Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

De letters staan een beetje door elkaar

De letters in mijn hoofd staan een beetje door elkaar.

 

Als ik aan de A denk, dan denk ik aan Ab......, Waarvan ik dacht dat het iemand was met een gouden hart.

R staat voor Rozen, als ik met een roos kon vertellen hoeveel ik van jou hield, had ik nu een voetbalveld vol rozen staan.

S stond van Samen, dat we samen oud konden worden.

 

Jaja we zijn er nog niet, er zijn nog meer letters lees maar mee.

 

We komen bij de J van Jaren, alle jaren dat we samen hebben gehuild of gelachen.

F geven we aan Fraude, je gebruikte mijn gegevens om spullen te bestellen, om ze vervolgens weer te kunnen verkopen zonder dat je ze had betaald.

U is van Uren, die voorbij gingen, en er was er altijd 1 waar ik 24-uur aan dacht.

M staat voor Messen, waar jij mij me bewerkte. Gelukkig was er veel bloed waardoor jij op dat moment ging stoppen.

 

We zijn er bijna doorheen, maar er komen nog wel wat letters aan.

 

V is voor Verlies, er komt een dag dat je stil gaat staan, dat mij verliezen jou nog duur komt te staan.

We komen bij de H van Huilen, wat ik nachtenlang om jou heb gedaan.

D geven we aan Drugs, wat jij belangrijker vond dan mij. Je wist zelfs niet meer de onzin waar je mij overal van beschuldigde.

 

De einde is in zicht, ik doe er nog een paar.

 

We komen bij de L van Liefde, iets wat jij niet weet wat het is. En daarom ook nooit zult weten wat echte liefde is.

De E van Ellendig, dat is precies wat het was samen met jou onder 1 dak.

We komen bij de W van Werk, jij hebt me altijd belemmert en tegen gehouden in het vinden van een baan.

K van Kleineren, dat is waar je goed in werd. Mij kleineren en mij het gevoel geven dat ik geen cent waard ben.

De B van Boksbal, dat is wat ik van jou werd. Een levende boksbal waar de vuist slagen elkaar in een snelle tempo achter elkaar op volgden.

We komen bij de N van Nacht, dat is waar mensen in horen te slapen. Maar ik werd verplicht met jou over staat te lopen omdat jij opzoek was naar een dealer met drugs, dit tot vroeg in de ochtend.

P staat voor Psychopaat, terwijl ik dacht dat jij de liefde van mijn leven was. Leerde ik jou pas echt kennen toen ik opgesloten zat met jou onder 1 dak. De grootse fout van me leven.

I hebben we voor Identiteit,dat wat ik door jou was kwijtgeraakt. Maar langzamerhand weer terug krijg.

O doen we voor Opgesloten, dat is wat je met mij in je huis had gedaan. Ik was een gevangene die nergens heen kon.

Z staat voor Zilver, je hebt al me zilver en gouden sieraden verkocht om aan geld te komen om drugs te kopen.

C geven we aan Crimineel, dat is wat jij nu in mijn ogen bent.

T staat voor Trots, want dat helpt om mij nooit meer op deze manier te laten behandelen.

 

Ik brei er nu een einde aan, ik doe nog 1 letter dan vindt ik het genoeg.

 

G is voor Genoeg, genoeg is genoeg, deze ellende kan mij alleen maar sterker maken.

1 keer maar dit nooit meer !!!!!

Bezig met laden...

14 Reacties *

07 juni 2020
Writer87: mooi wat je geschreven hebt en hoe je reageert op de reacties. Het zijn kleine stapjes inderdaad, maar je zet ze vooruit. Ik heb ook een letter voor je en een kleine oefening als het tegen zit. De X. Kruis je armen voor je borst, hou met je handen je schouders vast (als dat lukt). Zeg tegen jezelf "dit wil ik nooit meer". Hiermee pak je jezelf stevig vast en bevestig je wat je wil. Heel veel sterkte met de stapjes.
07 juni 2020

