Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Datingsfrauders op Instagram

Beste mensen,

Wat denken jullie over

Afbeelding verwijderd.

Van iemand die mij op Instagram aangesproken heeft en ik had zin om te praten... Hij is inmiddels afgeraakt, ik heb over mezelf niets losgelaten...:)

Bezig met laden...

52 Reacties *

09 september 2023
Funny47: Op insta is het mogelijk om je profiel op prive te zetten, zodat ze niet meer zonder jou toestemming bij je gegevens kunnen. Ook kunnen ze dan niet meer op je profiel kijken. Kijk op instellingen en privacy en dan op accountprivacy en dan zet je die aan. Dan staat je account op prive.
09 juni 2020
Hallo allemaal, goed dat jullie hier openlijk over praten. Daar is deze community voor. Zonder dat ik jullie wil remmen in de gesprekken die jullie hebben wil ik jullie wel graag wijzen op onze huisregels (https://community.slachtofferhulp.nl/huisregels) hierin staat dat we geen informatie willen zien die te herleiden is naar een persoon. Gelieve daarom geen foto's te delen van de scammers.
09 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb er nu een aantal verwijderd en de anderen persoonlijk gevraagd het aan te passen omdat ik ook automatisch de tekst erbij verwijder, dat kan helaas niet anders. Ook zonder de foto's kunnen jullie ervaringen uitwisselen en elkaar hopelijk steunen. :)
08 juni 2020
Ik sluit me aan bij Lennie. Probeer je leven weer op te pakken en zoek afleiding. Praat er over! Mocht je echt vastlopen zoek hulp. Bij slachtofferhulp bestaan ook face to face hulpgroepen. Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
08 juni 2020
Ooo, mijn God. Als ik al deze reacties nu lees krijg ik nog steeds een knoop in mijn maag en tranen in mijn ogen. Ik ben zo naïef en goedgelovig geweest. Heel verliefd, wilde alles doen om hem te helpen.? Ik ben met "mijn man"ooit in contact gekomen via een christelijke datingsite. Terwijl ik niets met geloof of christelijke zijn heb. Maar ik dacht dat dat veilig zou zijn. Eerlijke, oprechte mensen. Want ik vond het bloedeng, en had totáál geen ervaring met daten via Internet. Ik ben nu dankbaar en blij dat ik steun bij déze groep heb. Lotgenoten die het begrijpen...
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ster22 Nee je bent niet naief en goedgelovig! De organisaties hier achter zijn heel professioneel! Je bent echt niet de enige die dir is overkomen. Wees niet te streng voor jezelf.
23 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoe gaat het nu met je? Ik hoop voor je van goed. Soms heb ik van die dagen dat het zo slecht gaat, als iemand dan vriendelijk tegen mij doet, denk ik gelijk je moest eens weten hoe ik ben, wat ik gedaan heb. Die gedachten zijn zo rot, ik was te goed van vertrouwen en nu heb ik een slecht gevoel over mezelf
08 juni 2020
Karin * succes en blijf alert !!
07 september 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

wat bedoel je Soekbaars, met al je profielen op prive zetten???
08 juni 2020
Mee eens! Laat het los, heeft geen zin en je komt er niet verder mee, zoek afleiding en probeer verder te gaan met je leven. Leer ervan zodat het je niet nog een keer gebeurt of in iedergeval sneller doorhebt dat je met scammer te maken hebt!
08 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

