vertellen waarom er geen straf is voor fraude via internet, zoals dating  

Bezig met laden...

3 Reacties *

08 juni 2020
Shaggy5 Het is zoals Lennie hierboven al schrijft. Het is zeker niet legaal. Maar de organisaties zijn heel moeilijk te achterhalen en op te pakken. Ik mijn geval ben ik er achter gekomen door een telefoontje van mijn bank dat ik geld had overgemaakt naar een frauduleus nummer. Bij deze bende waren ruim 30 rekeningnummers in gebruik. Ondanks dat het soms lijkt dat niemand iets aan dit soort zaken doet is dat wel degelijk zo. Bij banken zijn hier speciale afdelingen voor die niets anders doen dan zich met dit soort bezig houden. Zij werken samen met andere banken in binnen en buitenland. Het geld terugkrijgen is en blijft heel lastig. Ik heb het geluk gehad dat ik, door een blokkering op een rekeningnummer, een deel terug heb gekregen. Daarom is melden ook zo belangrijk! Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
08 juni 2020
Het is niet altijd mogelijk te achterhalen wie er achter zitten. Meestal grote organisaties die zo geraffineerd te werk gaan dat er weinig te achterhalen is, daar zorgen ze wel voor. Als t terug te herleiden is naar bijvoorbeeld Afrikaanse landen zit je met uitleveringsverdragen, corruptie etc. Ook de bankrekeningen die ze gebruiken wisselen continu. Het kost gewoon teveel tijd en geld om dit grondig aan te pakken tot vaak over de landsgrenzen. Waarschijnlijk vangen ze er af en toe wel eentje maar dat is niet voldoende. En fraude is nooit juridisch toegestaan, ik weet niet wie je dat verteld heeft maar dat is pertinent onjuist. Ik ben zelf juriste deze praktijken zijn zeer zeker niet legaal.
08 juni 2020
Daar heb je niet veel aan. Ik ben door een persoon te weten gekomen wie de scammer is. Het was een Nigeriaan Ze hebben hem Eens opgepakt. Hij had genoeg geld om zich vrij te kopen. Een grote corrupte bende. Daar krijg je geen geld van....