Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

marktplaats fraude/oplichting

Hallo allemaal,

ik ben 20 jaar en een student. helaas ben ik zaterdag opgelicht via marktplaats. diegene wilde iets van mij kopen en ik ben zo dom om op de link te klikken en mijn gegevens in te vullen. al met al ben ik nu al mijn geld kwijt. Ik heb gelijk naar mijn bank gebeld en ik ga nog aangifte doen bij de politie. Ik heb al een lange tijd last van een depressie, dit ging eindelijk een stuk beter, maar na deze situatie zit ik weer heel erg in de put.

Weten jullie misschien manieren waarop je je geld nog terug kan krijgen?

 

Bezig met laden...

7 Reacties *

08 juni 2020
Goed van je dat je aangifte hebt gedaan! Om eerlijk te zijn zal ik je zeggen dat je je geld kwijt bent. Banken werken niet mee zonder verzoek van de politie en de politie zal na een paar maanden je een bericht sturen dat je aangifte verder niet behandeld zal worden door "gebrek aan aanknopingspunten" of zulke kwats. Oplichting staat bij de politie helemaal onderaan hun actielijst. Eigen ervaring.
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Banken kunnen niet zomaar meewerken en informatie verstreken. Maar ze kunnen wel rekeningen blokkeren om erger te voorkomen. Dit kan natuurlijk niet zomaar. Daar is wel bewijslast voor nodig. Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

niet alleen oplichting staat bij politie onderaan de actielijst, ook cyberpesten, identiteitsfraude, aanzet tot geweld, bedreigingen etc etc.. het is schandalig hoe de politie met hun burgers omgaan!
08 juni 2020