Nou, morgen een date met iemand uit het dorp waar ik werk. Komt goed dus
08 juni 2020
Aan iedereen hier, probeer t zo snel mogelijk los te laten. Ga niet eindeloos op zoek, je zult er alleen maar ongelukkiger van worden. Zelf vangen heeft ook geen zin. Zoek afleiding evt na aangifte en probeer door te gaan met je leven, zoek hulp als het te lang blijft knagen. Door zoeken en graven geeft je alleen negatieve energie. Schrijf hier van je af als dat nodig is maar echt pak je leven zo snel mogelijk weer op. Ga sporten, wandelen, praten met vriendinnen en...... daten! Al lijkt daar laatste heel eng, er zijn veel leuker mensen en helaas ook scammers. Houd je verre van buitenlandse profielen, dan ben je al veel gewonnen.
08 juni 2020
Dan maar eentje fotoshoppen...
08 juni 2020
Karin* ik had ook een fake account aangemaakt op Instagram om mijn scammer te vangen, maar omdat ik geen foto's kon plaatsen van mijzelf en ik niet wilde beeldbellen zodat hij niet kon zien wie ik was heeft hij mij al heel snel verwijderd en werd ik uitgemaakt voor scammer. Dit gaat dus niet werken.
08 juni 2020
Volgens mij word ik bekend bij de organisatie ... Opeens worden mijn matches heel snel beeindigd..voordat ik ze kan melden. Misschien moet ik zelf maar een fake profiel aanmaken ?. Iemand nog een knappe foto beschikbaar?
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Het gebruiken van andermans foto is strafbaar! Zou ik dus maar niet doen.
06 juni 2020
Zéker een heel vervelend gevoel. Ik heb er ook nog steeds best last van. Je geeft geeft zóveel van jezelf. Aan iemand.. Buiten het geld, vind ik het vertrouwen en het emotionele het moeilijkste. IK ben ook blij ervaringen te kunnen delen, en ook ervaring van jullie te kunnen lezen... Dankjewel.
06 juni 2020
bedankt allemaal voor jullie reacties. Voor mij zeer leerzaam. Ik heb de foto's thuis op mijn pc. Ben nu weekend weg. Fijn weekend allemaal!
06 juni 2020
Ze zijn dus niet degene waar je mee gepraat hebt, dat blijkt maar weer uit t feit dat mijn contact opeens een heel andere profielfoto bij het oude telefoonnummer heeft! Die van mij was d wel amerikaans, dat kon je horen aan zijn accent. Volgens mij dan. En zijn Engels was perfect. Een heel vervelend gevoel geeft dat.
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dat zijn ook allemaal Afrikanen, vaak hoogopgeleid. Moet je ook zijn om zo geraffineerd te werk te gaan. Ze werken volgens scripts en jij praat tegen een foto die ook gejat is. Zo sneu voor degenen wiens foto s gebruikt worden. Die hebben vaak een gezin of partner en worden daarna nog lastig gevallen door vrouwen die ontdekt hebben dat hun foto misbruikt wordt. Maar zij zijn verliefd geworden op die foto. Doe dat dus nooit!!! Laat deze mensen ook met rust. Je kunt ze gratis rapporteren op scamdigger.com een Duitse site. Of kijken of jouw scanner daarbij staat.
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] het is helaas de waarheid.
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586]Als ik scamdigger.com zoek, dan kom ik op een site : singles4real....?
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1399] oh dan moet ik even de juiste zoeken,is voor mij al lang geleden de hele scam toestand. http://scamdigger.com Het is een betaversie.
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1252] ik weet er alles van
06 juni 2020
Het zijn allemaal goed uitziende mannen !! Zijn ze écht ? Maar wat ik niet kan begrijpen. Zouden wij nou niet met de mannen van de foto's hebben gepraat ?? Zit daar echt een organisatie achter.? Nigeriaanse mannen , wat ze zeggen. Ik kan dat nog steeds maar moeilijk bevatte.. ?
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Sterr, nee ze zijn niet echt en probeer maar snel te begrijpen dat de man van de foto niet degene is waar je mee praat. De mannen van de foto zijn eigenlijk ook slachtoffer, hun prive gegevens worden door die geraffineerde Afrikanen en andere scammers van internet geplukt om ons geld afhandig te maken. Want dit is hun werk, als ze in 4 weken een bedrag van ons slachtoffers gestort krijgen van bv 3000 euro, kunnen ze daar in Afrika een tijdje mee voort! Want dit is het voor hun WERK en ze zijn er verdomd goed in!! En het zijn weldegelijk organisaties, je praat niet altijd met dezelfde Afrikaan, onvoorstelbaar maar waar! Wees op je hoede met digitale contacten, blijf voorzichtig, met foto's en informatie en zeker geen geld geven!! Via KIK kun je communiceren net als met whats app maar je blijf volledig anoniem, ze krijgen alleen je gebruikersnaam verder niets en het is aan jou wat je deelt met die persoon. Nog een tip, stuur in het begin bijvoorbeeld een halve foto van jezelf. Blijf allert! Groetjes Eliza
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1326], jij heb gelijk. Ik heb er heel veel over gelezen en ook op TV gezien.
06 juni 2020
Besos1966, ga zo direct kijken. Bedankt
06 juni 2020
Kijk eens op Male-scammers.com, daar staan er een heleboel. Je kan ze ook daar aangeven, maar dan moet je lid zijn. Ik heb er zelf al 2 aangemeld.
06 juni 2020

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Ik ga ook even kijken op die site. Ben benieuwd
21 juni 2020

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Ik heb het daar ook gemeld. Hopelijk voorkomt dit andere slachtoffers
06 juni 2020
IK heb nooit veel foto's van hem ontvangen. De eerste was (zo dacht ik,en zag het eruit) bij hem thuis op de bank. Vlak daarna, na ons eerste chat contact, moest hij voor zijn werk naar het buitenland (China).. Een paar dagen later een e-mail dat zijn creditcard gebroken, kapot was.. En hij niet over zijn eigen geld thuis kon beschikken, omdat hij zijn rekening altijd liet blokkeren als hij op reis moest. ( Vanwege fraude...pffff!!!) Daarna 2 foto's van hem in een ziekenhuis bed met de arm in het verband, aan het infuus.. Ik had zó met hem te doen..! Heb ook die kosten betaald. Dát dacht ik tenminste. Daarná nog ooit een foto met zijn kleindochtertje op de arm. Als ik er nu aan terug denk, waren veel vragen, verhalen en dingen toch raar... Maar áls je er middenin zit, verliefd bent en alle vertrouwen hebt dat het goed komt. Zoals keer op keer wordt beloofd (I promis I never let you down and hurt you!!! ) ga je er helemaal in mee. Aan die woorden van hem hield ik me altijd vast.
20 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