Als antwoord op door fe69a6e2414c44…

Dankjewel voor je woorden en de letter X ga het zeker proberen hè is een soort knuffel aan jezelf geven. Ik vindt het fijn om samen over een onderdeel te kunnen praten zonder dat je aangekeken wordt, je hebt weinig woorden nodig maar toch begrijpt iedereen je.
07 juni 2020
Beste Writer 87, Je hebt al eerder een reactie achtergelaten op een stukje wat ik eerder geplaatst heb. Het is goed dat je de moed verzameld hebt en jouw ervaringen hier gedeeld hebt. Los van het fysieke geweld is de psychische druk enorm voor je. Altijd de verhalen waarbij waarheid en fantasie door elkaar lopen, de leugens en uiteindelijk alleen maar ellende. Heel knap dat je je hier los van gemaakt hebt en dat je hulp zoekt. Je hebt nog veel stappen te gaan en ik vind het bewonderenswaardig dat je deze niet te snel wilt nemen. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs
07 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dankjewel Thijs, ik lees graag de stukken want anderen plaatsen op deze platform. Ik heb mezelf aangeleerd om gedichten, teksten en of verhalen te schrijven ook in een tijd dat er niemand voor me was. En ik weet dat ik er nog niet ben het is ook nog niet zo lang geleden anderhalf jaar zat ik nog in die situatie, maar ik weet dat met kleine stappen ik er weer boven op ga komen. En ik ben gelijk door door door gegaan maar merkte toen ik twee maanden thuis zat door de corona dat het me zwaar viel. Ik moest thuis zitten omdat ik hooikoorts heb, maar dan merk je pas dat je van het moment dat het gebeurt is gewoon door door door bent gegaan om er niet aan hoeven te denken. Vandaar dat ik nu ook niet alles in 1 keer wil doen als dat allemaal weer weg valt ben ik weer alleen. Ben blij dat ik nu op deze platform ben en dat ik straks naar een lotgenoten groep ga.
07 juni 2020
?????? Wow. Wat een geweldig stuk ? Heel mooi geschreven. Dit = Net Een Enge Gelijkenis met mijn Sociopatische Ex. ????
07 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dankjewel, maar eng eigent dat ik het over me eigen gestoorde ex schrijf maar je toch met het lezen aan je eigen ex kunt denken. Zo kom je er achter dat we meer met elkaar gemeen hebben en dat we er voor elkaar moeten zijn ???
07 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1321] : Hoi ?, Dank je voor je begripvolle reactie ☺☺ Ik had gister mijn eigen verhaal aan je proberen te schrijven in de comments, maar blijkbaar was het Te lang & werd ie gewist na het plaatsen ? Nou, ja aan het eind Wenste ik je nog Veel Echte liefde toe, & knuffels van mij ????? & Ja, IK Noemde Hem OOK Precies De Liefde Van Mijn Leven In De Begin periode ???????? Maar Achteraf = het Meer De HEL Van Mijn Leven ??????????
07 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~989] zo lief om je bericht te lezen en wetend dat je er niet alleen voor staat. Maar als ik jou zo hoor lijkt het of er een spiegel voor wordt gezet waar in jezelf en trauma weer ziet ondanks dat het een ander verhaal is. Super lief en leuk dat we elkaar op deze manier kunnen helpen en er voor elkaar zijn. Samen zijn we sterker en samen maakt ons sterker. Ik wens jou ook heel veel liefde en knuffels toe ?❤️?❤️?❤️ en dankjewel
06 juni 2020
Klopt dat is waar, maar ik wil niet te snel met te veel bezig zijn om het te verwerken om niet straks heel hard na beneden te vallen
06 juni 2020
Pas op met afwachten, dat kan ook betekenen vooruit schuiven om het uit de weg te blijven gaan. De lotgenotengroep kan ook steunend zijn in wat je onderneemt om de ervaringen te verwerken.
06 juni 2020
De lotgenotengroep groep zal je ongetwijfeld goed doen. Toch lees ik tussen de regels pijnlijke en ingrijpende ervaringen die niet zomaar overgaan. Eerder het tegenovergestelde effect kan het voortbrengen. Misschien is de lotgenotengroep een plek om daar opnieuw professionele hulp te overwegen.
06 juni 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Klopt het gaat je niet in de koude kleren zitten, sterker nog je gaat twijfelen of er nog iemand te vertrouwen is. Ik wacht eerst de lotgenoten groep af, onder tussen blijf ik veel van me af schrijven
06 juni 2020
Beste Writer, wat doe je je nick name eer aan! Je kunt er niet om heen wat je aangedaan, overkomen is. Hoe is het nu met je? Heb je hulp? Kun je jouw verhaal persoonlijk delen. Ik wens je het allerbeste
06 juni 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dankjewel voor het lezen van mijn stuk, het gaat wel goed dankjewel voor het vragen. Ik heb de cursus van onmacht naar kracht gedaan waar ik wel wat aan heb gehad. Ik ga nu naar een lotgenoten groep hoop dat dat wat zal zijn.