I promis I never let you down and hurt you, dat zei hij tegen mij ook. Dat doet zo’n pijn als je daar aan denkt en je realiseert hoeveel pijn ze je uiteindelijk gedaan hebben.
20 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1368] Ja, het is héél pijnlijk. Nog steeds als ik er aan terug denk. Die woorden "I will never let you down and hurt you" gaven me altijd hoop en vertrouwen in hem.. Oerstom, naïef en blind van verliefdheid.
06 juni 2020
Pianist58, er staan genoeg fake profielen op Instagram. Ook ik ben met mijn stomme kop er in getrapt een half jaar geleden. Vaak zit er aan ander persoon achter het profiel, omdat ze foto's stelen van echte profielen. Ik heb de scammer die mij opgelicht heeft al 2 keer gerapporteerd en laten verwijderen. Hij heeft zelfs kort geleden mij een vriendschapsverzoek gestuurd op Facebook, ik heb het profiel bekeken geen foto's en geen vrienden maar wel dezelfde naam als op Instagram. Ik heb zijn verzoek verwijderd en tot op de dag van vandaag niets meer van hem vernomen.
06 juni 2020
Ik denk dat we allemaal het prettig vinden als iemand begripvol en attent reageert. We zijn gevoelsmensen en daar wordt misbruik van gemaakt. Het voelt voor een tijdje heel prettig en wil gewoon niet geloven dat mensen zo doortrapt kunnen zijn. Zelfs na een tijdje blijf het toch knagen.
08 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Watervrouw21 ,Ik begrijp hoe U zich voelt ,ik zelf ben ook op gelicht door een zgn Nederlandse vrouw uit Zeeland ,maar bleek daarna in Dubay te zitten met een smoes ,moest een bedrijf van haar overleden man verkopen ,om een lang verhaal in te korten het heeft mij een hoop geld gekost ,enben er nu een beetje over heen ,maar zal nooit meer naar een dating-site gaan ,ik wens U ook alle goede dingen toe in U verder Leven Henk
06 juni 2020
Ik Heb geen foto’s meer. Heb alles verwijderd. Ik ben er wel achter gekomen wie de echte persoon op de foto was. Dit was een Russisch verslaggever op tv. Later heeft me een vrouw uit Athene benaderd en die was ook slachtoffer en bij haar hadden ze de zelfde foto’s gebruikt. Toen had hij een zoon en hij mij had hij een dochter. De personen die erachter zaten kwamen uit Nigeria. Ik heb naderhand nog contact gehad met een jongen uit Nigeria en die wist wie erachter zat, maar hij durfde niet in te grijpen. Ze hebben hem later opgepakt, maar hij had geld om zich weer vrij te kopen. Het is daar een corrupte wereld.
06 juni 2020
Hebben jullie soms foto's gehad? Ik zou graag de foto's zien welke jullie hebben ontvangen. Bij mij namelijk ook niet eens erg ander verhaal. Heeft allen een zoon van 10. Hijzelf werkt bij UN, ouders op vroege leeftijd verloren. vrouw overleden aan kanker.
06 juni 2020
Er moeten direct alarmbellen gaan rinkelen zodra een volslagen vreemde je aanspreekt op Instagram. Nooit op ingaan en direct verwijderen. Die onderste foto in je bericht, die persoon (wie het ook mag zijn) wordt veelvuldig gebruikt door scammers. En inderdaad lijkt het erop dat alle scammers weer op zoek zijn naar slachtoffers, ook ik wordt weer regelmatig aangeschreven op Instagram. Ik bekijk altijd even het profiel en vaak valt je direct op dat ze nog niet zo lang op Instagram staan, daar ze slechts een paar foto's hebben en weinig volgers. Zelf volgen ze een hoop mensen. Je doet er verstandig aan om te kijken wat voor soort mensen de scammer volgt en ook wie de scammer volgt. Daarna direct verwijderen uit je chat en als het kan blokkeren.
06 juni 2020
Voel je aub niet stom! Deze mannen zijn zo geraffineerd en heel goed in hun werk, dat is dit voor hun! Ze bespelen je brains en doen dit heel goed, zelfs nadat de bewijzen er waren dat het een oplichter was, heeft het een week geduurd voordat het in mijn hoofd ook zo was. Ze bellen, videobellen, en ja natuurlijk de persoon van de foto maar slechte verbinding. Ze zijn zo kundig en ook ik snap er niets van hoe ze dit doen. Maar nogmaals voel je niet stom en wees niet boos op jezelf! Het kan iedeteen overkomen!! Sterkte met alles
05 juni 2020
Ik heb in die tijd alles van mezelf prijs gegeven. Ik geloofde hem, en had vertrouwen in zijn mooie beloftes en begripvolle woorden. Ik voel me zó stom..en naïef. Vele van jullie hebben het sneller door gehad, en zijn sterker naar mijn mening. Pas nu ik andere ervaringen lees, herken ik in grote lijnen zóveel overeenkomsten. Ongelooflijk!
06 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb het ook weken geloofd hoor , alle mooie beloftes en al het geinteresseerde gepraat, . Het leek zo enorm echt en lief. Je hoeft je echt niet stom te voelen !! Ze zijn gewoon enorm goed in mensen bedriegen
06 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ster22 Je bent niet de enige die er niet op tijd bij was. Ik ben ook een van die slachtoffers. De komende jaren zal ik het financieel nog even blijven voelen. Voel je vooral niet stom en naief! De organisaties hierachter zijn zo geraffineerd. Ik kreeg papieren, vluchtgegevens, alles klopte. Zelfs het verhaal over het werk op een booreiland. Dit heb ik bij mijn broer kunnen checken die zelf ook offshore werkt. Ruim een half jaar heeft het bij mij geduurd. Nu ik eenmaal weet hoe het werkt zal ik er niet meer intrappen. Jii bent ook sterk, sterker dan je misschien zelf denkt. Praat er over als je het nodig hebt voor je verwerking. Heb je niemand met wie je kunt praten dan vindt je altijd een luisterend oor in deze community! En weer vooral niet te hard tegen jezelf. Groetjes Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
05 juni 2020
Soort gelijke ervaring, die van mij een Amerikaan, zat op olieplatform, wees, gertouwd met vrouwelijk wees deze was een aantal jaar geleden verongelukt in het verkeer. Dochter op kostschool vanwege zijn werk. Hij wilde me opzoeken maar was in zee gevallen en bankpas kwijt. Alles geblokkeerd!! Of ik even 2800 voor wilde schieten. Ik had het al in de gaten en speelde spel mee om bankgegeven te krijgen van hem. Hij wilde perse mijn adres, dit heb ik niet gedaan, een week geen contact en heb hem toen geconfronteerd dat hij werkte vanaf een olieplatform in AFRICA en dat game over was!. Hij was heel erg beledigd en had deze aantijging nog nooit te horen gekregen. Ik heb dus niets overgemaakt en advies: nooit doen!!
05 juni 2020
Klinkt ook voor mij bekend... Ook de vrouw , van de man waar ik mee chatte was overleden, en hij had problemen met geld ! Hij zat in China en kon niet over zijn eigen geld in Nederland beschikken op dat moment. Alles wat betaald moest worden, heb ik gedaan, wat hij vroeg. Om hem teug naar huis, naar Nederland te krijgen. En een leven samen op te bouwen. Alléén steeds kwam er iets tussen, en ging er weer iets mis. Steeds maar weer betalen. ( vliegtickets, ziekenhuis rekeningen, hotel ). Zó stom, denk ik nu ! Ik dacht echt dat hij het goed, oprecht en eerlijk met mij voorhad. Werd verliefd en heb zóveel voor hem gedaan en duizenden euro's betaald. Ik héb er emotioneel nóg steeds wel last van. Nog steeds pijnlijk als ik eraan teug denk. Dat was ook mijn allereerste kennismaking met internet dating. Totaal geen idee en ervaringen met zoiets. Als ik nu andere verhalen van slachtoffers lees, dringt het steeds meer tot me door opgelicht te zijn..
06 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Wat een verhaal! Ik kan het heel goed voorstellen dat je steeds last van hebt. Heel veel sterkte! En verwijt je niets. Jij bent dat goede persoon!
05 juni 2020
Blokkeren en rapporteren. Dan komen er ook niet zoveel meer.
06 juni 2020

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Helemaal eens Rapporteren en blokkeren. Ieder profiel wat uit de lucht kan worden gehaald is er een. Het lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat maar we moeten ergens beginnen.
05 juni 2020
Ja, ik kan het me voorstellen Leeuw26, ik zou misschien ook intrappen maar toevallig heb ik van iemand een waarschuwing op TV gehoord. Erg jammer voor je ...Ik krijg deze dagen opeens ook zo veel verzoeken e.d. en deze tijd doen ze zich vaak voor als artsen of verplegers. (heros) Uitlachen en blokkeren... helaas zijn ze niet uit te roeien